Jump to content
  • entries
    6
  • comments
    12
  • views
    2,987

Co i Jak? Pierwszy koncept gry


Sebulec

629 views

 Share

Wszystko co jest zawarte w tym wpisie jest moim pomysłem i dziełem. Jego zawartość powinna być traktowana jako luźna inspiracja, lub przykładowy model zachowań, a nie jako obowiązkowy wzór!

Witajcie. Dzisiaj zajmiemy się konceptem naszej gry(projektem, zamysłem, ideą).

Grasz w ulubioną grę, narzekasz że nie ma więcej podobnych, zaczynasz czytać dev-diary i stwierdzasz "zrobię swoją grę!". - Tak to przeważnie wygląda. Wiele osób zaczyna zabawę z game-designem, tylko po to by dowiedzieć się jak została stworzona ich ulubiona produkcja, lub by pokazać światu (lub sobie) grę ich marzeń. Chęć jest, a pomysł powoli rodzi nam się w głowie. Co powinniśmy zrobić by nie zaprzepaścić szansy? Pierwszą rzeczą jest stworzenie konceptu, w którym zapiszemy wszystko, co przychodzi nam do głowy. Znałem młodych twórców których koncepty potrafiły mieć ponad 50 stron A4. My dzisiaj postaramy napisać się krótki który będziecie mogli dowolnie uzupełniać/ulepszać.

Na początek proponuje znaleźć sobie wolny zeszyt, segregator, lub stworzyć folder w którym będziemy umieszczać nasze dokumenty.

Pierwszym pytaniem jakie powinniśmy sobie zadać jest: "Co ja chcę tak naprawdę stworzyć? Co to ma być ? Jak ma działać, jak wyglądać?". W moim przykładowym koncepcie pytania te określiłem jako "Typ/Rodzaj/Gatunek". Tutaj możemy dodać wszystko, co będzie określać naszą grę. 2D, 3D, Strategia, Wyścigówka, Platformówka, Shooter, Deffender, Gra fabularna, gra z falami przeciwników(wave deffence). Inaczej mówiąc, uznajcie że możecie tu wpisać tagi, którymi byście określili swoją produkcję.

Gdy już określimy typ, rodzaj naszej gry możemy zająć się dokładniejszym jej opisem. Ten zawrzemy w części nazwanej "Główne założenia". Możemy tutaj ująć wszystko, co tyczy się naszej gry. Zawrzemy tutaj zarówno opis fabuły(szczegółowy lub pobieżny), jak i opis świata gry, jego wyglądu, przedmiotów znajdujących się w nim. Jest to miejsce, w którym możesz zapisać wszystko, co wpadnie Ci do głowy. Każdy pomysł, każde ulepszenie powinno zostać opisane i umieszczone w tej części konceptu. Dzięki temu podczas pracy nad projektem będziemy mogli zobaczyć, które z naszych planów zostały wcielone już w projekt, a o których zapomnieliśmy.

Tworząc produkcje sami dotykają nas pewne ograniczenia. Część z was będzie wykazywała się talentem podczas programowania, ale niemocą w tworzeniu modeli(lub na odwrót). Wiadomym jest ze nie możemy być idealni we wszystkim, co robimy wiec polecam się skupić na jednej rzeczy na raz. Zacznijcie od podstaw (na początku zajmijcie się tylko mechanika gry, jej skryptami i zasadami działania), a gdy to skończycie przejdźcie do tworzenia modeli, dźwięków, tekstur. Jak zauważycie w przyszłych wpisach, mój projekt początkowo będzie zawierał tylko podstawowe figury geometryczne reprezentujące np. meteoryty lub statki kosmiczne. Już na początku w fazie projektowania i planowania powinniśmy ustalić, na czym się skupimy, a co zostawimy na później. U siebie w koncepcie stworzyłem kategorie, którą nazwałem "Nasze możliwości". W niej umieszczamy w krótkich zdaniach, co damy rade zrobić, na czym się skupimy i co nie jesteśmy w stanie zrobić, lub z czym będziemy potrzebować pomocy. Pamiętaj, by najpierw zająć się sprawami, z którymi sobie radzisz, by nie podkładać sobie kłód od samego początku. Powinniśmy zacząć projekt od rzeczy łatwych lub niezbędnych by zakończyć go tymi, z którymi mamy problem lub nie wymagają uwagi.

Dodatkowo w Koncepcie możemy umieścić szczegóły, takie jak nazwa lub silnik na którym będziemy tworzyć lub grafikę która będzie pokazywała styl lub świat gry.

Teraz pokaże wam przykładowy koncept( a raczej jego część). Tyczy się on projektu nad którym zaczniemy pracować od następnego wpisu.

18573393297604862029.png

Oczywiście wasza grafika nie musi tak wyglądać, a nawet nie powinna. Ta grafika jest wynikiem wieloletniej pracy z zaawansowanymi programami graficznymi(Paint) i jej poziom "dokładności" jest wręcz nie osiągalny dla zwykłych śmiertelników. Grafika powinna reprezentować coś co odda ogólny zamysł waszego projektu. Na tym obrazku chciałem pokazać wygląd świata gry. Ziemia z bazą w centralnym punkcie kosmosu dookoła niej atmosfera wyróżniająca się półprzezroczystą "poświatą" a w dalszej części kosmosu "odradzające" się meteoryty.

Przepraszam za grafikę ale Gimp odmówił mi posłuszeństwa a i talentu brak.. smile_prosty.gif


Nazwa: Planet Deffender
Silnik: Unity 3D

Typ/Rodzaj/Gatunek: Shooter/ Deffender/ Space Shooter/WavesDeffence

Nasze możliwości:
- Brak zaawansowanych/dokładnych modeli.
- Brak zaawansowanych grafik i tekstur, dźwięków.
+Ogólne oskryptowanie gry.
+Wdrożenie ogólnych zasad i mechaniki.

Główne założenia: W grze będziemy bronić naszą planetę(będzie ona około 10 razy większa od
statku gracza) przed meteorytami, statkami obcych. Widok będzie trzecio osobowy zza pleców
gracza(widok na górną część statku). Dodatkowo po wkroczeniu w atmosferę planety za punkty
zdobyte podczas niszczenia przeciwników będziemy mieli możliwość zakupu ulepszeń oraz
amunicji. Dodatkowo w przyszłości planowane jest wprowadzenie księżyca, na którym będziemy
mogli postawić wcześniej zakupioną wieżyczkę. Każdy przeciwnik będzie zostawiać loot?~~~

I tak dalej i tak dalej. Możecie dodawać dowolne szczegóły, takie jak liczba punktów otrzymywanych przez zniszczenie przeciwnika, zadawane obrażenia, wygląd modeli. Tutaj panuje pełna dowolność i od was zależy, co tu umieścicie. Ale jak już wspominałem wcześniej rekomenduje dodawanie tutaj wszystkiego by poi pierwsze o tym pamiętać i by mieć miejsce, w którym będziemy mogli zapisać szczegóły projektu i jego specyfikacje.

Mam nadzieję że wam pomogłem, i życzę udanej zabawy

Sebulec

 Share

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...