Najlepszego z okazji 14 marca, święta liczby pi! Whoops, chyba trochę się rozminąłem z kalendarzem (albo praca przygniotła przez ostatni tydzień). Szczęśliwie, poniższy TAS z Pokémon: Yellow Edition jest równie ciekaw każdego dnia roku. Jeżeli spodobał się Wam poprzedni wpis o łamaniu Super Mario World i zmuszaniu gry do uruchomienia zewnętrznego programu - poniższy film pokazuje bardzo podobną sztuczkę, ale że tak powiem, sprytniejszą.
Po prostu wstaw dowolną 16-bitową liczbę (...) i PC (ten w grze, którego używa Ash - dop. mój) przeskoczy gdziekolwiek ma zapisane gdy zamykasz menu. Następnie, poprzez używanie manipulacji pamięcią by uszkodzić (funkcje) takie jak przełączanie Pokemonów poza 6tą pozycję, i przełączanie i odrzucanie usterkowych itemów, możesz zapisać co chcesz od (adresu w kodzie gry) D16A w dół. A jak przełączasz Pokemona poza 6tą pozycję, jeżeli w ogóle jest to do wyobrażenia? Po prostu zrób reset w odpowiednim momencie podczas zapisywania i nadpiszesz licznik Pokemonów, dlatego gra uważa że masz 255 Pokemonów.
"Poki" nigdy nie były moimi ulubionymi grami na "cegłobojach", ale nabrałem do klasycznej serii nowo zdobytego szacunku, czytając o programistycznej złożoności tych gier, która wyszła na jaw w ostatnich latach podczas eksperymentowania zich kodem.
4 komentarze
Rekomendowane komentarze