Jump to content
  • entries
    6
  • comments
    12
  • views
    2,987

Co i Jak? Cz. II Jak rozpocząć korzystanie z Unity


Sebulec

413 views

 Share

Unity do pobrania z :

UNITY3D

Po instalacji:

Unity-create-new-project.jpg

1. Po prawidłowej instalacji powinno się wyświetlić okno takie jak to powyżej.

Project Location- jest to folder, w którym powstanie nasz projekt, czyli zostaną umieszczone w nim wszystkie pliki powiązane z projektem. Ostatni folder po \ powinien być pusty, ponieważ w nim zostaną umieszczone wszystkie foldery i pliki.

Import the following package- Jest to okno, w którym możemy wybrać zestawy gotowych plików, skryptów, prefabrykatów do naszego nowego projektu. Mogą to być gotowe skrypty, modele wody, Postacie lub kontrolery dla gracza. Polecam nie importować żadnych paczek przy tworzeniu projektu, ponieważ jeśli będą one niepotrzebne, będą zajmować tylko miejsce i będą wyglądać nieestetycznie. Unity daje możliwość dodania paczki także w trakcie prac nad projektem.

W przypadku używania istniejących folderów, proszę się upewnić że ostatni folder w lokalizacji jest pusty inaczej Unity nie stworzy projektu.

2. Po prawidłowym ustawieniu lokalizacji i wybraniu przycisku Create ukaże się nam okno właściwe:

Przechwytywanie.png

Scene- W tym oknie zajmujemy się ustawianiem obiektów, ich zwiększaniem, obrotem, grupowaniem itd. Tutaj będziemy edytować obiekty lub oglądać je podczas edycji.

Game- Jest to okno, w którym testujemy grę. Obraz w tym oknie jest prawie identyczny, co w zbudowanej już grze. Okno aktywujemy poprzez 3 przyciski na górze aplikacji PLAY / PAUSE . Obraz w tym oknie jest obrazem widzianym przez kamerę w naszym świecie. Aktualnie Widzimy tylko niebieski kolor, ponieważ świat gry jest pusty i kamera widzi tylko tło (które jest niebieskie) .

Hierarchy- Tutaj będzie znajdować się lista obiektów aktualnie znajdujących się w świecie gry.

Console- W konsoli wyświetlane są komunikaty o błędach i powiadomienia.

Project- Tuta znajduję się cała nasza biblioteka plików. Każdy plik, który będziemy chcieli wykorzystać w projekcie musi się znajdować w tym miejscu.

Inspector- Tutaj będziemy mieli dostęp do wszelkich opcji i modyfikacji obiektów w grze.

Pamiętaj wszystkie zakładki mogą być dowolnie przesuwane i tylko od Ciebie zależy jak okna zostaną ustawione.

 Share

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...