Skocz do zawartości

My, Gry i Oni

  • wpisy
    5
  • komentarzy
    7
  • wyświetleń
    2282

Rajd na Śmierciożerce!


Ugaldiusz

327 wyświetleń

<<ARTYKUŁ UKAZAŁ SIĘ PIERWOTNIE NA STRONIE http://mygryioni.wordpress.com >>

Ugaldiusz: Bo i dlaczego nie? Sargerasie, jak to się stało, że nie doczekaliśmy się mmorpg?a pod sztandarem Harry?ego Pottera?

Sargeras: Może dlatego że większość dzieciaków gra w WoW-a, LoL-a lub Tibie? Twórcy przewidzieli, że mało ludzi mogłoby się tą produkcją zainteresowac :P. A na poważnie? to ile razy można byłoby zabijać jedynego bossa ? Lorda Voldemorta? I sam fakt klas postaci. Czarownik, czarownik i? czarownik? Wiele trudnych do przeskoczenia problemów, świat też taki średni. Prawdziwy fan, a jest ich wielu, oczekiwałby zbyt wiele. Zbyt ?wąskie? uniwersum, by zrobić z tego MMO.

Ugaldiusz: Żartujesz? Mówimy o jednej z najbardziej nośnych popkulturowych marek XXI wieku! Systemu klasowego możnaby się wyzbyć na wzór Skyrima. Magia w HP podzielona byłaby na różne ?szkoły? i tak samo możnaby zrobić i tu, tak by postacie były choć trochę zróżnicowane. Efektywność czaru zależna od używania ? im częściej, tym potężniejszy efekt. Z kolei nowe czary pojawiałyby się po zainwestowaniu odpowiedniej liczby SP w dane drzewko. Jest już jedna gra, gdzie jedyną klasą jest czarodziej i podobno ? mimo wielu braków i niedoróbek ? jest całkiem znośna <<Wizard 101 ? dla mnie te niedoróbki ją przekreśliły, ale są różne gusta i progi tolerancji>>. Bossowie? Voldemort ubijany był w różnych formach, więc to już kilka różnych bossów. Dochodzą minibossy w postaci choćby poszczególnych śmierciożerców czy Malfoya etc. Uniwersum jest imo ogromne! To nie musi odtwarzać fabuły ? mogłoby pójść tropem LOTRO, czyli toczyć się jakby obok niej lub czasem się z nią przeplatać. Potencjał jest ogromny! Tutorial jako dzieciak zaczynający się orientować co i jak, kończący się dostaniem listu. 7 mini-chapterów ? po jednym na każdy rok nauki w Hogwarcie i tak naprawdę tu zaczyna się prawdziwa zabawa ? wprowadzenie systemu subclass jak na przykład Aurorzy. To, że cykl książkowy jest zamknięty, nie oznacza, że nie można stworzyć zmyślnego zwrotu akcji, by wątek wskrzesić <<patrz Wiedźmin ? nawet dosłownie>>.

Sargeras: Czy ja wiem? Jakoś to wszystko mnie nie przekonuje. Może dlatego, że wszystkie MMO porównuje do WoWa :). Może i mogłoby wyjść takie cudo, ale czy osiagnęłoby sukces? Konkurencja jest ogromna. A i tak wszyscy będą zapewne patrzyli przez pryzmat króla MMO, czyli WoWa <<mimo tego, że lecą w kulki coraz bardziej?>>. Malfoy to mógłby być co najwyżej zwykłym creepem, 1 lvl. Nigdy go nie lubilem :P. Wracając do tematu: obawiam się, że byłoby dużo hejtu ze strony osób krytykujących film i książkę z powodu ?bo tak?. A i wspomniane oczekiwania fanów byłyby ogromne. Ale kto wie, może kiedyś :). Z tego co pamiętam, to EA grę zrobiło. Budżet mają, renomę też, ale właśnie przez nią mogą nie chcieć tego zrobić ? mogą łatwo ją stracić, gdyby nie podołali. Generalnie imo produkt bardzo trudny do realizacji.

Ugaldiusz: Czy ja wiem czy konkurencja jest taka ogromna? Mamy powoli, aczkolwiek stale podupadającego WoWa, nieszczególnie udane SW:ToR, niszowe DCUO, gry ze stajni Turbine, o których się nie wypowiem z przyzwoitości, Metiny, Kale i inne koreańskie zapychacze, Guild Warsy dla hardkorów, czy kilka WoWklonów (Aiony i inne RoMy). Po drugiej stronie gry pokroju Terry, którym jednak nie do końca po drodze z mmoRPGami w oldskulowszym tego słowa znaczeniu. Hejterzy? Jesteś w stanie wskazać grę, która nie ma swoich ;] ? Pojawiały się gry single na różne platformy, mmo też by mogło! Tak naprawdę wszystko zależałoby od osoby nadzorującej projekt ? potrzebny Nam <<graczom>> nowy Ray Muzyka! Prawa, o ile wiem podzielone są między EA i Warnera. Warner zabłysnął Batmanami Arkham Asylum i Arkham City; EA ma w dorobku ?kultowego? Dragon Age Przebudzenie, Mass Effecty oraz 2 produkcje opierające się na rozgrywce sieciowej ? BFy i aktualne NFSy <<jakie by one nie były?>>. Myślę, że pojawiały się udane projekty, które były trudniejsze.

PS też nie lubiłem Malfoya.

Sargeras: Grałem w GW! Mało, ale zawsze to trochę hardkoru? ;) Obecnie, jak powszechnie wiadomo ? WoW, przy którym czasu spędziłem najwięcej. I pomimo różnych, ostatnio mniej trafionych pomysłów Blizzarda, to nadal jest najlepsze MMO. Jak widać zrobienie dobrego morpa nie jest proste. Czy świat Harry?ego Pottera przyciągnąłby tylu graczy i na tak długo, by osiągnąć sukces? EA na pewno zadbałoby o kwestie marketingowe i komercyjne ;). Ale to za mało. Na F2P na pewno byłoby łatwiej, ale EA jest zbyt pazerne?

Ugaldiusz: Demonizujesz EA Sargerasie ? wszak SW:TOR <<przy którym EA paluchy macza>> przeszedł na F2P. A co do najlepszego MMO: jak dla mnie obecnie The Secret World nie ma sobie równych. Nawet WoW, w którego grałem niemało, nie porwał mnie aż tak ? klimat wylewa się z monitora falami :] Ale odbiegliśmy od tematu. Jak zwykle.

Reasumując:

Ugaldiusz: Si

Sargeras: raczej Non.

Jak widzicie to Wy? Dajcie nam znać w komentarzach! :]. Do ?zobaczenia? za tydzień. A wszystkim graczom MMO wszelakich życzę dobrych lootów ;]

Sargeras: O tak, dobry drop zawsze mile widziany, szczególnie gdy drop rate na epicki item wynosi 99%, ale rare mobek pojawia się może 2 razy w tygodniu cholera wie gdzie, cholera wie kiedy? Cóż, zawsze można kupić na Auction House za jakieś 130k gold? taaak. <>. Za dużo w WoWa się grało? Nie przynudzam już i pozdrawiam. Do ?usłyszenia? już niebawem :).

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...