DoTa 2 vs. LoL - porównanie
Witam, widzę, że zarówno tematy związane z polityką, socjologia itp cieszą się dużym zainteresowaniem. Bardzo mnie to cieszy, i zpewnością do tych zagadnień powrócę.
Dzisiaj jednak wrócę do GIER PC i rozstrzygnę odwieczny dylemat: co jes tlepsze: dota czy LoL. Słowem wstępu dodam tylko, że jestem tak obiektywny jak to możliwe, a moje opinie wysnuwam na podstawie obserwacji, badań i logiki.
Zacznijmy od tego, że w obie gry można grać za darmo, ale w docie dostajemy za darmo dużo więcej niż w LoL!!!! Otóż w DotA mamy za darmo wszystkich bohaterów, natomiast w lolu nie mamy nikogo, tylko marne ochłapy które raz na tydzien gra nam łaskawie rzuca!! Żeby odblokować wszystkich, to trzeba albo zapłacić dolary, albo ciułać punkty które dostajemy za mecz (nazywają się PZ). Jednak aby kupić wszystkich, to trzeba wydać 412200 PZ, a tych punktów dostajemy za jeden mecz około 70, więc trzeba zagrać
dokładnie 5888.57142857 meczów, żeby mieć wszystkie postaci. Jeden mecz trwa jakieś 40 minut, więc żeby mieć wszystkie postaci trzeba by grać łącznie 235542.857143 minut, czyli 3925.71428571 godzin czyli 163.571428571 dni czyli 5.37180389396 miesięcy. A do tego jeszcze po drodzę wychodzą nowe postaci, więc oczywiste jest, że jeśli chcemy mieć wszystkie postaci, to musimy wydać dolary, bo inaczej się nie da. Nie muszę chyba mówić, że w dota aby mieć wszystkich bohaterów płacimy nieskończenie razy mniej dolarów, bo przecież są dostępni od razu. Jeden zero dla doty.
Po drugie grafika w docie jest dużo lepsza, bo w lolu jest bardzo cukierkowa i dziecinna i nawet są postaci które są małymi dziećmi (jak np. annie albo teemo), a grafika w docie jest fajna i postaci też są duże fajniejsze i bardziej zróżnicowane. Dwa zero dla doty.
Co więcej, w lolu są jakieś runy i masteries, które sprawiają, że nasza postać ma więcej obrażeń, albo więcej życia albo many i tak dalej. Ale prawda jest taka, że:
-po pierwsze wszyscy używają takich samych, więc jeśli ich nie masz, bo nie kupiłeś, bo są drogie, to po prostu przegrasz tylko dlatego, że ich nie masz. W DotA jest uczcieiwke, bo nic takiego nie ma, można kupować tylk elementy wyglądu postaci, wardów, kurierów i tym podobnych, co nie wpływa na rozgrywkę, więc jest uczciwiej, bo liczy się tylko to która drużyna umie lepiej grać. Trzy zero dla doty.
Warto też zauważyć, że lol jest bardzo uproszczony względem doty, bo nie ma wielu mechanik takich jak szansa spudłowanie jeśli atakujemy przeciwnika który jest wyżej, nie ma przedmiotów z ciekawym działaniem, większość to nudne +10 do ataku albo +100 do punktów życia. DoTa ma bardzo ciekawe itemy np. halabarda która sprawia, ze przeciwnik nie może atakować albo rapier który dodaje bardzo dużo obrażeń, ale jak umrzemy to go tracimy i przeciwnik może go podnieść. Także krzaki w lolu są bardzo nudne, bo po prostu są obszary w których nas nie widać, a w dota są drzewa i trzeba się w nich chować, można jest wycinać i w ten sposób uciekać i chować się. Cztery zero dla doty.
Po wtóre w lolu wszystkie postaci są dokładnie takie same i nie mają w sobie nic ciekawego, a w docie postacie są bardzo zróżnicowane np. w mechanice. W lolu nie ma postaci bardzo tankowych albo zadających duże obrażenie, bo wszyscy są bardzo podobni, a w dota jest inaczej, tutaj można zobaczyć jak bristleback biega sobie kiedy jest atakowany przez całą drużynę wroga a potem ich zabija [media=]
LoL też ma oczywiście swoje plusy, np. grają w niego dzieci i się cieszą, że jest fajny i kolorowy, więc nie przechodzą już do doty. Pięc do jednego dla doty!!!!
To by było na tyle z tego porównania, zapraszam do dyskusji, w komentarzach, postaram się na wszystkie odpowiedzieć albo w komentarzach albo w kolejnym wpisie!!
12 Comments
Recommended Comments