...,która nie przeszła ostrej selekcji. Zapraszam do obejrzenia pracy poniżej.
Jeśli odtworzone stosunki między państwami w czasie Zimnej Wojny przedstawionej w East Vs. West: A Hearts of Iron Game będą tak samo napięte i gorące jak kable w moim komputerze podczas pisania zapowiedzi , z chęcią w nią zagram. Ktoś chce odpalić torpedę?
Podczas oglądania trailera zastanawiałam się, w jaki sposób twórcy ze studia BL-Logic chcą odwzorować złożoność ery zimnowojennej za pomocą sieciowej, turowej strategii w czasie rzeczywistym, nie zabijając przy tym klimatu tej epoki . Chłodne stosunki między siłami NATO i Układem Warszawskim, wyścig zbrojeń, upadek ruchu nacjonalistycznego na Bliskim Wschodzie, dekolonizacja Afryki, skomplikowana sztuka dyplomacji, szeroko zakrojone działania szpiegowskie wywiadów oraz widmo kolejnej ,masowej anihilacji ludności przy użyciu bomb atomowych na szeroką skalę - wszystkie te emocjonujące zjawiska zamknięte w turach?! Jednak zapoznając się z każdym kolejnym DevDiary autorzy utwierdzali mnie w przekonaniu, że jest to możliwe.
Deszcze niespokojne?
W grze będziemy mieli możliwość rządzenia dowolnie wybraną przez nas nacją i wykreowania alternatywnego przebiegu Zimnej Wojny. W rozgrywce brak konkretnego scenariusza. Na wstępie określamy ramy czasowe działań tj. wybieramy jedno z sześciu wydarzeń historycznych: początek Zimnej Wojny (1946 r.), Wojna Izraelsko-Arabska (1948r.), Wojna w Wietnamie (1950r.), Wojna w Afganistanie (1979r.) lub Wojna w Zatoce Perskiej (1991r.). Gameplay będzie oferować rozbudowany system ekonomiczno-polityczny działający na trzech płaszczyznach: państwowej, regionalnej i prowincjonalnej. Z poziomu państwa zarządzamy poważnymi sprawami (np. odpaleniem głowic atomowych), regiony dostarczają surowce i gotówkę, a prowincje to najniższy poziom, gdzie organizujemy siatki szpiegów. Gracz nie ma narzucanej żadnej taktyki; może przejść kampanię drogą dyplomatycznego i harmonijnego rozwoju kraju, bądź zastosować machiavelliczne zasady tzn. pozostawi za sobą chaos, zniszczenie i doprowadzi do III Wojny Światowej. A jeżeli wojna to?
Którędy do Berlina?
Każdy kraj ma unikalne uzbrojenie, sposoby działań militarnych, różnorodne jednostki wojskowe , ich rodzaj warunkuje przynależność do danego sojuszu wojskowego. Np. siły NATO stawiają na transportery i helikoptery, a Układ Warszawski na pancerniki i łodzie podwodne(statki typu Kirył ). Do dyspozycji gracz ma siły powietrzne, lądowe i morskie. Każdemu podmiotowi przysługuje ograniczone miejsce na amunicję, co ma dawać bardziej realistyczny obraz bitew. Istnieje możliwość równoczesnej gry z ponad 32 uczestnikami, ostrzelania wrogów bronią jądrową (ale dopiero na poziomie 2 obronności państwa - system DEFCON). Całość prezentuje się olśniewająco na screenshotach , a niskie wymagania sprzętowe mogą skłonić do zakupu gry w dniu premiery w 2014r. Na razie jedyne co niepokoi, to brak planów wydania gry w Polsce, mimo to czekam z niecierpliwością, aby móc się zanurzyć w fascynującym świecie zimnowojennych konfliktów i intryg dyplomatycznych.
------------------------------------------------------------------------------------
Dzieki za przeczytanie zapowiedzi i zachęcam do komentowania.
13 komentarzy
Rekomendowane komentarze