Skocz do zawartości

Norka Kicorka

  • wpisy
    17
  • komentarzy
    217
  • wyświetleń
    19991

kiceg

1903 wyświetleń

opening%20img.jpg

Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) zdobył publiczność niemal natychmiast. Już po paru odcinkach wspiął się na szczytowe miejsca rankingu MyAnimeList i jak na razie okupuje listę Top 10 anime na tym portalu i nie ma zamiaru oddać miejsca w tym zaszczytnym gronie. Kwestią czasu więc jest zapowiedź gry na podstawie tego tytułu. Swoje też odgrywa uniwersum, klimat i wydarzenia, jakie mają miejsce w anime. No bo któż by nie chciał polatać jak Spiderman na linach i wykonywać szaleńcze powietrzne akrobacje przetykane szlachtowaniem ogromnych, humanoidalnych potworów za pomocą dwóch mieczy? Ja na pewno. Niestety, SnK: The Game nie zostało jeszcze zapowiedziane1, więc przyjdzie nam na tę produkcję chwilę poczekać. Jednak niektórzy niecierpliwi po prostu nie chcą czekać na oficjalny tytuł i postanowili stworzyć własną grę, którą odkryłem raptem wczoraj. Bardzo prostą, działającą w przeglądarce, ale istniejącą. Przynajmniej na jakiś czas zaspokoi ona ludzkie żądze i potrzebę wcielenia się w Erena i spółkę.

tumblr_mmnq9bCjUx1r8tyjfo1_r2_500.gif

Serio, każdy chciałby tak zrobić.

Dla takich raptusów jest właśnie malutka, prościutka giereczka oparta na Unity i dostępna pod adresem podanym wyżej. Chociaż jest pełna bugów i jest wręcz koszmarnie biedna jeśli chodzi o różnorodność rozgrywki, to zawartość, jaką oferuje, potrafi wywołać niesamowitą radość. Bo choć tytani w grze i w anime kompletnie się różnią [zapewne ze względu na obawy o łamanie praw autorskich], to sama możliwość zrobienia tego, co wyczyniają postaci na ekranie rekompensuje wszystko.

amazing%20kill.gif

Może nie tak efektownie ale się da!

Zaczynamy po prostu w ustalonym z góry punkcie mapy i na początku próbujemy ogarnąć sterowanie. Wybieramy jeszcze tryb kamery, jaki będzie używany i możemy ginąć, bo tak wygląda pierwsze kilka minut spędzonych z tym tytułem. Próbujemy zrozumieć, jak działa każdy klawisz, jak działa sam #D Maneuver Gear, za pomocą którego się poruszamy, jak zabijać tytanów, poznajemy uniki i inne sztuczki, jakie oddał nam do dyspozycji twórca. Po jakimś czasie i po pierwszych kilku zabójstwach zaczynamy już chwytać i wtedy zaczyna się prawdziwa zabawa. Bo szybki start z ziemi, błyskawiczny cios w szyję, odskoczenie, przywieszenie się do muru, i natychmiastowy atak przy jednoczesnym unikaniu śmiercionośnych rąk tytanów naprawdę potrafi dodać adrenaliny i wywołać ciarki.

Niestety, omijanie śmiertelnie groźnych rąk naszych przeciwników nie zawsze się udaje i raz po raz przyjdzie nam zginąć. Wtedy wszystko zaczyna się od nowa. Odżywamy w ustalonym miejscu, tak samo jak wszyscy zabici przeciwnicy, losowo porozrzucani na mapie. Która swoją drogą jest maksymalne uproszczona i toporna. Szare, proste bryły budynków i kremowe, trochę mniej proste modele tytanów nie cieszą może oczu, ale przez sprytny zabieg, który wydaje się być cel-shadingiem, nie kłują aż tak bardzo w oczy i przypominają na podstawowym poziomie komiks. Możemy jednak zmienić planszę na drugą, alternatywną, z mniejszą ilością tytanów i minimalnie bardziej dopracowaną, bo posiadającą trawiaste podłoże, kolorowe dachy i teksturę muru, okalającego miasto.

Bez%C2%A0tytu%C5%82u4.png

Twórcy udało się uchwycić ważną cechę anime - wszystkie budynki wyglądają tak samo.

Byłem naprawdę zaskoczony, że w tak krótkim czasie od rozpoczęcia nadawania anime już pojawiła się gra, która może stanowić podwaliny pod pełnoprawną egranizację. Może i jest zabugowana, brzydka, toporna i biedna, ale daje taką masę radości, że można spędzić przy niej całkiem dużo czasu. Dla fanów Shingeki no Kyojin wręcz obowiązkowy tytuł, przynajmniej do sprawdzenia.

1Podobno już zapowiedziano trzy tytuły z tego uniwersum, ale będą to visual novels, wiec dla przeciętnego Europejczyka niegrywalne. No i jeśli chodzi o to anime, wolelibyśmy chyba akcję niż klikanie ścian tekstu, prawda? cheesy.gif

Also, wpis o SnK? Obligatory!

14 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Twórcy udało się uchwycić ważną cechę anime - wszystkie budynki wyglądają tak samo.

Hue Hue Hue

W całej grze najlepszy jest Running Titan-chan, moje źródło nieskończonego rageu.

Also game seriously lacks potatos

Pan%20Ziemniak.jpg

@EDIT

ale będą to visual novels, wiec dla przeciętnego Europejczyka niegrywalne

Ja tam nie narzekam :trollface:

Link do komentarza

Dartus, myślę że implementacja

UWAGA Spoiler odnośnie anime!

przemian ludzi w Tytanów mogłaby bardzo dobrze wpłynąć na różnorodność w rozgrywce. Taki okazjonalny Powerup i można jeszcze lepiej ciachać wrogów. Do tego fabuła, która nie może być klapą, duże pole do popisu jeśli chodzi o cele misji/zadań pobocznych.

Myślę, że to mogłaby być zacna gra.

Link do komentarza
ądzę, że choć mogłaby to być fajna produkcja, powtarzalność rozgrywki w końcu zaczęłaby nużyć większość potencjalnych graczy.

Powiedział fan Torchlighta i Darksiders. Please, have mercy :eyes:

Link do komentarza

Powiedział fan Torchlighta i Darksiders. Please, have mercy eyes.gif

W torchu mamy ekwipunek, dzięki któremu postać staje się coraz silniejsza, skille urozmaicające rozgrywkę oraz dobry rozwój postaci. tongue_prosty.gif Darksiders wbrew pozorom również jest całkiem różnorodne. Wiele broni, kombosów, etapy platformowe i (pseudo)zagadki logiczne. :eyes:

Dartus, myślę że implementacja

przemian ludzi w Tytanów mogłaby bardzo dobrze wpłynąć na różnorodność w rozgrywce. Taki okazjonalny Powerup i można jeszcze lepiej ciachać wrogów. Do tego fabuła, która nie może być klapą, duże pole do popisu jeśli chodzi o cele misji/zadań pobocznych.

Myślę, że to mogłaby być zacna gra.

Wtedy, owszem. Moc uaktywniająca się, np. po zapełnieniu jakiegoś paska. biggrin_prosty.gif Mimo wszystko, sądzę, że tak gra sprawdziłaby się tylko i wyłącznie jako slasher.

Link do komentarza

I w swoim genialnym pojęciu o grach porównujesz je z przeglądarkową gierką zrobioną przez dwie osoby -_^

Mimo tej swojej powtarzalności i ogólnej toporności gra jest całkiem przyjemna i zaskakująco dobrze momentami zrobiona (po nauczeniu się umiejętnego posługiwania manewrem jest super). Właściwie każda rozgrywka po resecie jest trochę inna i rzadko uda ci się wszystkich wykończyć.

7/10 it's shit, Darksiders krul

Link do komentarza

I w swoim genialnym pojęciu o grach porównujesz je z przeglądarkową gierką zrobioną przez dwie osoby -_^

Gdzie tu porównanie? Ja po prostu odpowiedziałem na Twoje zarzuty, jakoby Darksiders i Trochlight były proste i nużące (bo o to Ci chodziło). -_^

I pisałem o teoretycznej, pełnoprawnej produkcji na podstawie SnK. :P

Link do komentarza
"... A ja wolę swoje Darksiders!"

Randomowy tekst kompletnie bez związku z tematem, który jednak nasuwa mi podejrzenia co do porównań. Wystarczy?

PS. są proste i nużące...

Link do komentarza

Randomowy tekst kompletnie bez związku z tematem, który jednak nasuwa mi podejrzenia co do porównań. Wystarczy?

Chodziło mi jedynie o to, że swój czas wolę poświęcić Darksiders niźli flashowce. Absolutnie niczego nie porównywałem. ^^

Link do komentarza

Torcz jest fajny, ale w krótkich, max. dwugodzinnych sesyjkach, jak każdy hn's zresztą.

A Darksiders owszem, momentami koszmarnie nuży lub wnerwia. Rzadko kiedy mam wobec tej gry ciepłe uczucia, zawsze jest coś.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...