Project Reality cz.2
SAM NIE UGRASZ.
Rdzeniem rozgrywki jest współpraca pomiędzy członkami drużyny/ poszczególnymi drużynami/ piechotą i pojazdami/ całym zespołem i jego dowódcą. Wszystko działa na zasadzie drabinki. Dowódca wydaje rozkazy drużynom i grupom pojazdów, dowódcy drużyn rozporządzają swoimi podkomendnymi itd.
Zdobywanie niektórych wrażych pozycji jest w zasadzie niemożliwe bez wspomnianej kooperacji. Sześcioosobowy oddział nie poradzi sobie z obsadzonymi przez przeciwników fortyfikacjami w centrum miasta. Dwa zespoły współpracujące ze sobą i koordynowane na bieżąco przez dowództwo jednak podołają wyznaczonemu zadaniu.
Tak samo ma się sprawa w kwestii pojazdów. Załoga transporterów opancerzonych nie wybije bez pomocy piechoty ukrywających się wewnątrz murów budynku żołnierzy strony przeciwnej.
Bardzo często miejsce ma sytuacja kiedy 3/4 drużyny przygniata przeciwników ogniem, tylko po to aby ktoś mógł podejść do wroga wystarczająco blisko i obrzucić go granatami. Wszyscy strzelają w zasadzie na ślepo, byleby tylko ci po drugiej stronie byli przyszpileni odpowiednio długo.
Ciekawie sprawa ma się w przypadku klas specjalistycznych. Inżynier np. ma dostęp do liny z hakiem która pozwala mu wspinać się w niedostępne wcześniej miejsca. W praktyce wygląda to tak, że możemy wejść na szczyt budynku albo jakąś wysoką skałę i stamtąd prowadzić walkę z przeciwnikiem. Szczególnie w lokacjach miejskich takie postępowanie daje znaczną przewagę.
Strzelcy RKM. Jak sama nazwa wskazuje, mają dostęp do szybkostrzelnej broni która znacznie ułatwia drużynie przygniecenie wroga i ogranicza jego inicjatywę.
Medycy. Tutaj sprawa wygląda ciekawie. Klasa która musi wręcz znaleźć się w składzie każdej drużyny. Leczy i reanimuje kompanów. Cały system "podnoszenia na nogi" został zrealizowany w pomysłowy aczkolwiek prosty sposób. Na początku trzeba zaaplikować rannemu koledze zastrzyk, następnie zrobić masaż serca (w tym momencie postać wraca do gry) i wreszcie zakończyć zabieg kompletnym wyleczeniem gracza przy pomocy apteczki. W przeciwnym razie grozi mu ponowne wykrwawienie się.
Reszta klas to w zasadzie role typowo bojowe w stylu strzelec PPanc, PLOT, grenadier. Nie będę się na nich skupiał bo nie ma tam niczego szczególnego.
Następny tekst:
POJAZDY
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia.