Skocz do zawartości

Piąty bieg

  • wpisy
    77
  • komentarzy
    466
  • wyświetleń
    63057

Wyścigowa (dwu)tygodniówka #21


lubro

818 wyświetleń

Mocno przeciętna niedziela. Rano leczyłem lekkie "zmęczenie" sobotnim wieczorem, potem obejrzałem najbardziej rozczarowujące Grand Prix F1 w ostatnich latach, a potem próbowałem pchnąć trochę uczelnianego materiału. Nie wyszło i skończyłem w Internecie. Zdarza się...

Najnowszy numer Game Informera zawiera obszerny, 30-stronicowy materiał dotyczący Playstation 4. Znalazło się w nim również miejsce dla DriveClub od Evolution Studios. Prawie wszystkie informacje w pigułce są dostępne w notce na głównej stronie CD-Action. Muszę przyznać, że brzmi to naprawdę dobrze. Zmienne warunki pogodowe i pora dnia cieszą mnie niezmiernie. Liczę, że stanie się to standardem na konsolach nowej generacji. Fragment o tym, że DriveClub ma być "jednym z największych tytułów Sony z perspektywy DLC" wywołał małą burzę. Rzecz w tym, że nie bierze się pod uwagę specyfiki gatunku i faktu, że Sony do tej pory nie dysponowało tytułem, który dostawał regularnie DLC w ilościach podobnych jak choćby seria Forza. Tego typu gry mają po prostu potencjał dla dodatkowej zawartości. Więcej o DriveClub prawdopodobnie na E3. Mój poziom zainteresowania grą rośnie z każdą nową informacją. Jedyne co jeszcze mnie martwi to brak definitywnego rozstrzygnięcia kwestii 30vs60FPS. Niech będzie 720p i mniej ostre tekstury, ale powinniśmy wreszcie podziękować samochodówkom w 30FPS. Boję się jednak, że tylko Gran Turismo, Forza, CARS i Assetto Corsa będą celować w 60FPS na nowej generacji konsol. Więcej o DriveClub prawdopodobnie na E3.

WXsHL10.jpg

Koenigsegg Agera R - DriveClub

15 maja poznamy przyszłość Gran Turismo. Na specjalnie zorganizowanej imprezie urodzinowej serii na Silverstone, mają zostać ujawnione plany dotyczące przyszłości serii oraz GT Academy.

z okazji imprezy wskazuje na ewentualną zapowiedź nowej gry z serii. Biorąc pod uwagę ostatnie plotki można bezpiecznie założyć, że chodzi o Gran Turismo 6. Prawie wszystkie przecieki wskazują, że gra ukazałaby się na Playstation 3. Tylko nazwa pewnej fejsbukowej galerii zdjęć włoskiego garażu L.M. Gianetti wskazywała na PS4. Wersji na Vitę prawdopodobnie nie będzie, bo Sony nienawidzi swojego handhelda. W informacji prasowej dotyczącej wydarzenia można dowiedzieć się, że na imprezie pojawią się przedstawiciele producentów aut. Oprócz BMW, Audi czy Forda, pojawią się również ludzie od austriackiego KTM. Jedyne auto producenta, czyli X-Bow, nigdy się w serii GT nie pojawił. To samo tyczy się motocykli KTM, których nie było w Tourist Trophy. Co więc robią na imprezie Gran Turismo przedstawiciele marki, która nigdy w serii się nie pojawiła? #conspiracy

1JudTwg.jpg

Nissan 300ZX - Gran Turismo 5

Auto Club Revolution zakończyło fazę otwartej bety i oficjalnie wystartowało. Na dobrą sprawę start gry nie zmienił nic dla dotychczasowych graczy oprócz nowego loga oraz lekkiej modyfikacji strony internetowej. Twórcy gry zaprezentowali również

zawierające informacje dotyczące bety. Warto jednak o ACR wspomnieć, bo to dobra samochodówka F2P oparta na całkiem zdrowym modelu biznesowym. Auto Club Revolution zasługuje na większy rozgłos. Zarejestrować możecie się w tym miejscu. Ponadto do końca maja trwa May Madness, w trakcie którego każdego dnia przeceniany będzie kolejny samochód. Liczę, że w następnym tygodniu będę miał wystarczająco dużo czasu i popełnię jakąś recenzję gry.

IMD00V2.jpg

BMW Z4 sDrive35is - Auto Club Revolution

EA opublikowało raport finansowy za ostatni rok fiskalny. Dowiedzieliśmy się z niego, że wszystkie duże gry wydawcy w przyszłości będą opierać się na silniku Frostbite. Na liście "hardkorowych" tytułów EA pojawiło się również logo Need for Speed, a premiera tegorocznej odsłony serii została wyznaczona na czwarty kwartał 2013. Żadna nowość, ale to w sumie pierwsza oficjalna wzmianka na temat tegorocznego NFS. Druga informacja dotycząca serii jest raczej smutna. Otóż EA, pomimo odnotowanych zysków, zmuszone zostało przeprowadzić gruntowną restrukturyzację, w ramach której pracę straci kilkaset osób. To doprowadziło już do zamknięcia dwóch studiów. PopCap Vancouver oraz Quicklime Studios. To drugie, to w rzeczywistości EA Black Box. Studio odpowiedzialne za najlepsze odsłony Need for Speed oraz serię Skate. Jakość flagowej samochodowej serii EA spadła przez złe decyzje firmy w ostatnich lat, zmuszenie studia do wypluwania kolejnych NFS co roku i regularne zwolnienia. Po The Run, Black Box odsunięto od dużych gier z serii, zmieniono nazwę studia na Quicklime Games i oddelegowano pracowników do nadzorowania NFS World. Teraz studio zamknięto całkowicie. To smutny koniec tej zasłużonej ekipy. Według oficjalnego stanowiska EA, NFS World nie zostanie "wyłączony". Nie podano jednak informacji o tym, kto projekt będzie nadzorował i wątpię, żeby World przetrwało.

4GL0ZfC.jpg

Marussia B2 - Need for Speed World

Do mniejszych newsów nie mam ochoty się dzisiaj odnosić. Na dobrą sprawę nie było ich zbyt wiele. Liczę, że w najbliższym czasie będzie ich więcej. 15 maja urodziny Gran Turismo, a 21 maja nowy Xbox. Do tego do końca maja mamy dowiedzieć się o premierze Assetto Corsa, pojawi się GRID 2, a E3 się zbliża. Good times.

4 komentarze


Rekomendowane komentarze

Jak dla mnie to ten NFS World jest bardziej żałosny od ostatnich wybryków w postaci odświeżonych Hot Pursuit i Most Wanted. W ogóle seria odcina kupony i gdyby nie podpis Need For Speed nad coraz bardziej gównianymi grami, to średnia ocen nowych ścigałek od EA wahałaby się między 3 a 5/10.

Link do komentarza

Post-march 2013 Most Wanted jest już grywalny i w sumie całkiem niezły. Ogólnie liczę na EA Ghost i przesiadkę na nową generację konsol. Gorzej niż teraz nie będzie.

Link do komentarza

A ja wolałbym jednak te 30 FPSów w zamian za 1080p i przyzwoite AA. Może jestem dziwny, ale te klatek razi mnie mniej niż HDReady rozciągnięte choćby na 32".

Link do komentarza

W military shooterach, RPG czy grach sportowych nie mam nic przeciwko 30FPS. W samochodówkach, bijatykach czy wymagających precyzji platformówkach gdzie input lag czyni produkcję często niegrywalną wolę 60FPS. Oczywiście czasami można zrobić dobre 30FPS (PGR4, Forza Horizon), ale zdarza się to rzadko.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...