Wyścigowa (dwu)tygodniówka #21
Mocno przeciętna niedziela. Rano leczyłem lekkie "zmęczenie" sobotnim wieczorem, potem obejrzałem najbardziej rozczarowujące Grand Prix F1 w ostatnich latach, a potem próbowałem pchnąć trochę uczelnianego materiału. Nie wyszło i skończyłem w Internecie. Zdarza się...
Najnowszy numer Game Informera zawiera obszerny, 30-stronicowy materiał dotyczący Playstation 4. Znalazło się w nim również miejsce dla DriveClub od Evolution Studios. Prawie wszystkie informacje w pigułce są dostępne w notce na głównej stronie CD-Action. Muszę przyznać, że brzmi to naprawdę dobrze. Zmienne warunki pogodowe i pora dnia cieszą mnie niezmiernie. Liczę, że stanie się to standardem na konsolach nowej generacji. Fragment o tym, że DriveClub ma być "jednym z największych tytułów Sony z perspektywy DLC" wywołał małą burzę. Rzecz w tym, że nie bierze się pod uwagę specyfiki gatunku i faktu, że Sony do tej pory nie dysponowało tytułem, który dostawał regularnie DLC w ilościach podobnych jak choćby seria Forza. Tego typu gry mają po prostu potencjał dla dodatkowej zawartości. Więcej o DriveClub prawdopodobnie na E3. Mój poziom zainteresowania grą rośnie z każdą nową informacją. Jedyne co jeszcze mnie martwi to brak definitywnego rozstrzygnięcia kwestii 30vs60FPS. Niech będzie 720p i mniej ostre tekstury, ale powinniśmy wreszcie podziękować samochodówkom w 30FPS. Boję się jednak, że tylko Gran Turismo, Forza, CARS i Assetto Corsa będą celować w 60FPS na nowej generacji konsol. Więcej o DriveClub prawdopodobnie na E3.
Koenigsegg Agera R - DriveClub
15 maja poznamy przyszłość Gran Turismo. Na specjalnie zorganizowanej imprezie urodzinowej serii na Silverstone, mają zostać ujawnione plany dotyczące przyszłości serii oraz GT Academy.
Nissan 300ZX - Gran Turismo 5
Auto Club Revolution zakończyło fazę otwartej bety i oficjalnie wystartowało. Na dobrą sprawę start gry nie zmienił nic dla dotychczasowych graczy oprócz nowego loga oraz lekkiej modyfikacji strony internetowej. Twórcy gry zaprezentowali również
BMW Z4 sDrive35is - Auto Club Revolution
EA opublikowało raport finansowy za ostatni rok fiskalny. Dowiedzieliśmy się z niego, że wszystkie duże gry wydawcy w przyszłości będą opierać się na silniku Frostbite. Na liście "hardkorowych" tytułów EA pojawiło się również logo Need for Speed, a premiera tegorocznej odsłony serii została wyznaczona na czwarty kwartał 2013. Żadna nowość, ale to w sumie pierwsza oficjalna wzmianka na temat tegorocznego NFS. Druga informacja dotycząca serii jest raczej smutna. Otóż EA, pomimo odnotowanych zysków, zmuszone zostało przeprowadzić gruntowną restrukturyzację, w ramach której pracę straci kilkaset osób. To doprowadziło już do zamknięcia dwóch studiów. PopCap Vancouver oraz Quicklime Studios. To drugie, to w rzeczywistości EA Black Box. Studio odpowiedzialne za najlepsze odsłony Need for Speed oraz serię Skate. Jakość flagowej samochodowej serii EA spadła przez złe decyzje firmy w ostatnich lat, zmuszenie studia do wypluwania kolejnych NFS co roku i regularne zwolnienia. Po The Run, Black Box odsunięto od dużych gier z serii, zmieniono nazwę studia na Quicklime Games i oddelegowano pracowników do nadzorowania NFS World. Teraz studio zamknięto całkowicie. To smutny koniec tej zasłużonej ekipy. Według oficjalnego stanowiska EA, NFS World nie zostanie "wyłączony". Nie podano jednak informacji o tym, kto projekt będzie nadzorował i wątpię, żeby World przetrwało.
Marussia B2 - Need for Speed World
Do mniejszych newsów nie mam ochoty się dzisiaj odnosić. Na dobrą sprawę nie było ich zbyt wiele. Liczę, że w najbliższym czasie będzie ich więcej. 15 maja urodziny Gran Turismo, a 21 maja nowy Xbox. Do tego do końca maja mamy dowiedzieć się o premierze Assetto Corsa, pojawi się GRID 2, a E3 się zbliża. Good times.
4 komentarze
Rekomendowane komentarze