Jump to content
Sign in to follow this  
  • entries
    4
  • comments
    20
  • views
    6,354

The Walking Dead Survival Instinct [recenzja]

Sign in to follow this  
Loczek3545

762 views

the-walking-dead-survival-instinct-walkthrough.jpg

Gdy w 2010 roku pojawił się pierwszy odcinek serialu The Walking Dead (pl. Żywe trupy) nikt nie przewidział że znajdzie on takie grono popularności. Jak wiadomo gdy coś jest popularne trzeba spróbować wszystkiego by pojawiało się jeszcze więcej fanów. Stało się, po wielkim sukcesie który osiągnął serial powstała gra. Jak to najczęściej bywa, przeniesienie czegoś z ekranów telewizorów na nasze monitory nie kończy się sukcesem, natomiast wielką klapą. Czy w tym przypadku jest podobnie?

The Walking Dead Survival Instinct jest gra z gatunku akcji FPP, czyli całą akcję obserwujemy z oczu bohatera. Głównym celem jest by nasz bohater o imieniu Deryl wraz ze swoim bratem Merlem przetrwali w świecie opętanym przez zombie. Wrogiem nie jest tylko zaraza, lecz ludzie którzy również chcą przetrwać za wszelką cenę. Gra w dużej mierze skupia się na elementach skradankowych, czyli większą część gry przechodzimy po ?chichaczu? i w ciemnościach. Po tym jak wróg usłyszy nasz tupot lub strzały z broni, od razu kieruje się w naszą stronę. Jak to ze zombiakami bywa one trzymają się razem. Gdy szwędacze atakują nas w grupie mamy większe szanse na przeżycie. A dlaczego tak jest? Włączają się wtedy QTE które polegają tylko na tym by nacelować na głowę i wcisnąć przycisk myszy. Defekt tego rozwiązania jest taki, że zombii nie mają szans, ponieważ gdy jeden trzyma to inne nie mogą nam wyrządzić żadnej krzywdy, a zabicie jednego powoduje przełączenie się na następnego i tak do wykończenia wszystkich przeciwników. Można wspomnieć również o całkiem przyjemnym filingu strzelania, sporym arsenale i tym że mapy są w całkiem ciekawy sposób zaprojektowane, lecz po dłuższym obcowaniu z grą w ogóle nie czuć tej ?otwartości? święta (są one ciasne i pełne niewidzialnych ścian).

Twórcy zapowiadali że na naszej drodze stanie masa wyborów moralnych, dzieki którym będziemy mogli na swój sposób pchać fabułę do przodu. Niestety w praktyce nie jest tak kolorowo. Podczas gdy Deryl przemierza masę kilometrów by w końcu odnaleźć bezpieczne miejsce którym jest Atlanta, musimy podejmować decyzję typu, pomóc, czy jednak nie. Jeśli pomożemy danej osobie ona zaproponuję swoją pomoc i od nas będzie zależało czy ją przyjąć do grupy, czy jednak pozostawić na pastwę zombiaków. Same założenia twórców, naprawdę mogą się podobać, lecz wdrożenie ich do gry zupełnie nie wyszło. Wszystko to fajnie się czyta, lecz te wybory nie mają większego znaczenia w dążeniu do celu.

W dzisiejszych czasach gracze dzielą się na 2 grupy. Pierwsza grupa, na grafikę nie zwraca uwagi, ważne by gra była grywalna i ciekawa, natomiast druga gra tylko w gry, które wyglądają kolorowo lub zostały zrobione z wielką dbałością o szczegóły. Jeśli należycie do drugiej grupy, to po dzieło Terminal Reality nie macie co sięgać.

Słabe tekstury, masa błędów graficznych które na każdym kroku potrafią zepsuć zabawę z gry i jeszcze więcej niedoróbek. Jedynie szacunek należy się twórcom samych postaci, które pojawiają się w trakcie naszej przygody. Fajnie zaprojektowane modele, które naprawdę są dopracowane i ładne lecz to nie zmienia faktu że są one zupełnie pozbawione emocji. Otoczenie jest bardzo kiepskie, czasami nie miałem pojęcia po czym właściwie chodzę, słabe modele budynków i ogólnie całej przyrody.

Następny element który jest warty opisania to udźwiękowienie produkcji. Jest to chyba jedyny w miarę dopracowany aspekt gry. Dialogi są naprawdę dobrze nagrane przez aktorów i widać zgranie z postaciami wirtualnymi. Dlaczego użyłem stwierdzenia ?w miarę?? Dźwięk owszem nadaję klimatu produkcji i dzięki niemu możemy bardziej wczuć się w to co dzieje się na ekranie, ale dialogi podczas rozmów ucinają się, muzyka również nie należy do najlepszych.

Podsumowując, twórcy mieli wiele dobrych pomysłów, które pewnie przez brak czasu lub ze względów finansowych zostały zupełnie niedopracowane. Fizyka, grafika i masa innych niedoróbek niestety zniechęca do gry tuż po jej uruchomieniu.

Plusy:

- dźwięk wyróżnia się spośród innych aspektów gry

- próba odwzorowania realizmu

- ?niby? otwarty świat?

Minusy:

- ?który naprawdę taki nie jest

- grafika

- mało emocjonujące postacie

- brak fabuły

- krótka (choć tu nie wiem czy to można zaliczyć do minusów)

- błędy które na każdym kroku uprzykrzają rozgrywkę

OCENA 4/10

Sign in to follow this  


3 Comments


Recommended Comments

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...