Skocz do zawartości

Piąty bieg

  • wpisy
    77
  • komentarzy
    466
  • wyświetleń
    63057

Wyścigowa (dwu)tygodniówka #20


lubro

830 wyświetleń

Zrobiło się cieplej i nie chce mi się pisać. Gdy tylko zacznę jakiś tekst to zapisuje szkic po pierwszym akapicie i nigdy do niego nie wracam. Kryzys. Dzisiejsze podsumowanie również powstawało w bólach. Na szczęście(?) mi się udało. Łapcie kolejną porcję wyselekcjonowanych newsów na temat gatunku, który nikogo nie obchodzi.

Delaying continues. Assetto Corsa zaliczy prawdopodobnie kolejny poślizg, bo wiosenna premiera stoi pod ogromnym znakiem zapytania. Kunos co prawda zapewniają, że mają już konkretną datę premiery, ale czekają jeszcze z jej ujawnieniem. Biorąc pod uwagę, że teoretycznie największy konkurent, czyli CARS pojawi się w 2014 (i to pewnie w Q2) to Włosi mają teraz sporo swobody. Do tego oficjalnie ogłoszono, że w dniu premiery pojawi się w grze Pagani Huayra, a dane zebrane przez graczy z technologicznego dema pozwoliły na znaczne usprawnienie działania gry na słabszym sprzęcie. Co ciekawe Kunos pracuje również nad trybem kariery. To może znacząco opóźnić premierę i nie jestem pewien czy jest to do końca potrzebne. Z pewnością jednak zadziała to pozytywnie dla twórców, bo jest to próbą przyciągnięcia szerszego grona odbiorców. Na koniec informacja smutna i śmieszna zarazem. Assetto Corsa nie trafiła do najświeższej grupy 18 gier wybranych do opublikowania na Steam przez Greenlight. Zamiast tego gracze wybrali Dreamfall Chapters, które będzie gotowe za 18 miesięcy, port kiepskiego zombie-shootera z urządzeń mobilnych, dwa F2P MMO, największy przykład fan service w grach w postaci Agarest: Generations of War, grę AVGN i Death Inc., które się nie pojawi, bo Ambient Studio kończy działalność. Good job gamers.

y0SvEcO.jpg

P4/5 Competizione - Assetto Corsa

Ostatnie dwa tygodnie przyniosły sporo interesujących informacji na temat Project CARS. Financial Conduct Authority, brytyjska instytucja zajmująca się kontrolą działalności spółek zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii, wzięła się za model biznesowy projektu. Według FCA, sposób na dystrybucję zysków z Project CARS jest niezgodny z prawem. Po szczegóły odsyłam do tego tekstu Eurogamera. W kończącym się tygodniu SMS ogłosiło, że prawnicy studia znaleźli sposób, żeby umożliwić wspierającym projekt na otrzymanie obiecanego wkładu. Ponadto ogłoszono oficjalnie, że SMS jest developerem tworzącym na Playstation 4. To w zasadzie oficjalnie potwierdziło, że CARS pojawi się na nowej konsoli Sony. Do tego studio planuje otworzyć w przyszłości nową zbiórkę na podobnych zasadach do tej zakończonej pod koniec zeszłego roku. Tym razem SMS chce sfinansować wersje na konsole nowej generacji. Przedstawiono też kilka szczegółów dotyczących kariery. Będzie ona miała podobną strukturę do nowych gier sportowych. Kalendarz wydarzeń, informacje w formie notek prasowych z innych serii wyścigowych, kontrakty z poszczególnymi zespołami, losowe eventy. Informacją tygodnia jest prawdopodobnie oficjalne potwierdzenie obecności Mercedesa w grze wraz z listą planowanych modeli. To potwierdza, że gra nie potrzebuje miliona aut, żeby zapewnić różnorodność i spowodować opad szczęki. W CARS pojawi się bowiem 9 Mercedesów stanowiących doskonały przekrój ostatnich 60 lat marki. Najpierw klasyczne 300 SL W194 oraz 300SEL 6.8 AMG. Fani motorsportu dostaną legendarnego Saubera C9, 190E 2.5-16 Evolution oraz CLK-LM. Do tego najnowsze wyścigowe modele, czyli SLS AMG GT3 z 2012 oraz C-Klasa z trwającego sezonu DTM. Osoby preferujące auta drogowe dostaną obecnego już w grze SLS AMG oraz A45 AMG. Reszta branży może brać przykład.

L0eNlkB.jpg

Mercedes SLS AMG Coupé - Project CARS

Jeśli zastanawialiście się nad zamówieniem przedpremierowym GRID 2 to powinniście rozważyć ofertę steamową. Pomimo tego, że gra na cdp.pl czy Origin kosztuje jakieś 40 złotych mniej to dzięki nagrodom związanych z ilością zamówień, pre-order ze Steam może się opłacać zdecydowanie bardziej. Już teraz zamówienie GRID 2 w usłudze Valve oferuje dwie paczki bonusów przedpremierowych zamiast jednej w innych ofertach (jeden pakiet będzie po premierze kosztował 8-10 euro). Po odblokowaniu drugiego bonusu każdy zamawiający dostanie kopię pierwszego GRID, a po trzecim poziomie dodatkowo dwie pozostałe paczki. Biorąc pod uwagę, że do premiery pozostał jeszcze ponad miesiąc, a tempo odblokowywania bonusów jest naprawdę dobre, to wszystko wskazuje na to, że za jakieś 150 złotych dostępna będzie cała zawartość gotowa w dniu premiery i bonusowa gra. Wygrywa każdy. Jeśli nie jesteście jeszcze przekonani do GRID 2 to powinniście obejrzeć trailery prezentujące

,
oraz
. W maju postaram się również zamieścić tekst, w którym wymienię kilka powodów, dla których sam całkiem mocno jaram się GRID 2.

7EmxwPh.jpg

Alfa Romeo 8C - GRID2

21 maja Microsoft pokaże nową konsolę i przy okazji pewnie parę nowych gier. Przyznam się, że X360 mnie obchodził z dwóch powodów - Forza i Project Gotham Racing. Cała reszta, czyli Halo, Gearsy, Crackdown, Fable, Kinect, gry z XBLA czy usługa XBL ma w sobie jakiś obrzydliwy element, który mnie odpycha. Dwie samochodowe serie Microsoftu również są imo na równi pochyłej. Forza Motorsport to gra coraz prostsza, Forza Horizon to niewypał (teraz uważam, że przy okazji swojej recenzji mocno Horizon przeceniłem), a PGR to zimny trup. Liczę jednak, że Microsoft pokaże jakąś samochodówkę. Każda poważna konsola ma tego typu grę na start (patrz WiiU) i start z dobrą Forzą 5 może mnie do konsoli MS przekonać. Plotkuje się również o restarcie Project Gotham, za który miałoby być odpowiedzialne zbierające siły Lucid Games. Co ciekawe, fakty przemawiają raczej za tym, że Lucid bliżej do... Sony. Logo studia pojawiło na się PS Meeting wśród innych studiów pracujących nad grami na PS4, a zapowiedziana parę dni temu na Vitę gra Jacob Jones and the 2013 Super Bowl Bigfoot Mystery to dzieło właśnie Lucid. O ewentualnych planach dowiemy się na pewno 21 maja. P-please get hype...

SSczg6S.jpg

Lamborghini Sesto Elemento - Forza Motorsport 4

Z mniejszych newsów. GRally (niezależny rajdowy symulator) wchodzi w fazę wewnętrznych testów alpha. Fanatec wypuszcza na rynek dwa nowe shiftery. Pierwszy, H-shifter o nazwie CSS w cenie 150 euro. Drugi, H-shifter + sekwencyjny CSS SQ za 200 euro. Oba dostępne w czerwcu tego roku. Szkoda, że brakuje wersji wyłącznie sekwencyjnej za jakieś 100 euro. Mój TH8RS to perfekcyjny H-shifter, działający kiepsko w sekwencyjnej konfiguracji. Welp. Na koniec iRacing, które dostało sporą aktualizację. Wśród sporej liczby zmian najciekawiej brzmią modyfikacje modelu opon związane z ich temperaturą, nowe odgłosy kilku aut i mocno zmienione wyświetlanie dynamicznych cieni.

3 komentarze


Rekomendowane komentarze

@Kiicek

Soon. Obecnie można jeszcze w bardzo łatwy sposób odróżnić zdjęcia od screenów. Jeśli jednak ktoś połączy poziom geometrii obiektów z CARS i oświetlenia z GT5 to będzie ciężko. Najbliżej były chyba bullshoty z Forzy 4. Pamiętam, że się wtedy sporo osób na nie nabrało lol.

@bleub

lol.gif

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...