Skocz do zawartości

blackmisterPL

  • wpisy
    38
  • komentarzy
    197
  • wyświetleń
    27536

Zabawa z GIMPem... cz. 9 (+ tutorial!)


blackmister

595 wyświetleń

stalkerr.jpg

I dziś, już z tutorialem, na życzenie smile_prosty.gifA więc, rozpoczynamy do otwarcia nowego projektu w GIMPie. Na początek warto zastanowić się nad szablonami - postaci, tak by potem wykorzystać je na rysunku. Ja rysuję je ręcznie.

99675935.jpg

A potem rozmyślamy nad planem rysunku i warstwami...

44937818.jpg

Przydadzą się też fotki na tekstury.

22176769.jpg

Tworzymy warstwy w programie jak na fotce niżej.

70062082.jpg

I pierwsze co, po wstawieniu tła i odpowiedniej perspektywy, malujemy grunt. To, na czym wszystko będzie osadzone.

33581729.jpg

Malujemy to co na horyzoncie. polecam narzędzie ścieżka i rysujemy wg ścieżki...

26220185.jpg

I horyzont już mamy.

75533226.jpg

Dodajemy teksturę na grunt - ja dałem trawę z fotki.

98479463.jpg

Oczywiście kolorystycznie też wszystko trzeba dopasować ..

49061825.jpg

Następnie skanujemy nasz szablon (no chyba, że namalowaliście go bezpośrednio w GIMPie), al skanując wklejamy go pod warstwę obrysu postaci, a następnie używając gumki przy pokryciu 40,1% zmazujemy obraz zeskanowany. Używamy wyżej wymienionego narzędzia ścieżka, po czym zaznaczamy wszystkie kontury jak na rysunku zeskanowanym, z tym, że malujemy ten obrys na warstwie wyżej - na obrysie. Po tym usuwamy warstwę ze skanu.

52903703.jpg

I po usunięciu . ..

11582425.jpg

wypełniamy kolorem

41824730.jpg

Robię anomalię

74310397.jpg

Cienie, dodatki, podpis.. .

81082711.jpg

I efekt końcowy.

53404797.jpg

4 komentarze


Rekomendowane komentarze

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...