Zabawa z GIMPem... cz. 9 (+ tutorial!)
I dziś, już z tutorialem, na życzenie A więc, rozpoczynamy do otwarcia nowego projektu w GIMPie. Na początek warto zastanowić się nad szablonami - postaci, tak by potem wykorzystać je na rysunku. Ja rysuję je ręcznie.
A potem rozmyślamy nad planem rysunku i warstwami...
Przydadzą się też fotki na tekstury.
Tworzymy warstwy w programie jak na fotce niżej.
I pierwsze co, po wstawieniu tła i odpowiedniej perspektywy, malujemy grunt. To, na czym wszystko będzie osadzone.
Malujemy to co na horyzoncie. polecam narzędzie ścieżka i rysujemy wg ścieżki...
I horyzont już mamy.
Dodajemy teksturę na grunt - ja dałem trawę z fotki.
Oczywiście kolorystycznie też wszystko trzeba dopasować ..
Następnie skanujemy nasz szablon (no chyba, że namalowaliście go bezpośrednio w GIMPie), al skanując wklejamy go pod warstwę obrysu postaci, a następnie używając gumki przy pokryciu 40,1% zmazujemy obraz zeskanowany. Używamy wyżej wymienionego narzędzia ścieżka, po czym zaznaczamy wszystkie kontury jak na rysunku zeskanowanym, z tym, że malujemy ten obrys na warstwie wyżej - na obrysie. Po tym usuwamy warstwę ze skanu.
I po usunięciu . ..
wypełniamy kolorem
Robię anomalię
Cienie, dodatki, podpis.. .
I efekt końcowy.
4 Comments
Recommended Comments