Skocz do zawartości

Gamer's Nest

  • wpisy
    5
  • komentarzy
    31
  • wyświetleń
    6226

Kryształowa kula mówi, że... - wpis konkursowy.


Ester

582 wyświetleń

Kryształowa kula mówi, że? - wpis konkursowy.

Słowo wstępne do wpisu: Miałam co prawda pisać o czym innym, ale redakcja wyszła z takim zgrabnym konkursem, że nie wypadało wręcz czegoś nie napisać. Zatem tak wygląda owoc współpracy mojej i mojego kolegi. Tekst ten powstał w wyniku długiej dyskusji, na temat tego jak mogłoby wyglądać granie 2017 roku i bez jego celnych uwag byłby...dużo mniej, hm, "przyszłościowy". Skoro wyjaśniłam już kwestie techniczne, zapraszam do lektury.

Jest połowa grudnia, pora więc na pierwsze podsumowanie mijającego właśnie 2017 roku. Po za standardową wyliczanką najważniejszych growych tytułów i technologii, myślę, że warto na to wszystko rzucić okiem z nieco szerszej perspektywy. Na naszych oczach dokonuje się powolna ewolucja, której czasem nawet nie jesteśmy świadomi. To już nie czasy, gdzie pierwszy akcelerator grafiki 3D wstrząsnął całą branżą. Teraz zmiany, choć często nie mniej znaczące, stają się dla nas czymś naturalnym. Ale po kolei, zacznijmy od rzeczy najpowszechniejszej.

Internet ? updating?

Rewolucyjne niegdyś Web 2.0 odchodzi w niepamięć i zastępowane jest przez Web 3.0. Dzisiaj sieć pełni rolę doradcy, przewodnika oraz potężnego nośnika informacji, który wypiera media starej daty. Coraz szybsze łącza i wprowadzana właśnie sieć 5G sprawiają, że dostęp do sieci jest coraz powszechniejszy, a co za co za tym idzie przepływ informacji jest coraz łatwiejszy. Nie musimy już też mozolnie szukać wszystkiego w Google, bowiem każdy smartphone po za repertuarem lokalnego kina wskaże nam również najlepsze restauracje i kluby. Serwisy społecznościowe po za standardową możliwością wyeksponowania swojej osoby, umożliwiają także przekazywanie obrazu na żywo, oraz pozwalają w mgnieniu oka odnaleźć każdego zalogowanego doń użytkownika. Każda informacja rozchodzi się lotem błyskawicy, co zostało wykorzystane zarówno w szczytnych, jak i w niecnych celach. W tym roku w Polsce ruszyło kilka eksperymentalnych systemów wczesnego ostrzegania przed klęskami żywiołowymi, które wykorzystują serwisy społecznościowe. Z drugiej strony stali bywalcy choćby takiego Facebooka, stali się głównym celem marketingowców, którzy zbierają informacje by tworzyć spersonalizowane reklamy. W Sądzie Najwyższym Stanów Zjednoczonych toczy się właśnie postepowanie przeciwko kilku zbyt zuchwałym reklamodawcom.

Jaka piękna bransoleta?

? a nie, to tylko mój nowy telefon. Smartphony również uległy znacznej ewolucji. Wystarczy spojrzeć na najnowsze modele prezentowane podczas tegorocznego CES. Samsung, który dwa lata temu zaprezentował pierwszy telefon o giętkim ekranie, teraz pokazał światu swojego Galaxy Mollis II. Jest on doskonałym przykładem fuzji telefonów, tabletów oraz mody. Łączy w sobie wygodę użytkowania dużego ekranu tabletu z jednoczesną funkcjonalnością smartphona. Możemy zatem przeczytać czytać niedawno zakupionego e-booka, a potem jednym ruchem złożyć giętki ekran by wykonać telefon, który po zakończonej rozmowie założymy sobie na nadgarstek. Teraz wszyscy czekają na kolejny ruch Apple, oraz na to, co będzie potrafił kolejny iPad. Atmosferę podsyca też Nokia, z której w październiku wyciekły informacje o pracy nad projektem Morph, czyli telefonu, który miał być złożony z nanomateriałów. Obecnie ma on wykorzystywać technologię giętkich ekranów, zaskakiwać futurystycznym designem oraz wyjątkową funkcjonalnością. Co z tego wyniknie, jeszcze zobaczymy, niemniej jednak, coś co kiedyś wydawało się jedynie zwykłym konceptem teraz zaczyna nabierać realnych kształtów

Mamusiu, jak tu ładnie!

Podczas tegorocznych E3 Crytek pokazał zwiastun swojej nowej produkcji, będącej jednocześnie następcą serii Crysis oraz pierwszym przedstawieniem możliwości CryEngine 5. Tajemniczy Project 13, bo o nim mowa, rozgrywa się w odległej przyszłości, dane więc będzie zwiedzać tajemniczą Czerwoną Planetę (czyżby Mars?) oraz obserwować niezwykłe bitwy w przestrzeni kosmicznej. Trailer, choć niezbyt długi, wzbudził olbrzymie zamieszanie, ze względu na to, że został w nim pokazany kilkusekundowy dialog dwóch postaci. Scenka wyrenderowana na silniku gry zaskakuje swoją jakością, niebezpiecznie przypominającą tę, znaną nam z takich kinowych produkcji jak ?Avatar?. Pytanie tylko, jakiego potwora trzeba będzie mieć by cieszyć się tym w pełni? Należy ponad to zauważyć, że grafika w większości gier jest bardzo zbliżona do tego, co jeszcze kilkanaście lat temu mogliśmy oglądać jedynie na ekranach kin, w filmach takich jak ?Shrek? czy ?Potwory i Spółka?. Jedno wiemy na pewno: jeśli w Project 13 pojawi się dżungla, będzie ona jeszcze bardziej realistyczna i dzika.

Szybciej, wyżej, dalej.

2017 rok jest rokiem rewolucyjnym jeśli chodzi o procesory, choć na ową rewolucję pewnie jeszcze sobie poczekamy. Mowa tu oczywiście o wprowadzeniu pierwszych grafenowych procesorów do instytutów badawczych w europejskim CERN i amerykańskich NASA oraz DARPA. Intel i AMD zgodnie zapowiedziały, że pracują już nad skonstruowaniem pierwszego grafenowego CPU dla PC. Prawdopodobnie niedługo czeka nas olbrzymi skok wydajności. Naszym osobistym powodem do dumy jest fakt, że w produkcji procesorów ważną rolę odegra metoda pozyskiwania grafenu opracowana kilkanaście lat temu przez polskich oraz francuskich inżynierów. Przewidywane są różne daty wprowadzenia tego grafenu do powszechnego użytku, ale 2022 rok wydaje się coraz bardziej realnym terminem. Być może za jakiś czas przestaniemy się martwić tym, że najnowsza produkcja nie ruszy nam ze względu na za słaby procesor. Będzie wręcz zupełnie odwrotnie.

COD: WA na BF: BC 4 zamienię.

Część graczy pewnie jeszcze pamięta premierę Half-Life?a 2 i problemy, których powodem był Steam. Teraz jest zupełnie odwrotnie. Nawet u nas systematycznie kurczą się półki z pudełkowymi wersjami gier, z czego i tak większa ich część to po prostu zamknięte w pudełku kody umożliwiające pobranie danej produkcji z serwisów. Choć w dobie internetu to rozwiązanie wygodne, ma również swoje wady, bowiem każdy większy wydawca oprogramowania ma swoją cyfrową platformę sprzedaży. Wymaga to nie tylko kilku różnych kont, ale również spowodowało znaczny spadek handlu używkami. Teraz jeśli ktoś chce sprzedać gry lub je wymienić, wystawia nie pojedynczą produkcję, ale całe konto, co często jest dość problematyczne. Jedynym ratunkiem są systemy wymiany produkcji wewnątrz platform dystrybucji.

Wakacje na wyspach i liczenie do 3.

Pod względem growym ten rok należał zdecydowanie do TES VI: Summerset. Tytuł powtórzył sukces równym temu, który w 2011 roku osiągnął Skyrim. Po porażce jaką okazało się TES Online, Bethesda powróciła do gry w pięknym stylu, oczarowując mnie urokiem Wyspy Summerset w czasach wojny z Cesarstwem. Pozostaje czekać jedynie na pierwszy dodatek.

Kilka lat temu popularny był żart, że Valve nie umie liczyć do trzech. Po długim podgrzewaniu atmosfery, rozmaitych wyciekach grafik i animacji (ciekawe ile z nich było prawdziwych, a ile zaplanowanych), wiemy na pewno, że Half Life 3 powstaje i jest już na dosyć zaawansowanym etapie produkcji, choć nie znamy nawet nazwy silnika, na którym oparta jest gra. Tak czy inaczej Gordon Freeman powróci i to już nie długo. Ciekawe tylko, czy nauczył się mówić.

Kolejną wielką nadzieją przyszłego roku jest Star Wars: X-wing vs. Tie Fighter 2. Po sukcesie 1313, LucasArts planuje wydanie kontynuacji genialnego tytułu z 1997 roku. Po pierwszych prezentacjach na E3 i Gamescomie wiemy, że gra na pewno będzie widowiskowa, pytanie tylko czy pójdzie bardziej w stronę symulacji czy też bardziej zręcznościowej rozgrywki.

Cicha rewolucja.

Nawiązując do początku mojego teksu, warto zauważyć, że wraz z rozwijającą się technologią gry wychodzą z kulturowego zaścianka. Przestają być uważane za medium drugiej kategorii, gorszym od filmu czy książki, co ma swoje wady i złe zalety. Postępującą każualizacja sprawiła, że bardzo wiele produkcji można ukończyć w dzień lub dwa, ale wciąż całkiem sporo tytułów trudnych i wymagających. Kilkanaście lat temu sami tego chcieliśmy, żeby gry przestały być czymś ?dla dzieci?, więc teraz nie ma więc co teraz narzekać, że ?gry nie są już takie jak kiedyś?. Elektroniczna rozrywka staje się częścią naszego życia, choć dokonuje się to w toku powolnej ewolucji, a nie rewolucji. A co przyniesie przyszłość? Naprawdę trudno przewidzieć.

By Ester & oddzial_speciall

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...