Skocz do zawartości

A idź pan w pyry

  • wpisy
    345
  • komentarzy
    4878
  • wyświetleń
    461685

Krótki żywot dziurki i powrót do macierzy


Qbuś

1047 wyświetleń

Souvent Qbuś varie, bien fol est qui s'y fie. Dziwne są koleje mych Minecraftowych poczynań na blogu. Ogłaszam założenie drugiego - okazuje się, że nie można. Pojawia się taka możliwość, zakładam bloga o jakże wdzięcznej nazwie Dziurka Qbusia - nie dodaję żadnych wpisów, blog kasuję. Podjąłem więc kolejną decyzję: na tym blogu nie ma za dużo wpisów, nie przewiduje też napływu weny Minecraftowej lub nie, więc dzieło Notcha wraca w pyry.

Co więcej - udało mi się w końcu wrzucić robione screenshoty na Imageshacka, więc mogę w końcu się nimi z Wami podzielić.

A tak w ramach raportu z pola bitwy - przez długi czas wiele się nie działo. Kopałem metodycznie, korzystając z siatki. Zlikwidowałem starą małą kwaterę i postawiłem większy zamek, dodając do niego czasem bibliotekę, przenosząc zapasy, stawiając w podziemi portal do Netheru. Poczyniłem krótką wycieczkę do tegoż wymiaru i przytargałem nieco obcych materiałów. Dotarłem też w końcu do skrzyni w opuszczonej kopalni i znalazłem melonowe ziarenka - nieco przypadkiem trafiłem też na inną skrzynię w lochu, do którego się podkopałem próbując się wydostać z kopalni (tam z kolei znalazłem cocoa beans). Przy okazji znalazłem w podziemiach cudnie wyglądający kanion. Oto i un:

20120607022415.png

Potem dobudowałem jeszcze farmę pod ziemią, a na koniec mnie poniosło i ruszyłem eksplorować świat. Tu głupota ma nowicjuszowska dała się poważnie we znaki - nie dość, że nie wiedziałem, że mapa ogarnia tylko kawałek świata, to jeszcze zapomniałem, że kompas to nie kompas, a wskaźnik do spawn pointu. Dzięki temu spędziłem ponad dwie godziny próbując wrócić do domu... Jeszcze nie wróciłem. Przed tą wyprawą zmieniłem sobie jednak texture pack na dzieło Sphaxa, które upiększyło wspaniałe widoki, które napotkałem (wielkie wodospady w lodowych górach). Te zobaczycie jednak innym razem.

Teraz pora na galerię z opisami

20120428020213.png

Jeziorko w mini-dżungli (w tle początek lodowej krainy)

20120616013956.png

Woda + Ogień = Obsydian

20120501012316.png

Pierwsze diamenty

20120501015424.png

Początki pierwszej farmy trzcinowo-cukrowej

20120601011514.png

Biblioteka w trakcie powstawania

20120515021951.png

Początki Twierdzy Q

20120519154557.png

Cegiełka do cegiełki, kamyczek do kamyczka

20120601014802.png

Welcome to the machine

20120601015432.png

Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate

20120607021114.png

W końcu! Everybody melon!

I to by było na tyle tym razem. Jakieś propozycje na przyszłość? A może ktoś poleci mi dobrego moda mapującego, żebym się nie gubił?

8 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Tu głupota ma nowicjuszowska dała się poważnie we znaki - nie dość, że nie wiedziałem, że mapa ogarnia tylko kawałek świata, to jeszcze zapomniałem, że kompas to nie kompas, a wskaźnik do spawn pointu.

[...]

A może ktoś poleci mi dobrego moda mapującego, żebym się nie gubił?

Maphacka do MineCrafta? Przecież to zepsuje całą "randomową radochę"! ;) A co do Sphaxa, to jak najbardziej, sam polecam i korzystam na x128(wyższe=run out of memory :P), a grafika mocno polepszona, rzekłbyś: To nie MineCraft!

PS

Całkiem ładny zameczek, ale ja bym jeszcze dobudował:

1. Wiszące lampy przed wejściem.

2. Fosę z lawy/wody.

3. Kratowany mur.

4. Latarnię. :cheesy:

Link do komentarza

BigDaddy - Nie chodzi mi o maphacka, a coś co ułatwie mapowanie tego, co już odkryłem. Można sobie przecież craftować mapy, ale wycyrklowanie tego, gdzie stworzyć następną jest nieco kłopotliwe.

Ja gram 32x32 - może przetestuję 64x64, ale wątpię, czy mi pociągnie odpowiednio. Komputer zdecydowanie za stary.

Lampy wiszące mam w środku. Fosy na razie nie robię, ale planuję z czasem zrobić 'podzamcze'. Latarnia? Podrzuć jakieś przykłady. Myślałem o jakiejś wieży.

ARONEK128J - Oglądałem nieco takich LP zanim zacząłem grać, więc na początku byłem dość ogarnięty.

Otton - Aktualnie zmieniłem, ale te screenshoty to jeszcze Painterly Pack z ustawieniami domyślnymi twórcy. Nie jest idealny, ale pozwala duuuuuuużo ustawić samodzielnie. W zasadzie z gotowych elementów można stworzyć swój własny pack.

Link do komentarza

Najpierw musiałbym znaleźć nieco Slime'ów. No i nauczyć się dobrze korzystać z redstone (którego mam tony). Chciałem opuszczaną bramę zrobić - oglądałem tutoriale, próbowałem w creative, ale jakoś mi nie szło. Chętnie przyjmę pomoc.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...