Skocz do zawartości

Blogowe aTezy

  • wpisy
    318
  • komentarzy
    3425
  • wyświetleń
    544791

...AAA...

2633 wyświetleń

"Wojna polega na wprowadzaniu w błąd. Jeśli możesz udawaj, że nie możesz; jeśli dasz znać, ze chcesz wykonać jakiś ruch, nie wykonuj go; jeśli jesteś blisko, udawaj, żeś daleko; jeśli wróg jest łasy na małe korzyści, zwabiaj go; jeśli w jego szeregach dostrzegasz zamieszanie, uderzaj; jeśli jego pozycja jest stabilna, umocnij i swoją; jeśli jest silny, unikaj go; jeśli jest cholerykiem, rozwścieczaj go; jeśli jest nieśmiały, spraw by nabrał pychy; jeśli jego wojska są skupione, rozprosz je. Uderzaj, gdy nie jest przygotowany; zjawiaj się tam, gdzie się tego nie spodziewa."

40526837.jpg

Dzisiejszy wpis ma charakter nietypowy, kierowany raczej w stronę konkretnej grupki osób, aniżeli ogółu forumowiczów (acz komentarze będą zawsze mile widziane). Oto bowiem rozpoczęła się wielka gra o honor, bogactwa i wieczną chwałę. Pięcioro graczy sprawdzi ponadczasowość mądrości płynącej ze słów Sun Tzu przytoczonych we wstępie, w kampanii multiplayer Europa Universalis 3. Ten wpis natomiast, ma służyć jako tablica informacyjna, a komentarze jako forum do ewentualnych dyskusji oraz składania zażaleń. Niech będzie profesjonalnie, a co!

Kodeks gracza

Tytuł I: Przepisy wstępne

Art. 1. Przepisy poniższe dotyczą rozgrywki multiplayer w strategię Europa Universalis 3: Złota Edycja v.5.1 z późniejszymi poprawkami.

Art. 2. Domniemywa się istnienie złej wiary gracza nieprzestrzegającego przepisów kodeksu.

Art. 3. § 1. Rozgrywka składać się będzie z sesji obejmujących okres nie mniejszy niż 25 lat gry.

§ 2. Sesję zwołuje Mistrz Gry po co najmniej jednodniowym ustaleniu tego z graczami.

Art. 4. § 1. Prędkość rozgrywki standardowo ustawia się na poziom 3.

§ 2. Jeżeli żaden z graczy nie prowadzi konfliktu zbrojnego ani przygotowań oraz większość wyrazi na to zgodę, prędkość może zostać zwiększona do 4.

§ 3. Podczas trwania konfliktu zbrojnego prędkość zmniejsza się do 2, a na życzenie większości graczy do 1.

Art. 5. Każdy ma prawo do jednej 30-sekundowej pauzy w miesiącu lub większej ilości pauz w przypadku prowadzenia wojny.

Art. 6. Mistrz Gry ma prawo do modyfikowania pliku z zapisem rozgrywki, co czyni jedynie w celu ukarania graczy za nieprzestrzeganie przepisów i po wcześniejszym uprzedzeniu.

Art. 7. § 1. Gracze są zobowiązani do punktualnego włączania się do sesji, to jest bycia gotowym do gry do 15 minut od pojawienia się pozostałych graczy.

§ 2. Wykroczenie ponad ten czas skutkuje karą +3 inflacji oraz opróżnieniem połowy zawartości skarbca, a także +1 inflacji na każde kolejne 5 minut (bo jak wiadomo, czas to pieniądz).

§ 3. Kara nie ma miejsca w przypadku zadziałania siły wyższej lub gdy na zwolnienie z niej zgodzą się wszyscy gracze.

Tytuł II: Prawo traktatów

Art. 8. § 1. Poza zwykłymi porozumieniami uwzględnionymi przez silnik gry (mariaże, ligi handlowe, pożyczki) gracze mogą zawierać między sobą inne rodzaje umów.

§ 2. Umowy zawierane poza silnikiem gry muszą być publikowane pisemnie na blogu.

§ 3. Umowy takie mogą dotyczyć w szczególności: neutralności, wydłużenia rozejmu, koalicji przeciwko pojedynczemu wrogowi, podziału wpływów na danym terytorium etc.

Art. 9. Zerwanie umowy zawartej poza silnikiem gry skutkuje karą +4 infamii oraz -20 prestiżu.

Art. 10. Żadne umowy przynoszące korzyści stronom, poza porozumieniami wynikającymi z wojny między graczami, nie mogą być zawierane jeżeli stosunki między państwami są ujemne.

Art. 11. W przypadku braku odnowienia, każda umowa może być uznana za wygasłą najdalej po 50 latach.

Tytuł III: Prawo wojny

Art. 12. Zabrania się atakowania państwa, które toczy wojnę z dwoma lub więcej koalicjami.

Art. 13. § 1. Zabrania się wypowiadania wojny bez posiadania casus belli.

§ 2. Żądanie w traktacie pokojowym terytoriów nie będących prowincjami narodowymi lub należącymi do danego kręgu kulturowego, kosztuje dwa razy więcej punktów zwycięstwa.

Art. 14. Agresja na wasala lub partnera w unii personalnej uważa się za atak na państwo gracza.

Art. 15. § 1. Za przegrane uważa się państwo, które utraciło co najmniej 20 punktów zwycięstwa.

§ 2. Zwycięzca nad państwem przegranym nie może żądać więcej niż trzech prowincji, ani uwolnienia żadnego państwa.

Art. 16. § 1. Za kapitulujące uważa się państwo, które utraciło co najmniej 50 punktów zwycięstwa, utraciło stolicę i nie posiada armii dającej realną możliwość poprawy sytuacji. Stan taki powinien się utrzymywać przez co najmniej 5 lat.

§ 2. Zwycięzca nad państwem kapitulującym może żądać reparacji nie przekraczających zdobytej ilości punktów zwycięstwa i w tym nie więcej niż 1/4 jego prowincji.

§ 3. Państwo kapitulujące musi bezwarunkowo przyjąć warunki zwycięzcy.

Art. 17. Jeżeli zwycięzca wojny żąda przekazania prowincji posiadającej centrum handlowe lub dochód bazowy powyżej 10, to nie może żądać więcej terytoriów.

Art. 18. Naruszenie przepisów dotyczących wojny skutkuje karą +5 infamii oraz -2 stabilności.

Art. 19. Przepisy powyższe dotyczą jedynie konfliktów zbrojnych między państwami graczy.

Gracze

imperiada.png

Technikalia

GM: ...AAA...

Poprawki: skorygowane doktryny oraz ustroje

Start: 1399

Trudność: wszystko normal

Wersja gry: Europa Universalis 3: Divine Wind 5.1

Po zakończeniu kampanii, niewątpliwie pojawi się nowy wpis z mapkami i statystykami. Tymczasem przyjmuję zakłady ;): kto z tej batalii wyjdzie zwycięsko? Czy Francja zostanie kolosem, który w przyszłości poniesie rewolucyjne sztandary? Czy Hiszpania utworzy gigantyczne mocarstwo kolonialne i zawładnie Nowym Światem? Czy Anglia przeprawi się za kanał La Manche aby odbić swoje dziedzictwo w Normandii? Czy Austria utrzyma w ryzach Święte Cesarstwo? I czy Państwo Moskiewskie zdoła się oprzeć zagrożeniu Złotej Ordy i zjednoczyć Rosję?

32 komentarzy


Rekomendowane komentarze



Na starcie chciałbym się zwrócić z propozycją do Pici:

Od dzisiejszego dnia po koniec XV wieku nastąpi stan niezmąconego pokoju i doskonałe przyjacielskie zjednoczenie pomiędzy Jego Książęcą Mością, Imperatorem Moskwy, jego spadkobiercami, następcami i wszystkimi jego prowincjami z jednej strony i jego Królewską Mością królem Anglii i jego następcami. Dla wzajemnej przyjaźni, wysokie układające się strony zobowiązują się do podziału wpływów w Skandynawii. Książę Moskiewski zrezygnuje z jakichkolwiek pretensji do ziem Półwyspu Skandynawskiego, jeżeli Anglia pozostawi do wyłącznej dyspozycji Moskwy tereny na wschód od rzeki Torne, to jest krainę Finlandii.

A tak w ogóle, kiedy następna sesja? Dziś czy jutro?

Link do komentarza

Jak wygląda taka "sesja"? Normalna multiplayerowa rozgrywka, tak jak w Crusader Kings? Jeśli tak, to stawiam na Kastylię. Dużo prowincji, można cisnąć na południe i zniszczyć sąsiednie państwa chrześcijańkie, a później już z górki.

Pozdrowienia dla Equera (chyba tak tam jest napisane, ciężko rozczytać ten fonty) oraz ...AAA..., którzy próbują bardziej ambitnie z Austrią i Moskwiczami ;)

BTW, ciekawe czy znajdą się jacyś chętni z forum do multi w Crusader Kings II...

Link do komentarza

FaceDancer - Nie wiem jak wygląda rozgrywka multuplayer w CK, ale przewiduję że podobnie. Co do mojej Moskwy, to rzeczywiście na początku nie jest lepszym wyborem niż Norwegia czy Gruzja. Divine Wind podrasował Złotą Ordę do tego stopnia, że AI rzadko dopuszcza do utworzenia Rosji, a Tatarzy mogą rządzić na wschodzie i do XVII wieku. (Powiedzmy sobie szczerze - wysłali mnie na wschód, żeby odsunąć zagrożenie od swoich granic =).) Co do reszty, cóż... Do pierwszych potyczek już doszło, a szczególnie napięta sytuacja jest na linii Londyn - Paryż. Ale o tym niech się lepiej wypowiedzą sami zainteresowani :icon_razz: .

RaxusV, Lord Hrabula - Całkiem nie dawno szukano chętnych do kampanii tutaj. Nie wykluczam przyjęcia nowego gracza do naszej kampanii, aczkolwiek może nastąpić pewne zamieszanie związane z technikaliami (gramy na lekko zmodowanej wersji gry).

Zatoxu - Właśnie, właśnie. Daj tu Equera aby się wypowiedział co do możliwych godzin gry. O 14 Luthien nie może ponieważ ma praktyki - czekam na propozycję dot. godzin wieczornych.

(Tak będziemy dzielić między siebie wpływy ^^ )

Link do komentarza

Pamiętam jak w Crusader Kings grałem z Holy'm przez LAN. Ja byłem potężnym królem Gruzji, a on Haroldem Godwinsonem. Ja się cały czas spokojnie rozwijałem i tylko zerkałem jak w Anglii płoną stosy ;) W pewnym momencie sojusz baronów zdobył tyle prowincji, że powiedziałem sobie "nie ma szans". żeby później się zdziwić jak się obronił. Chyba przez kilkadziesiąt lat toczył walkę i za każdym razem jak wydawało się, że zginie to jakoś się zbierał. Rozgrywka w CK2 będzie jeszcze lepsza ;)

Link do komentarza

equer - Ustalone i wszyscy o 20.20 mają być obecni.

RaxusV - Na koniec wrzucę ogólne sprawozdanie z całej kampanii. Myślałem na początku o jakimś aarze, ale wątpię by komukolwiek chciało się regularnie pisać.

Link do komentarza

Jeżeli nikt nic nie ma przeciwko jestem za, choć może być obsuwa. Tak więc niedziela godz. 17.30. Pewnie skończymy przed 23.00.

Treść traktatu między Wlk. Księstwem Moskiewskim a Królestwem Kastylii:

Wielki Książę Moskiewski bierze w dzierżawę ziemie Kadyksu w rejonie Andaluzji, za pozwoleniem Królowej Kastylii. Jego Książęca Mość utrzymywać będzie na tym obszarze garnizon wojskowy i obieca, iż wspomoże on wojska kastylijskie w wypadku wojny obronnej toczącej się na Półwyspie Iberyjskim. Garnizon obejmie 15 tyś. żołnierzy i będzie powiększany w razie zagrożenia. Zostanie ustanowiony dopiero po ostatecznym rozwiązaniu kwestii Złotej Ordy, jednak nie później niż do 1540 roku. Oprócz tego Jego Książęca Mość zobowiąże się do nakładania embarga na każde państwo toczące wojnę z Kastylią, aby nie mogło handlować w centrum Nowogrodzkim, oraz każdym w przyszłości zdobytym. Warunki będą trwały do czasu zwrotu Kadyksu Królestwu Kastylii.
Link do komentarza

Z ubolewaniem zawiadamiam, iż nie wezmę udziału w sesji EU3, dnia 18 marca, ze względu na rodzinny charakter świąt. Tym samym wyrażam zgodę, aby w rozgrywce moje państwo prowadził AI.

Z poważaniem Lord Picia

Link do komentarza

Z Bożej łaski Car Wszechrusi, samowładca Moskwy, Kijowa, Nowogrodu i Włodzimierza, pan Syberii, wielki księże Gruzji i Estonii, hegemon krajów Kazachów, Tatarów, Kozaków etc. etc., przybywa z zaprawdę czcigodną propozycją. Wszyscy świętobliwi władcy Europy niewątpliwie pragną wykazać się przed Stwórcą, do czego nadarza się okazja. Na zjeździe w Paryżu wszczęto rozmowy na temat ujarzmienia Turków Osmańskich, lecz wskutek braku pełnego porozumienia w stosunku do terytorium wroga, nie doszło do ich sfinalizowania. Tu przyszła Carowi myśl szlachetna, która pogodzić może Panów Chrześcijańskich - któż lepiej zaopiekuje się ziemiami innowierców niźli oddani posłudze bożej zakonnicy. Więc wnioskuję, aby ziemie Azji Mniejszej odbierane Turkom za bezcen oddać Suwerennemu Rycerskiemu Zakonowi Szpitalników św. Jana Jerozolimskiego zwanego Rodyjskim, aby ten dokonał ich chrystianizacji i ucywilizowania.

Czy znajdą się chętni partnerzy do tego typu krucjaty?

Mam nadzieję, że czwartek godz. 20.00 lub 20.30 wszystkim odpowiada?

Link do komentarza

Z Bożej łaski Król Francji, Najprzedniejszy z władców Europejskich udziela swego ojcowskiego błogosławieństwa takiej idei skutkiem której jego nowi poddani w Rzeszy zaczną go postrzegać jako gorliwego katolika i rzeczywistego obrońcę wiary, a gniew swój i broń swą obrócą ku piątej kolumnie, ku zgniliźnie, wszetecznictwu i wichrzycielstwu z jakim Pan ich zmaga się od dawna mając jedynie ich dobro wszelakie na względzie. Należy pobić psubratów, turków przeklętych, zdobywców miasta Cesarza którzy Dom Boży plugawiąc na uwiąd wydali lud jego. Odebrać Ziemię Chrystusową, i wzorem rycerzy niebieskich z lat dawnych strzec jej zarówno przed ludem dzikim arabskim, jak i starozakonną szarańczą która Pana naszego na śmierć okrutną wydała. Król Francji wzywa więc wszystkich by ruszyli razem z Panem ze wschodu na krucjatę do Ziemi Obiecanej, by ludzi i grosza nie szczędząc, a i o duszy zbawieniu myśląc przyłączyli się do nich.

Link do komentarza

Car Wszechrusi wzywa władcę Austriackiego do wykonania postanowień Paktu podpisanego w Paryżu i zwrócenia Polsce terytoriów jakie należały do tego państwa za króla Kazimierza z Jagiellonów. Mimo sporej zwłoki, Rosja nie będzie się domagać reparacji za pożytki jakie Austria uzyskała w tym czasie z tychże ziem. Oczekuje się jednak natychmiastowego ich oddania prawowitym właścicielom.

Czekam na propozycję daty następnej rozgrywki; dzień jutrzejszy odpada.

Link do komentarza

Prezydent Rosji Mikhail Moskvitin, rządca Syberii, hegemon krajów Gruzinów, Kazachów, Tatarów, Kozaków, obrońca i zwierzchnik Saibanidów, Chivy, Polski, Litwy, Finlandii oraz Armenii etc. etc., oficjalnie notyfikuje zmianę ustroju państwa z caratu na wolną republikę. Od tej pory oficjalnym władcą i przedstawicielem Rosji będzie obierany przez Dumę Prezydent Republiki.

Poza tym Prezydent stwierdza swoje rozbawienie ostatnim incydentem dyplomatycznym na linii Wiedeń - Moskwa. Na kpinę zakrawa aby wiarołomca i agresor w osobie króla austriackiego śmiał upominać pana Rosji. Zwłaszcza w obliczu ostatnich, chwalebnych wydarzeń. Oto bowiem Republika Rosyjska w dwóch wojnach położyła kres potędze Ottomanów. Na pieśni i wiersze zasługuje bitwa pod Trabzoem, gdzie dzielni żołnierze rosyjscy rozbili w puch niemal 60-tysięczną egzekutywę turecką. Niemniej, strona rosyjska jest usatysfakcjonowana faktem uznania przez Austrię dalszego obowiązywania traktatu. W związku z nim ziemie Wielkopolski i Pomorza należą się Polsce i tym razem Prezydent Rosji nalega o ich natychmiastowe wydanie, w razie przejęcia przez sygnatariuszy.

Co do spraw technicznych:

1. Gramy jeszcze w ten weekend, czy w przyszłym tygodniu?

2. Jak wygląda terminarz matur; kiedy musimy się przygotować na absencję Equera?

3. Muszę zedytować save aby wyzwolić Kraków. Nie mogę użyć tej opcji w grze.

Link do komentarza

Tak naprawdę to myślałem, że dzisiaj zagramy, gdyż Zatoxu cały dzień mi o tym przypominał. Jeśli chodzi o grę to ten weekend może być np. sobota. A z tym Krakowem to może rozwiąż sojusz i wypowiedz mu wojnę.

Link do komentarza

Lol, rozwiązać sojusz i zaatakować wasala = pa pa 3 punkty stabilności, jak nie więcej.

Jak z terminem, nie wiem - kończę sklejać kartonowego titanica, co trochę absorbuje.

Link do komentarza

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...