Nieuczciwe praktyki w biznesie cz.1
Wygląda na to, że w dzisiejszym świecie trudno zarobić kolejny milion, nie sięgając po sprytne wybiegi...
Jakiś czas temu mój operator telefonii komórkowej dokonał zmian w strukturze menu systemu IVR obsługującego pocztę głosową. Przycisk dotychczas służący do usuwania odsłuchanej wiadomości zaczął nagle pełnić funkcję wysyłania kopii tejże wiadomości (w formacie MMS) na numer abonenta. Oczywiście ODPŁATNEGO wysyłania.
Za pierwszym razem nie wiedziałem o zmianie - może to moja wina, może nie przeczytałem jakiegoś niusletera. Trudno. Za drugim i trzecim razem zrobiłem to z czystego przyzwyczajenia... Ostatnio, podczas rozmowy w gronie znajomych korzystających z usług tego samego operatora wyszło na jaw, że każdemu z nich zdarzyło się to przynajmniej raz. Zastanawialiśmy się, po co zmieniać coś, co do tej pory działało i nie sprawiało nikomu problemów. Zagadkę tę pomogła wyjaśnić Królowa Nauk:
(załóżmy 10 milionów abonentów; przyjmijmy, że każdy - średnio - niechcący/nieświadomie użył tej funkcji 1 raz; koszt usługi netto to 10gr)
10M * 1 * 0,10PLN = 1M
Okrągły milion netto dla operatora.
Noż urwał nać...
2 komentarze
Rekomendowane komentarze