Skocz do zawartości

Blog Speca od niczego

  • wpisy
    6
  • komentarzy
    8
  • wyświetleń
    7395

Ulepszyłem sobie grę - Arx Fatalis


SpecShadow

3258 wyświetleń

Od ostatniej sesji z grą Arx Fatalis minęły jakieś trzy-cztery lata. W tym czasie sporo zmieniło się w kwestiach technicznych, że tak to ujmę. Wymieniłem bebechy kompa oraz monitor na panoramiczny. Rzecz wydawałoby sie dobra, niemniej ciągnie za sobą problemy w postaci niekoniecznie dobrze działających gier starszej daty.

Zrobiłem małe przeszukiwanie Sieci, szukając wszelkich poprawek do gry bo choć wersja, którą kupiłem (gra była u nas wydana jedynie w nieistniejącym już czasopismie Click! w 2006 roku) dała się ukończyć bez problemu, to zawsze warto zaaplikować sobie cos nowego.

Na płycie z czasopismem znalazły się brakujące pliki ? tekstury na niektóre obiekty z którymi wchodzimy w interakcję (dźwignie, beczki).

6890814453_a8fc74b192_b_d.jpg

Podstawę stanowi wydany w połowie 2011r. patch 1.21 (zawierający poprawki z poprzednich łatek) sprawiający, że gra działa lepiej na nowszych systemach tj. Windows Vista i Windows 7. Został on wypuszczony równoczesnie z kodem źródłowym gry. Brzmi świetnie ale raczej nie w przypadku gry tak słabo znanej jak Arx co przekłada się na śladową ilość modów. Na palcach jednej ręki mogę zliczyć dotąd wydane oraz te będące w fazie produkcji.

W produkcji znajduje się konwersja gry na silnik użyty w Doom3 (idTech4) ? End of the Sun. Ostatnie wiadomości z grudnia 2011r. mówią o nowej załodze. Oby to przyśpieszyło produkcję konwersji.

6890812305_79e75a2b1c_b_d.jpg

Jak wygląda gra po ulepszeniu?

Nieźle, wręcz bardzo dobrze jak na grę takiej daty. Oczywiście ?graphic whores" i posiadzacze karty graficznej z wentylacją wielkości cegły nie mają tu czego szukać.

Z jednej strony usprawniono pewne błędy jak przenikające światła pochodni czy ?celność" kursora (jedyny znany mi przypadek gdzie menu główne nie działało sprawnie) w menu, z drugiej - tekstury na monitorach 17+ calowych mogą wyglądać pokracznie, rozciągnięte w dziwny sposób mimo, że gra wspiera wysokie rozdzielczości (w opcjach można ustawić nawet 1980x1080. W grze z 2002 roku to rzecz chyba poza ludzkim pojmowaniem, coś jak premiera DNF).

6890810609_0806465225_b_d.jpg

Linki

Patch 1.21 + wcześniejsze (1.17 + 1.18) + fix dla kart

http://www.patches-scrolls.de/arx_fatalis.php

Arx fixes 0.03 (ten od menu m.in)

http://code.google.com/p/arx-fatalis-fixed/

BONUS

Poradnik do gry w którym mamy wszystko od A do Z.

http://arwym.com/dl/Arx%20Guide_12-02-2003.pdf

Istnieje też spolszczenie ale to już poszukacie samemu, jeśli chcecie. Wypada przy tym lepiej niż to co jest serwowane przez naszych rodzimych wydawców. W dniu pisania tego tekstu oglądałem wrażenia z dema Mass Effect 3 gdzie "gunship" przetłumaczono na ?śmigłowce". Auć.

3 komentarze


Rekomendowane komentarze

Świetna gra. Widzę że po łatce wygląda naprawdę super. Jednak ja mogę w nią grać i bez łatek poprawiających grafikę - bo nie jest ona dla mnie najważniejsza.

Gra sama w sobie - jedna z lepszych w które grałem.

Link do komentarza

Grę kupiłem na Allegro w ramach kupowania tanich gier z czasopism i uzupełniania kolekcji. Tak też nabyłem np. Summonera, też świetnego cRPGa od... Volition.

Taka chęć ponownej gry pojawiła się po rozczarowaniu Ultima Underworld 2: Labirynth of Worlds bo Stygian Abbyss jest rewelacyjny. Najlepiej wydane 5$ w życiu. Grę z poradnikiem poznałem od A do Z, chyba tylko nie okradałem ludzi ani nie wylazłem na świat zewnętrzny (można, ciemno tam i od razu ginie).

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...