Tworzenie pełnoprawnej, fizycznej kopii gry ze Steam #1 Tworzenie okładki

Kupiłeś ostatnio parę gier na wyprzedażach Steamowych? Niektóre z gier w twojej kolekcji nie wytrzymały próby czasu? Albo masz ochotę na coś bardziej minimalistycznego i pozbawionego kodów kreskowych, itp.? Ten krótki poradnik jest dla Ciebie! W kilku, prostych krokach pokażę jak stworzyć pełnoprawną, fizyczną kopię gry (np. ze Steam). W tej części poradnika zajmiemy się tworzeniem okładki do danej gry.
- Edytor graficzny (najlepiej Photoshop lub darmowy GIMP na licencji GNU)
- Grafiki z wybranej przez ciebie gry w wysokiej rozdzielczości (najlepiej tapety, znajdziesz je łatwo tutaj)
- Logo tej gry w przyzwoitej rozdzielczości (minimum 500x300, też można znaleźć tutaj)
- Szablon okładki PC/PS3/X360 (kliknij na platformę aby pobrać szablon do PS i GIMPa)
Nie będę opisywał pobierania, instalacji i szukania grafik, zakładam że każdy jest dostatecznie obeznany z PC i potrafi się tym zająć samemu. Zaczynamy, oczywiście, od otworzenia szablonu w wybranym przez siebie programie do obróbki grafiki (ja opisuję tworzenie okładki na PC w GIMPie).
Następnie przerzucamy do GIMPa/PSa grafiki i logo z gry metodą drag'n'drop (złap i upuść).
Zwykle wystarczy znaleźć dobrą tapetę i dostatecznie ją rozciągnąć, ale nie trzeba się do tego ograniczać. Można pobawić się barwami, cieniami, powrzucać półprzezroczyste rendery innych grafik z gry (poradnik jak wycinać rendery w GIMPie), napisać coś "ręcznie" (patrz mój cover Chronicles of Riddick na końcu wpisu), etc. Wszystko ogranicza wyłącznie wyobraźnia tworzącego. Wracając do rozciągania, najlepiej gdyby grafika służąca za tło była minimum rozmiarów 2000x1500. Nie ma się co przejmować, jeśli jest nieco mniejsza, po wydrukowaniu i tak nie będzie widać prawie żadnej różnicy. Niektóre tapety mają na dole/górze/po bokach zawarte jakiś tekst (producent, rok produkcji, prawa autorskie, itd.) i je również najlepiej delikatnie zamalować na czarno/biało (zależy od tego, w jakich barwach utrzymana jest grafika będąca tłem). Gdy już skończymy układać/wycinać/przerabiać grafiki i logo na przodzie okładki wypadałoby zająć się grzbietem, żeby dało się jakoś rozpoznać tytuł na półce pośród innych produkcji. W większości przypadków nie trzeba robić nic poza skopiowaniem loga, obróceniem o 90 stopni i skalowaniu do odpowiednich rozmiarów, ale czasem jest zbyt pionowe i żeby było czytelna i wyglądało estetycznie trzeba je rozłożyć na "człony" (np. Arkham BATMAN Asylum).
W sumie wszystko już za nami, teraz wystarczy zapisać cover w formacie .png, żeby zachować jak najwyższą jakość. Według upodobań można dodać ikony PEGI, logo "Games for Windows Live", logo producenta na grzbiecie/przodzie. Ja mimo wszystko staram się zachować minimalistyczny wygląd i ograniczam się do ikony "PC" na grzbiecie + dwa loga gry. W kolejnej części poradnika pomogę wybrać pudełka i papier oraz wydrukować stworzony wcześniej cover.
Jeśli jednak bardzo chcecie posiadać okładkę przypominającą oryginalną, możecie poszukać ich na stronach o tego typu tematyce, jak np. CDcovers.cc, VGBA, Steam Covers czy The Cover Project.
Gratis, dorzucam parę moich gotowych okładek na PC (kliknij na miniaturkę, aby zobaczyć w pełnych rozmiarach):
19 Comments
Recommended Comments