Skocz do zawartości

Melonowy blog

  • wpisy
    3
  • komentarzy
    9
  • wyświetleń
    1703

Heroes 3 Gra życia


Melon560

622 wyświetleń

Postanowiłem ,że zacznę bloga pisząc o jednej z pierwszych gier w jakie grałem która moim zdaniem jest najlepszą grą jaka kiedykolwiek powstała. Wielu młodszych graczy robi co chwile zestawienia szumnie nazywanych "najlepsze gry jakie grałem" czy "Top ten ever" czy jakieś inne farmazony w których najlepszymi grami okazują się być "fszyzdgie czenści kal of duty" Mafia 2 , Battlefield 3 Crysis itp itd Ogólnie ja nie mam nic przeciwko tym produkcjom , grałem w call of duty ( moja przygoda zakończyła się na mw2 ponieważ doszedłem do wniosku ,że po mw1 gra się zatrzymała w rozwoju), grałem w Battlefield'a bc2 , a aktualnie męczę BF3 i jest naprawdę zacny moim zdaniem ale o tym kiedy indziej. Ogólnie te gry są w pewnym sensie najlepsze , mają (w większości wypadków) świetną grafikę , wprowadzają sporo ciekawych nowych patentów do gier i rokrocznie ich kontynuacje walczą o tytuł gry roku ale dla mnie "hirołsi 3 zawsze będą lepsze , to jest gra ,którą męczę już wiele lat ,a mimo to mnie nie nudzi ale czym właściwie są hirołsi?

blogentry-123968-1326037051_thumb.jpg

HIROŁSI III

Heroes 3 to gra turowa , każda postać / każdy gracz ma swoją turę ,którą przeznacza na ruch, walkę , zajmowanie kopalni surowców, wznoszenie budynków czy tworzenie jednostek ,gdy wykorzystamy wszystkie punkty ruchu i w danej turze nie mamy już nic do zrobienia "klikamy klepsydrę" i oddajemy inicjatywę kolejnemu graczowi. Jedna tura to jeden dzień co tydzień w zamku mamy do wykupienia nową populację jednostek , której liczebność , różnorodność i jakość zależy od tego jak bardzo rozbudowaliśmy nasze miasto , żeby pokonać przeciwnika potrzebujemy silnej armii, czym silniejsza tym lepsza(w przeciwieństwie do serii Total War nie musimy płacić za utrzymanie jednostki, płacimy tylko raz przy zakupie) , armia może składać się z maksymalnie z 7 jednostek dokładnie tyle samo ile możemy rekrutować w zamku ( w niektórych zamkach możemy rekrutować więcej ale nie jest to zbyt efektywne). Jednostki dzielą się na poziomy , mianowicie jednostki pierwszego poziomu są słabe , tanie ale za to mają duży przyrost, jednostki drugiego poziomu są silniejsze , droższe ale mają trochę mniejszy tygodniowy przyrost i tak dalej aż do 7 poziomu w których jedna jednostka kosztuje początkowo naprawdę spore pieniądze plus surowce specjalne a jej przyrost wynosi maksymalnie 2 na tydzień ale jest ona znacznie silniejsza i potrafi wpłynąć na wynik całej bitwy dlatego warto w nie inwestować ( są nawet taktyki zakładające korzystanie jedynie z jednostek 7 poziomu)

MIASTA

W grze mamy kilka różnych zamków/miast , którymi możemy grać, wybór naszej siedziby znacząco wpływa na rozgrywkę , każdy jest diametralnie inny i żeby wygrać na wyższych poziomach trudności musimy wykorzystywać ich mocne strony. Przykładowo najbardziej popularny i uniwersalny jest "Zamek" (tak się nazywa) można w nim rekrutować dwie dobre jednostki strzelające oraz dwie jednostki latające , w tym najpotężniejszą jednostkę w grze- archanioły, jednostki latające świetnie sprawdzają się w ataku, są bardzo mobilne dzięki nim możemy eliminować strzelców wroga ,którzy nie mają z nimi szans w walce wręcz , świetnie też sprawdzają się przy oblężeniu gdyż mogą przelatywać nad murami wroga zanim zburzymy mury. Natomiast jednostki strzeleckie są bardzo użyteczne do walki defensywnej i osłabiania silniejszych jednostek aby później bez większych strat wykończyły je jednostki do walki wręcz. Zamek posiada również stajnie ( unikalny budynek) które zwiększają zasięg ruchu bohatera. Wadą zamku jest stosunkowo słaba gildia magów ,która tutaj można rozwinąć do 4 poziomu , maksymalnym poziomem jest poziom 5 na którym są najpotężniejsze zaklęcia.

Każde miasto ma inne jednostki z innymi statystykami i umiejętnościami specjalnymi oraz wymaga innej taktyki walki , każdy znajdzie coś dla siebie ja na przykład preferuję "Lochy" w których możemy rekrutować Czarne Smoki ,a sam zamek jest nastawiony na bohatera dysponującego potężną mocą , który będzie w stanie zniszczyć setki jednostek wroga jednym zaklęciem ofensywnym.

BOHATEROWIE

No własnie kto to taki ten cały bohater?

Przed rozpoczęciem rozgrywki w momencie gdy wybieramy zamek wybieramy również bohatera(grywam tylko scenariusze/potyczki w kampanii nie mamy wpływu na wybór bohatera), każdy ma inną specjalizację, inne umiejętności należy się zastanowić nad wyborem bohatera aby odpowiadał naszej taktyce gry, nie należy decydować się na maga jeśli nie chcemy korzystać z zaklęć lub na odwrót. Bez bohatera nie jesteśmy w stanie poruszać się armią , pełni on rolę dowódcy , zbiera artefakty , surowce , walczy , zdobywa doświadczenie i zyskuje kolejne poziomy doświadczenia. Każdy level dodaje nam jedne punkt do jednego z czterech podstawowych współczynników - ataku, obrony, mocy, wiedzy ( jeśli gramy jako mag najprawdopodobniej wzrośnie nam wiedza- ilość many lub moc - zwiększone obrażenia lub czas trwania zaklęć) oraz dodatkowa umiejętność np. Magia Powietrze czy Logistyka ( mamy ograniczone miejsca na dodatkowe umiejętności więc należy wybierać je rozważnie. Bohaterowie wpływają na armie , którymi dowodzą , morale bohatera są równoznaczne z morale armii , jego współczynniki poprawiają współczynniki jednostek ( jeśli bohater ma atak równy 10 to o tyle zwiększy się atak jednostek pod jego dowodzeniem) nasz heros zyskując kolejne levele staje się coraz mocniejszy dlatego warto jest dbać o naszego bohatera i nie dać mu polec w bitwie , straconą armię da się kupić straconego bohatera już nie.

Należy pamiętać również o artefaktach , które zmieniają podstawowe współczynniki bohatera , dodają mu nowe umiejętności ( np. latanie) , zwiększają skuteczność jego zaklęć czy chronią armię przed konkretnymi typami zaklęć ( hipnoza czy zapomnienie). Artefakty możemy znaleźć porozrzucane po całej mapie , zwykle od początku nasz bohater ma już jakiś , zwykle jednak są strzeżone przez potwory adekwatnie do siły/ mocy artefaktu silniejsze są potwory , żeby zdobyć silniejsze artefakty musimy walczyć z potężnymi potworami. Przykładem potężnego artefaktu jest "Gladius Tytana" broń ta zwiększa naszą moc ataku o 12 równocześnie zmniejszając naszą obronę o 3 taki artefakt potrafi wpłynąć na przebieg bitwy ale walka z jednostkami 7 poziomu żeby go zdobyć może zdecydowanie osłabić naszą armię co wystawi nas na atak przeciwnika. Pojawiają się jeszcze silniejsze artefakty ,które kusiły mnie na tyle ,że zaatakowałem watahę arcydiabłów. Początkowo armie broniące artefaktów są zbyt silne ale w miarę upływu czasu nasz bohater i nasza armia rosną w siłę ,a walka z takimi monstrami poprawi umiejętności naszego bohatera , a artefakt da nam potrzebną przewagę ,by pokonać wrogą armię i jej bohatera. Należy również pamiętać ,że w przypadku pokonania wrogiego hirołsa dostajemy jego wszystkie przedmioty , działa ta w obie strony więc gdy jesteśmy pewni porażki w bitwie należy brać nogi za pas tracąc armię ale nie bohatera wraz z artefaktami.

Rozwijanie naszej postaci jest jednym z najbardziej satysfakcjonujących elementów gry. Zwykle mimo olbrzymiej przewagi ekonomicznej i militarnej nie decydowałem się wykończenie mojego przeciwnika ponieważ wolałem maksować moją postać , stworzyć gigantyczną armię , odnaleźć Graala , wyszukać wszystkie warte znalezienia artefakty.

OPRAWA AUDIOWIZUALNA

Gra ma już kilkanaście lat na karku ale według mnie w ogóle się nie zestarzała ze względu na ręcznie rysowaną grafikę , mapa jest kolorowa pełna szczegółów , wszędzie leżą surowce, artefakty , rozbudowywane miasta stają się coraz bardziej zatłoczone , pełne wybudowanych przez nas budynków, jednostki , które wyszkoliliśmy cieszą oko , zwłaszcza po ich ulepszeniu - czarne smoki i arcydiabły są chędogie. Co do muzyki dla mnie jest świetna , każdy zamek ma inny motyw , muzyka zmienia się także zależnie od tego na jakim terenie się znajdujemy czy walczymy , odgłosy zaklęć takie jak uderzenie pioruna , mroźny pocisk , kula ognia również nie rozczarowują . Jedyne do czego bym się przyczepił to fakt ,że utwory są za krótkie i cały czas się zapętlają no ale dźwięk nie ma żadnego wpływu na rozgrywkę więc możemy wyciszyć muzykę z gry i zapuścić se Metallice czy Disturbed , co kto woli.

GORĄCE POŚLADKI

Zgodnie z filozofią ,że żadna dobra gra nie może obyć się bez multiplayer'a w herosach mamy tryb dla wielu graczy. Zdecydowanie najprzyjemniej gra się w trybie "hot seat" w kilka osób przy jednym komputerze każdy po wykonaniu swojego ruchu oddaje miejsce przy komputerze koledze i udaje ,że nie patrzy gdzie ten się przemieszcza jaką posiada armię i jak dalekie są jego postępy w odkrywaniu graala. Oczywiście możemy zagrać partię w sojuszu z kolegą możemy wtedy nazwać to czymś na kształt dzisiejszej kooperacji gra niezbyt nam pomaga nasz sojusz zmienia jedynie to ,że nie możemy siebie zaatakować oraz jesteśmy w stanie przekazać artefakty i armię sojusznikowi , na najwyższym poziomie trudności ścisła współpraca jest wymagana jeśli mamy zamiar zwyciężyć. Granie przez internet jest utrudnione , bardzo ciężko jest się połączyć z jakimkolwiek serwerem ( nawet gdy wpisujemy ip z palca) z pomocą przychodzi program "gameranger" dzięki któremu można znaleźć całkiem dużo serwerów i graczy zainteresowanych grą po sieci.

Heroes 3 jest dla mnie najlepszą grą z całej serii Heroes oraz najlepszą grą turową . To gra ,która stworzyła syndrom " jeszcze jednej tury" przez która zarwałem niejedną nockę przy ,której spędziłem tysiące godzin i zamierzam spędzić przynajmniej drugie tyle. W czasach gdy wszystkie produkcje nastawione są na jak największy zysk, gry są cięte na kawałki i sprzedawane po kawałku warto włączyć / wrócić do gry ,która jest pełna ,kompletna i naprawdę magiczna , wystarczy dać jej szansę ,a urzeknie nas swoim wspaniałym klimatem, wciągnie w swoje objęcia. Dla mnie jest to wciąż najlepsza gra jaka kiedykolwiek powstała , gra życia ( trochę patosu nie zaszkodzi)

Gdyby ktoś miał jakieś pytania zastrzeżenia to proszę pytać lub zastrzegać :)

5 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...