
Najpierw na wstępie muszę wspomnieć o samej stronce na której trafiły wszystkie pytania od fanów. "Trochę" tam tego było, nie ma co... - Dokładnie to 1492(!) pytania... Które bądź co bądź się strasznie powtarzały, w połowie to też były życzenia ogólnego powrotu do zdrowia czy do F1 albo ogólne przemyślenia na temat tego, jak Kubica tam jeździ w F1, trochę dyskusji o F1 i przemyśleń/pytań dotyczących obecnego sezonu itd. itp. etc...
Oto całość pytań - czyli na te, na które zdołał i odpowiedział Robert (i które pewnie zostały dobrze i mądrze wybrane - przynajmniej żeby to wyglądało należycie) [(Cz. 1)+(Cz. 2)
Od Roberta Kubicy:
?Przede wszystkim, chciałbym przywitać się z wszystkimi! Byłbym szczęśliwy, gdyby udało mi się odpowiedzieć na wszystkie Wasze pytania, ale po prostu było ich zbyt wiele! Przeczytałem każde pytanie i wybrałem te, które podsumowują wspólne tematy? ? powiedział na wstępie Robert.
Fani: Jak czujesz się pod względem fizycznym i psychicznym?
RK: ?Psychicznie nie ma żadnego problemu. Fizycznie, jestem nadal trochę słaby, ale mój ogólny stan jest dość dobry. Moja waga powróciła teraz to normalnego poziomu i od kilku tygodni jestem w stanie chodzić bez pomocy. Ogólnie rzecz biorąc, czuję się dosyć dobrze?.
Fani: Drogi Robercie, mam pytanie na temat twoich przemyśleń po wypadku oraz podczas twojego powrotu do zdrowia. Czy uważasz, że ten wypadek zmienił coś w Twoim umyśle kierowcy wyścigowego?
RK: ?Nie sądzę ? nie pamiętam nic z wypadku i jestem tylko świadomy jego konsekwencji. Więc dla mnie jest tak, jakby nigdy się nie wydarzył?.
Fani: Czy uważasz, że to pomaga Ci być jeszcze lepszym kierowcą?
RK: ?Miejmy taką nadzieję! Ale tak naprawdę nie wiem dlaczego miałoby tak być, ponieważ sądzę, że powrócę dokładnie taki, jaki byłem?.
Fani: Do jakiego zespołu powrócisz w przyszłym roku?
RK: ?Jestem kierowcą Lotus Renault GP. Oczywiście brakuje mi tego, że nie jestem w stanie jeździć w tym sezonie, ale sądzę, że moja praca w Enstone nie została zakończona?.
Fani: Kiedy weźmiesz dla nas udział w wywiadzie telewizyjnym?
RK: ?Jeszcze nie wiem ? tak szybko, jak będę miał czas na zajęcia z mediami. Teraz muszę skoncentrować się na mojej rehabilitacji i programie treningowym?.
Fani: Jakie jest Twoje zdanie na temat zmiany silników na V6 w 2014 roku?
RK: ?Będę mógł Ci powiedzieć, kiedy przetestuję go, a to szczególnie dlatego, że właściwości jezdne silnika turbodoładowanego są inne niż obecnych jednostek napędowych?.
Fani: Czy uważasz, że DRS był dobrym pomysłem?
RK: ?Tak, jest na torze więcej akcji, a reguła ?jednej sekundy różnicy? stwarza więcej sytuacji stanowiących wyzwanie?.
Fani: Jak przebiega Twoja rehabilitacja?
RK: ?Tak jak powiedziałem wcześniej, jestem zadowolony z tego jak wygląda jej przebieg. Postępy idą w parze z oczekiwaniami i na szczęście nie ma komplikacji, które mogłyby wpłynąć na czas powrotu do zdrowia. Jest wciąż zbyt wcześnie, aby mieć jasny obraz harmonogramu mojego powrotu, ale ważną rzeczą jest ostateczny rezultat, a nie pośpiech?.
Fani: Co robisz, aby utrzymać wysoką sprawność umysłu, kiedy nie możesz korzystać z symulatora? Czy robisz jakiś trening wizualizacyjny? W jaki sposób utrzymujesz wszystkie instynkty kierowcy wyścigowego podczas rehabilitacji?
RK: ?Nigdy nie zapomina się jak jeździć rowerem. Nie ma nic, czego potrzebowałbym w tym względzie, jak zawsze dobrze bawię się, grając w gry wideo i to tyle?.
Fani: Hej Robert, mam nadzieję, że Twoja rehabilitacja przebiega zgodnie z planem!
RK: Czy będziesz znów gotowy, aby zamieszać w stawce w przyszłym roku i powalczyć o mistrzostwo?
?Tak, jeśli chodzi o pierwsze pytanie. Natomiast co do drugiego pytania, to będziemy musieli poczekać do pierwszego testu w 2012 roku!?.
Fani: Życzę Ci szybkiego powrotu do zdrowia, nie mogę doczekać się Twojego powrotu do stawki! Co sądzisz o osiągach zespołu w tym roku?
RK: ?Są dosyć dobre, chociaż trochę spadają, szczególnie podczas sesji kwalifikacyjnych. Wiem, że jest kilka dobrych usprawnień na nadchodzące wyścigi, a to powinno pomóc odzyskać to, co mieliśmy na początkowych etapach sezonu. Poza tym, na Silverstone kwestia ?nadmuchu spalin? wyraźnie wpłynęła na konkurencyjność, którą na pewno odzyskamy w Niemczech w przyszłym tygodniu?.
Fani: Robert, kiedy powrócisz do ścigania, co będzie pierwszą rzeczą, jaką zrobisz?
RK: ?Zrelaksuję się przez chwilę z moimi inżynierami wyścigowymi w pomieszczeniu konferencyjnym, a następnie rozpocznę pracę?.

Fani: Czy historia F1 ma znaczenie dla tego co robisz dzisiaj na torze wyścigowym? Dzięki i powodzenia w nabieraniu szybkości.
RK: ?Historia F1 jest oczywiście bardzo interesująca, ale tak wiele rzeczy ulega zmianom pod względem technologii i przepisów sportowych, że tak naprawdę nie można wyciągać wniosków z przeszłości. Natomiast bardzo ważne jest to, aby wykorzystywać swoje doświadczenie i dostosowywać je do różnych okoliczności, z którymi masz do czynienia w każdy weekend wyścigowy?.
Fani: Robert, ja i mój przyjaciel zamierzamy studiować mechatronikę. Może moglibyśmy pomóc ci nieco w F1. Nasze pomysły są lepsze niż Neweya! Co byś poradził?
RK: ?To naprawdę dobra wiadomość! Mogę skontaktować Was z naszym działem badań i rozwoju, oni z przyjemnością ocenią Wasze pomysły?.
Fani: Nawiązując do tegorocznej walki o mistrzostwo, czy uważasz, że Vettel wkrótce zdobędzie tytuł?
RK: ?Wygląda na to, że walka w tym sezonie rozegra się raczej o drugie miejsce, a nie o pierwsze. Ale nigdy nie wiadomo. W ostatnich kilku sezonach o mistrzostwie decydował ostatni wyścig, więc zobaczymy?.
Fani: Jak to jest jechać bolidem F1 na ulicach Monako?
RK: ?Osobiście sprawia mi to naprawdę dużą przyjemność, ponieważ każdy centymetr toru musisz pokonać z wyjątkową dokładnością. To ma szczególne znaczenie podczas kwalifikacji, masz wrażenie, że twój instynkt działa szybciej niż twój mózg?.
Fani: Ile wyścigów widziałeś w tym sezonie? Czy były one nudne czy interesujące?
RK: ?Widziałem wszystkie! Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie były dla mnie ciekawe i sądzę, że nowe przepisy zdecydowanie poprawiły widowisko?.

^^ Fani: Czy to prawda, że zamierzasz powrócić na GP Brazylii? ^^
?Lubię mieć cel, kiedy jest on rozsądny. Zobaczymy jak będą wyglądać kolejne miesiące pod względem postępu procesu rehabilitacji, a wtedy podejmiemy decyzję we właściwym czasie. Ważne jest to, iż wiem, że mój Zespół trzyma dla mnie miejsce tak długo, jak będę potrzebował?.
Fani: Na jakim torze, który nie jest w kalendarzu F1, chciałbyś się ścigać?
RK: ?Zdecydowanie powiedziałbym Jerez de la Frontera ? dobrze znam ten tor, gdyż Formuła 1 przeprowadza tam sporo testów. A jeśli inny tor nie w bolidzie F1, to wybrałbym Makao?.
Fani: Jakie cele wyznaczyłeś sobie na swoją najbliższą przyszłość, kiedy odzyskasz zdrowie?
RK: ?Dokładnie takie same, jakie miałem wcześniej, moje cele nie uległy zmianie?.
Fani: Robert, spędziłeś swoje dzieciństwo w Polsce, a swoją młodość we Włoszech. F1 podróżuje po całym świecie, a Ty masz swoje mieszkanie w Monako? Czy jest jakieś miejsce, które mógłbyś nazwać swoim ?domem??
RK: ?Mój dom to po prostu miejsce, gdzie są moim przyjaciele i moje osobiste zainteresowania ? to dla mnie najważniejsze. Pobliskie lotnisko jest również dosyć ważne??
Fani: Jak długo będzie przebiegać Twoja rehabilitacja?
RK: ?Trudno przewidzieć harmonogram procesu, który również zależy od praw natury'. Ale dobra wiadomość jest taka, że moja rekonwalescencja jest równomierna i wcześniej czy później będę w wystarczająco dobrej formie, aby móc wyznaczyć datę mojego powrotu?.

4 Comments
Recommended Comments