Jump to content

Moje Fado

  • entries
    348
  • comments
    1,407
  • views
    468,996

Co mnie wkurza w grach odc....


bielik42

486 views

 Share

Witajcie, dziś postanowiłem pożalić się na facebook'owe gry i zastój serii Call of Duty. Zapraszam do czytania, a zaczynamy od informacyjnego molocha, czyli.....

facebook.jpg

Ten serwis jest obecnie prawdziwą zmorą. Spokojnie wyłudza tysiące informacji od swoich użytkowników, gdzieś tam na czyimś twardym dysku są zapisane miliardy informacji ludzi z całego globu. Można zobaczyć co jedzą, z kim się spotykają, co lubią, jakiej muzyki słuchają, gdzie mieszkają, jak wyglądają itd...

Sam miałem konto, lecz po dłuższym zastanowieniu postanowiłem je usunąć. Powód?

Pozwolę sobie przytoczyć cytat z pierwszego Ojca Chrzestnego: " Nigdy nie mów nikomu spoza rodziny co myślisz", na podstawie tej zasady postanowiłem nie udostępniać więcej swoich informacji :happy:

Ale nie o tym mowa, bo jest to temat na inny czas, dla rynku gier najgroźniejsze są gry na tym portalu. Popularność takich gier udowodniła gra "FarmVille",

farmville1-300x229.jpg

przyznam szczerze: nigdy w nią nie zagrałem, obawiałem się nałogu. W każdym razie takie gry zarabiają więcej niż niejedna klasycznie tworzona i wydawana gra - i to jest przerażające!

EA już tworzy gry na facebook'a, lecz co będzie potem? Stracimy prym na rynku gier? Czy czeka nas "każualizacja"? Oby nie, mam nadzieję że ten szał na Facebook'a w końcu minie i nie będzie takich problemów, ale to tylko czcze marzenia. Takie gry są niezwykle przystępne, a i pracownicy przy komputerach mogą je uruchomić podczas pracy. Jest to ogromny plus tych produkcji, co jednak nie rekompensuje nam słabej jakości rozgrywki i oprawy audiowizualnej. Nie mam zamiaru wgłębiać się w takie gry :dry:

ehhh

Druga sprawa to nasze kochane Call of Duty, którego to problem przytoczyłem przy okazji wcześniejszego wylewania żalów (patrz odcinek pierwszy). Teraz trochę rozwiniemy ten temat.

Pierwsza część zrobiła na mnie dobre wrażenie, była ciekawa, pełna różnorodnych misji i zadań. Można było się w niej pogubić i stracić wątek. Nie było wspomagaczy w stylu wielkich zielonych strzałek czy kumpli za którymi trzeba było non stop biegać. Był pościg samochodowy i mnóstwo elementów, które wcześniej pokazał pierwszy medal of honor. Takich jak apteczki i wysoki poziom trudności.

Ukończyłem ją szybko i zagłębiłem się w drugą część(nie grałem w dniu premiery, a dosyć długo po niej. Miałem już wtedy obie części). i jak? Doskonale!

"Dwójka" była i jest najlepszą grą osadzoną w czasach II wojny światowej (jak dla mnie). Szybka, wartka akcja. Autoregeneracja. Filmowe sceny rodem z "Szeregowca Rayana". Walka o życie i zwycięstwo. Adrenalina. Chaos. Zniszczenie. Wojna.

To było to. Zakochałem się w tej grze bez pamięci. Ukończyłem ją cztery razy i mógłbym jeszcze! Szkoda że multi było kiepskie :mellow: Ale był także świetny mod dodający wyjątkowo krwawe sceny, miotacz ognia i kilka rodzajów granatów, a owym modem jest Merciless MatadoR. Tak czy inaczej to świetna gra i taką pozostanie(chyba że twórcy w końcu się postarają i stworzą lepszą część osadzoną w tych realiach).

No i potem nastał czas na numer 3 .... :rozpacz:

Ale to pomińmy, gdyż jedyną ciekawostką był występujący w tej grze polski oddział z naszym bohaterem o wdzięcznym imieniu "bohater" :cheesy:

Potem.....potem nadszedł czas na "BOOOM" - czyli część czwartą o podtytule Modern Warfare, w skrócie MW. Gra niesamowita, wszystko było w niej doskonałe: fabuła, akcja, sceny, postacie, grafika, multi...

I tu pojawił się problem, a mianowicie każda kolejna część "jedynie" powielała pomysły czwórki nie wkładając w grę zbyt wielu zmian. Multi doczekało się kilku ulepszeń, grafikę nieznacznie polepszono, dodano nowe tryby rozgrywki itd. Jednak forma pozostała taka sama. Nie było żadnego wielkiego wybuchu, niczego co by zrewolucjonizowało serię. A wystarczałoby dodać choćby szczątkowe zniszczenie środowiska, jakiekolwiek nowe pomysły, zmianę formy multi, COKOLWIEK......

To jest właśnie smutne, seria kręci się w kółko, każda kolejna cześć wprowadza minimum zmian, jedzie na określonym schemacie. Nie powiem, że kolejne części nie były dobrymi grami, gra się w nie przyjemnie, ale niestety tylko raz....(multi pomijam z oczywistych względów - ważny jest single). Za drugim razem znamy każdy skrypt, każdego przeciwnika, każdą lokację.... Ze świetnej serii z ambicjami stała się serią-maszynką do pieniędzy za to samo co poprzednio, tylko więcej. Smutne ale nieuniknione. To jak z polską władzą - dopóki nie wprowadzą ogromnych zmian wszystko będzie stało w miejscu. :dry:

No nic, na szczęście istnieją jeszcze gry pokroju Bulletstorma i Battlefielda

 Share

12 Comments


Recommended Comments

pełna różnorodnych misji i zadań. Można było się w niej pogubić i stracić wątek. Nie było wspomagaczy w stylu wielkich zielonych strzałek czy kumpli za którymi trzeba było non stop biegać

Bez przesady stary, miałeś na kompasie wybitnie duży wskaźnik gdzie biec, zadania takie jak w niemal każdym fpsie od czasów pierwszego MOH na ps1 i nie było tam nic w czym można by się pogubić. Tak na prawdę w CoD od czasów 1 zmienił się system regeneracji zdrowia, realia i grafika, większość składowych gameplayu pozostała niemal identyczna. Co nie zmienia faktu że ostatnie robienie kolejnych DLC za cene premierówki do CoD4 to przesada.

Link to comment

W jedynkę nie grałem więc siedzę cicho. W dwójkę grałem i bardzo mi się podobała. Ale największy szał na CoDy dopadł mnie dopiero po MW. Że nie ma tam nowości? A ucieczka na skuterach śnieżnych? A strzelanie z samolotu (AC 130?)? A misja Gułag i snajperka w rękach? A misja Cliffhanger z MacTavishem (wspinaczka po lodzie, potem musimy być bałdzo cicho bo łobimy polowanie ;))? Briefingi w czasie ładowania etaptów? A sam trening z pierwszej części MW? To nie nowości?

Dla kogoś może to być nudne/ograny schemat/"widziałem to sto razy"/niepotrzebne skreślić... Dla mnie jednak te gry to mega wypas i tego będę się trzymał.

Link to comment
Ten serwis jest obecnie prawdziwą zmorą. Spokojnie wyłudza tysiące informacji od swoich użytkowników, gdzieś tam na czyimś twardym dysku są zapisane miliardy informacji ludzi z całego globu. Można zobaczyć co jedzą, z kim się spotykają, co lubią, jakiej muzyki słuchają, gdzie mieszkają, jak wyglądają itd...

To raczej ułomność ludzi że te informacje podają. FB nigdzie nie wymusza podawania tych informacji, jest to dokonywane samowolnie.

mam nadzieję że ten szał na Facebook'a w końcu minie i nie będzie takich problemów, ale to tylko czcze marzenia.

Nie nazwałbym tego czczymi marzeniami. Weź pod uwagę fakt że MySpace też był kiedyś uważany za takiego giganta.

Po za tym w tym miesiącu FB pierwszy raz stracił znaczną cześć użytkowników z USA(6 milionów), więc może jest to początek końca. Polecam spojrzeć na wykres popularności FB i MySpace. Widzisz podobieństwo?

To jest właśnie smutne, seria kręci się w kółko, każda kolejna cześć wprowadza minimum zmian, jedzie na określonym schemacie.

Gdyby ludzie czegoś takiego nie kupowali, coś takiego by nie powstawało. Nie licz na jakiś wielki wysiłek wydawcy, skoro ludzie jak głupi się rzucą na paczkę 5 map do multi i są w stanie za to względnie dużo(jak na ilość i jakość produktu) więc po co się przemęczać?

Link to comment

To jest właśnie smutne, seria kręci się w kółko, każda kolejna cześć wprowadza minimum zmian

DOKŁADNIE kiedy gralem w Modern Warfare miałem wrażenie że gdzie to widziałem.....Call of duty cz 1 sie kłania

Przykłady ?

1.COD strzelamy z ciężarówki aby uciec wrogowi, to samo w Modern warfare (hehe co ciekawe w obu przypadkach gramy brytolami)

2.Misje DEMO, w obu demkach(choć w pełenej też to jest) mamy zadanie zniszczyć działka przeciw lotnicze żeby póżniej na końcu spodkać z naszym przełorzonym i resztą ekipy

3.Strzelamy z MEGAkalibrowej broni do ważnego celu(tu nie chodzi o CKMy) COD Rusznica w domu Pawłowa w Modern Warfare Barrett M82

4.Co zdobyte ma przepaść, w COD zdobywamy most Pegaza, a w następnej misji musimy go obronić, w modern warfare, panujemy nad jakimś zdobytym miejscu, a potem dochodzi do ofensywy wroga, i musi coś tam wysadzić aby wrogowie się nie spawnowali

Link to comment
Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...