Skocz do zawartości
  • wpisy
    86
  • komentarzy
    185
  • wyświetleń
    28749

Shadows of the Damned - zapowiedź


LordTyrranoos

272 wyświetleń

shadowsofthedamned.jpg

Niemalże wszystkie artykuły poświęcone Shadows of the Damned rozpoczynają się od wspomnienia trzech znanych w producenckim środowisku Japończyków, którzy połączyli swe siły przy pracach nad zapowiadaną dziś grą. Nie będę zbyt oryginalny, bo jaka produkcja mogłaby się nie udać, jeżeli w ramach jej tworzenia spotkali się Shinji Mikami, ojciec marki Resident Evil, Akira Yamaoka, autor ścieżki dźwiękowej do Silent Hilla, oraz Goichi Suda, jegomość odpowiedzialny za szalenie popularne w Kraju Kwitnącej Wiśni No More Heroes?

Boska komedia naszych czasów

Inspiracje serią Resident Evil widać już na pierwszy rzut oka ? Shadows of the Damned będzie trzecioosobową grą akcji nastawioną na eksterminację wszystkiego, co porusza się w naszym kierunku i wygląda zbyt obleśnie, by było przyjazne. Wcielimy się w postać latynoskiego łowcy demonów, wytatuowanego skurczybyka z krwi i kości, który zostanie zmuszony do niebezpiecznej wyprawy za porywaczem swojej ukochanej, Pauli. Romantycznej opowiastki nie doświadczymy, gorąco jednak jak najbardziej będzie. Potowarzyszymy bowiem Garcii Hotspurowi w eskapadzie do samego Piekła. 

shadowsofthedamnedtworc.jpg

Tu czekać będą na protagonistę stwory z najgorszych sennych koszmarów, sceny tak absurdalne i chore, że trudno odróżnić omamy od rzeczywistości. Ot, chociażby w jednej z początkowych, gdy jesteśmy świadkami jak ze skóry dziewczyny wypełza śmierdzący, oślizły stwór, zaś do nóg Hotspura turla się głowa samej zainteresowanej. Na szczęście jest to popularnie rzeczy ujmując ?fejk?, jeden z wielu, na które natkniemy się w trwającej zgodnie z zapowiedziami około dziesięciu godzin eskapadzie w kampanii dla pojedynczego gracza.

Efektowna groteska

Rozgrywka oparta zostanie na systemie ciemności, czyli czymś, co na salony wyniósł Alan Wake. Odwiedzane piekielne lokacje będą spowite w gęstym tworze, przypominającym czarną jak smoła mgłę. Wkraczając w nią tracimy punkty witalności, w dodatku zadawane przez Garcię rany nie wyrządzą pożądanych obrażeń napotkanemu tałatajstwu. Trzeba wypatrywać często dość skrupulatnie schowanych czaszek kozłów, które w niedorzeczny sposób po prostu rozpraszają otaczający nas mrok, my zaś bez kompleksów i zbędnych ceregieli oddajemy się skutecznej rzeźni. 

shadowsofthedamned1.jpg

Rzeźni, która możliwa jest tylko i wyłącznie dzięki Johnsonowi, rozgadanej płonącej czaszce, będącej jednocześnie naszym jedynym współtowarzyszem w niedoli. Wszystkie piekielne giwery, które będą stanowić o efektownej i efektywnej eksterminacji to tak naprawdę... różnorakie przekształcenia i metamorfozy Johnsona! Pozostawiane przez pokonanych bossów diamenty albo udoskonalają wcześniej posiadane środki masowego rażenia, albo dodają kolejne. Warto wspomnieć o groteskowości broni ? Teether to karabin maszynowy ?na? ludzkie zęby, Boner strzela kośćmi, zaś Monocussioner pełni rolę strzelby miotającej czaszkami. 

Smakowity Nierealny

Oprawie audiowizualnej zbyt wiele nie można na chwilę obecną zarzucić. Ciężkie, metalowe brzmienia autorstwa Yamaoki bardzo pasują do wykreowanego świata i tempa rozgrywki. Sugestywny klimat jest wspierany przez fajnie zaprojektowane otoczenie oraz, przede wszystkim, demonicznych przeciwników. Całość oparta zostanie o popularny silnik Unreal Engine 3, tak więc liczyć można chociażby na przyjemną dla oka grafikę. Jedyne co może martwić to bardzo liniowa struktura środowiska oraz niewielkie pole manewru ? z dotychczas zaprezentowanych filmów z rozgrywki wnioskuję, że będziemy musieli się przeciskać w bardzo wąskich korytarzach, co w sytuacjach podbramkowych nie koniecznie okaże się pomocne. 

shadowsofthedamnedscr2.jpg

Shadows of the Damned zapowiada się całkiem smakowicie. Coraz rzadziej wydawane są produkcje nastawione na nieskrępowane wyżynanie wszystkiego, co się porusza, a mi coraz bardziej zaczyna takowych brakować. Połączenie rozwiązań z Resident Evil (oby sterowanie było tylko przystępniejsze!), klimatów gore i pastiszu tanich horrorów rodem z filmów Grindhouse oraz jakże inna wyprawa do bram piekielnych od tej znanej z Dante?s Inferno może nie zapowiadają murowanego kandydata na tytuł gry roku, ale chyba możemy spać spokojnie w nadziei na miło spędzony czas przy konsolach X360 i PS3.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...