Elements of War - rosyjski World in Conflict.
Od premiery dodatku "Soviet Assault" (marzec 2009 roku) do strategii World in Conflict minęło już ponad 2 lata. Jest to wystarczająco dużo czasu by poznać ją na wylot i wypróbować wszystko WiC ma do zaoferowania. A po jaką strategię potem mają sięgnąć gracze preferujący szybką i dynamiczną rozgrywkę?
Ja proponuję świeżą (z kwietnia 2011) strategię Elements of War - najnowszą produkcję rosyjskiego studia "Lesta", którzy wcześniej stworzyli (m.in.) udanego RTS-a 9 Kompania. "Żywioły wojny" to strategia bardzo podobna pod wieloma względami do WiC, ale jak to bywa zazwyczaj z rosyjskimi produkcjami jest ona mało znana "na Zachodzie" (być może przez swoją nazwę - taką samą posiada bardziej znana wśród graczy gra z gatunku "tower defense"). Szkoda, że tak jest ponieważ EoW to strategia zasługująca na bliższe zapoznanie się z nią, a już na pewno dla tych, którzy nie mają w co zagrać.
Na samym początku EoW przyciąga oryginalną i ciekawą fabułą.
"Niedaleka przyszłość. Nieudany test eksperymentalnej broni pogodowej przeprowadzony przez wojsko niszczy amerykańską stolicę oraz kilka innych miast, grzebiąc pod ruinami budynków rząd. USA ogarnia chaos, a na całym świecie ma miejsce ciąg katastrof naturalnych (fale tsunami, gigantyczne huragany i trzęsienia ziemi) w których ginie wiele milionów ludzi. Na terytorium Stanów Zjednoczonych, targanym walką o władzę między dwiema frakcjami militarnymi (Krukami i Patriotami), zostaje wysłany Europejski Korpus Ekspedycyjny w celu zbadania i wyeliminowania źródła katastrofy..."
Youtube Video ->
Oryginalne wideo
Następnie strategia ta zachęca kampaniami w 2 trybach:
> off-line - po stronie USA, Rosji i UE (coś dla tych którzy powalczyć dla odmiany przeciwko Amerykanom),
> on-line (MMORTS) - po stronie USA lub Rosji.
Niestety nie ma możliwości kooperacji kilku graczy podczas misji jak w WiC.
Youtube Video ->
Oryginalne wideo
Typów jednostek i ich wariantów 3 głównych stron konfliktu jest ponad 50, czyli jest w czym wybierać. Istniejące w tej grze pojazdy są w znacznej większości współczesne i występują w kliku kategoriach (czołgi, niszczyciele czołgów, pojazdy rozpoznawcze, przeciwlotnicze, naprawcze, artyleria rakietowa, transportery piechoty, śmigłowce transportowe i bojowe). Ponieważ fabuła EoW jest osadzona w przyszłości pojawiły się pojazdy/jednostki futurystyczne takie jak egzoszkielety bojowe, maszyny kroczące dla piechoty (obrazek poniżej) oraz pojazdy "pogodowe", które są jednym z głównych atutów tej strategii. Jednostki "pogodowe" wykorzystują siły natury i powodują bardzo duże zniszczenia. Wsparcie dla walczących jednostek jest ubogie - ogranicza się tylko do wezwania nalotu wykonywanego przez pojazdy powietrzne, ale należy pamiętać, że rolę wsparcia mogą spełniać bezpośrednio podległe jednostki jak artyleria rakietowa czy jednostki "pogodowe".
Oprawa graficzna EoW odstaje od tej w najnowszych wysokobudżetowych produkcji, jednak nie jest tragiczna oraz gra nie ma dużych wymagań sprzętowych, które można znaleźć na oficjalnej stronie gry -> www.elements-of-war.com.
Galerię obrazków z tej strategii można znaleźć <TUTAJ>
Jeżeli interesuje ciebie współczesne uzbrojenie/wyposażenie pojazdów wojskowych/żołnierzy to na moim blogu militarnym FIRE-AT-WILL znajdziesz coś dla siebie.
1 Comment
Recommended Comments