Jump to content
  • entries
    7
  • comments
    3
  • views
    6,935

Naval War: Arctic Circle - następca Harpoon'a.


eshelon

742 views

naval_war_arctic_circle_packshot_2d_esrb


Miłośnicy współczesnych zmagań powietrzno-morskich (w tym i ja) ubolewają, że po Harpoon'ie 3 ANW (2006) nie pojawiła się żadna gra komputerowa o tej tematyce. Niestety ta tematyka jest niszowa i mało popularna wśród producentów gier którzy, że coraz bardziej nastawiają się na osiągnięciu jak największego zysku ze swoich produktów. Nie dziwne więc, że takich gier jest bardzo mało (oprócz kolejnych odsłon Harpoon'a jest jeszcze (Jane's) Fleet Command (+ Naval Warfare Pack)). Ale jest też dobra wiadomość dla fanów tych dwóch gier - w produkcji znajduje gra, która prawdopodobnie się im spodoba i która będzie miała swoją premierę w następnym roku. Jest nią Naval War: Arctic Circle - strategia morska, której akcja ma miejsce na północnym Atlantyku w 2030 roku. Ponieważ już teraz sporo wiadomo o NW:AC chciałbym w tym miejscu zebrać dostępne informacje i pokazać je tym graczom, które odwiedzają CDA (tym bardziej, że tutejsza redakcja nic więcej o tej grze nie napisała, niejako zaniedbując fanów Harpoon'a i FC). Dodatkowo wpis poświęcony tej przyszłej strategii jest po to by ją trochę rozpropagować, ponieważ prawdopodobnie z jej marketingiem będzie kiepsko i mało kto o niej usłyszy (jak to było w przypadku Joint Task Force).

(zamiast trailera - wywiad z twórcami, zawierający m.in. wygląd niektórych jednostek z gry)
Youtube Video -> Oryginalne wideo

Strategia (Real Time Tactics) Naval War: Arctic Circle, której premiera jest planowana na 1Q 2012 roku ma być debiutem norweskiego studia Turbo Tape Games mieszczącego się w Bergen. NW:AC powstaje od 2009 roku, na początku jako amatorski projekt, a od grudnia 2010, po zapewnieniu pełnego finansowania jako oficjalny projekt. Strategia ta została oficjalnie zapowiedziana w styczniu tego roku, a jej wydawcą będzie Paradox Interactive. Gra powstaje na darmowym silniku Unity i będzie dostępna na PC-y.

NW:AC ma oferować:
> kampanię, którą będzie można rozegrać zależnie od wybranej strony konfliktu (NATO i Rosja),
> powietrzno-morskie starcia o surowce naturalne i szlaki handlowe znajdujące się na obszarze konfliktu,
> olbrzymi obszar 35 milionów km2 północnego Atlantyku wraz z linią brzegową otaczających go lądów, powstały na podstawie zdjęć satelitarnych,
> zmieniające się realistyczne warunki pogodowe mające wpływ na przebieg starć,
> tryb potyczki i rozbudowany multiplayer,
> najpotężniejsze jednostki podwodne, nawodne i powietrzne państw biorących udział w konflikcie,
> obsługę pokładowych systemów (jak radar czy sonar), od których wykorzystania zależy wynik starcia,
> przyjazny i łatwy interfejs gry (wygląd w obecnej wersji gry), przybliżanie i oddalanie widoku ma być podobne jak w Supreme Commander.

Fani Harpoon'a jak i fani techniki wojskowej powinni być zadowoleni. Jak zakładają twórcy NW:AC ma być także przystępna dla nowych graczy (głównie entuzjastów strategii, którym znudziły się podobne do siebie ?lądowe? strategie). W wielu opisach tej gry pisze, że kładzie się w niej duży nacisk na realizm. Jednak z wypowiedzi twórców wynika, że realizm jest ważny ale gameplay jest od niego ważniejszy. Tak więc nie powinna być to trudna i toporna w obsłudze gra. Z dostępnych informacji wynika także (co mnie cieszy), że twórcy chcą uniknąć niedogodności dla graczy widocznych w dotychczasowych strategiach morskich (przykładowo - dla samolotów mają być przygotowane manewry unikowe a dla okrętów automatyczna obrona bardzo bliskiego zasięgu).

Po fali entuzjazmu wywołanego jak widać obiecującą strategią morską pora na kilka słów krytycznych. Twórcy ewidentnie strzelają sobie w stopę ponieważ w grze ma zabraknąć obecnie opracowywanych broni morskich i powietrznych (broń laserowa, elektromagnetyczna i wykorzystująca superkawitację) oraz typów okrętów (sławne niszczyciele klasy Zumwalt) i samolotów/śmigłowców, które mają wejść do uzbrojenia w najbliższych kilkunastu latach. Jeśli NW:AC ma być osadzona w 2030 to gracze oczekują, że takie jednostki i taka broń pojawią się w grze. Także interfejs nie budzi zaufania - niby ma być prosty a na taki nie wygląda.

Na zakończenie, jeżeli kogoś zainteresowałem NW:AC to postępy prac nad tą strategią może obserwować na:
stronie stronie Facebook,
oficjalnym forum


broń laserową, elektromagnetyczną i wykorzystującą superkawitację znajdziesz na ->>> Fire-At-Will

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...