Kolejna wojna w Tadżykistanie (OF Red River).
Tadżykistan (Republika Tadżykistanu) - państwo położone w Azji Środkowej, ze stolicą w Duszanbe. Powierzchnia tego kraju wynosi 143 100 km2, a zamieszkuje go niewiele ponad 7 mln ludzi. Niemal całą jego powierzchnię stanowi teren górzysty. Tadżykistan graniczy z Afganistanem, Chinami, Kirgistanem i Uzbekistanem.
Strategiczne położenie geograficzne Tadżykistanu nabrało znaczenia w momencie rozpoczęcia przez USA działań zbrojnych w Afganistanie. Kraj ten udostępnił swoją przestrzeń powietrzną i zaoferował pomoc logistyczną (m.in. udostępnił lotniska oraz zezwolił na przeprowadzanie misji treningowych US Army i Marine Corps na swoim terytorium). Obecność Amerykanów nie spodobała się Rosji, która uważa Tadżykistan za swoją tradycyjną strefę wpływów. Otwarciem w Duszanbe największej rosyjskiej bazy wojskowej w Azji Środkowej Rosjanie rozpoczęli umacnianie swojej pozycji w tym kraju. Jest to kolejny przykład przepychanek amerykańsko-rosyjskich w tym regionie (po Kirgistanie). Nie bez znaczenia dla Amerykanów jest też fakt graniczenia z Chinami.
O tym, że takie państwo jak Tadżykistan istnieje gracze mogą dowiedzieć się dzięki grze Operation Flashpoint: Red River, która ma premierę w tym roku. Ale bardzo myli się ta osoba, która myśli, że jest to pierwsza gra, której akcja ma miejsce w tym kraju. Wcześniej niż OP: RR wojna w Tadżykistanie miała miejsce w strategii (RTT) Warfare.Reloaded.
Dlaczego o tym wspominam? Dlatego, że jestem w trakcie rozgrywania kampanii tej gry oraz dlatego, że o tej grze nie słyszeliście.
W.R można nazwać nieoficjalnym, samodzielnym dodatkiem do strategii Warfare (o niej w którymś z kolejnych wpisów). Nieoficjalny ponieważ gra ta została oficjalnie wydana nie jako dodatek do "Warfare" ale jako jedna gra z serii "Konfrontacja" (ros. "??????????????"), co jest dziwnym posunięciem, ponieważ pozostałe gry tej serii są wykonane w 2D. W.R miało swoją premierę w 2010 roku, a jej producentem jest GFI (Game Factory Interactive) Russia.
W.R oferuje kampanię składającą się z 12 misji. Niektórych graczy mogłaby ucieszyć informacja, że w jej trakcie obejmujemy dowodzenie nad jednostkami rosyjskimi i walczymy z Amerykańskim wojskiem (w których skład wchodzą też oddziały piechoty morskiej -> OF:RR) i rebeliantami. Dostępnych rodzajów jest sporo, większość z nich jest znana z "Warfare". To co odróżnia W.R od tej gry to górzysty teren walki i rozbudowana piechota. To ostatnie jest tym, czego mi brakowało w "Warfare" - do dyspozycji są oddziały piechoty wyposażone w moździerze, wielkokalibrowe karabiny maszynowe i granatniki automatyczne. Piechota doposażona w te bronie stała się jeszcze groźniejsza i co za tym idzie jej możliwości prowadzenia walki się zwiększyły. Piechota jest podzielona na sztywne oddziały (tak jak w "World in Conflict"). Szkoda tylko, że nie można wybierać sobie oddziałów na misje jak to miało miejsce w "Warfare". Co prawda pod koniec misji zostaje mi ok. 75-90% stanu początkowego przydzielonego wojska jednak nie ma to jak osobiście wybrane oddziały.
Napisałem, że niektórych graczy mogłaby ucieszyć ta strategia jednak została ona wydana tylko na Wschodzie (Rosja + kraje postsowieckie). Na pewno nie jest to strategia dla graczy stosujących podczas walki taktykę "mięsa armatniego".
Zobacz jak będą wyglądały bronie przyszłości ->>> Fire-At-Will
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.