Skocz do zawartości

Reckowaty blog

  • wpisy
    22
  • komentarzy
    98
  • wyświetleń
    14030

Wiedźmin 2 [MEGA ZAPOWIEDŹ]


0wuw0

1003 wyświetleń

Wiedźmin 2

Zapowiedź

Wiedźmin to, jak wszyscy wiemy, najbardziej kultowa polska gra. Nie będę więc jej przypominał, bowiem zapewne każdy z Was zagrał w nią, a jeżeli jeszcze tego nie zrobił, to polecam mu kupić ją i przejść, ponieważ już na dniach spodziewać się możemy jej kontynuacji. Lepszej, dłuższej i ładniejszej. Tak więc, zapraszam do przeczytania mej zapowiedzi i jej komentowania!

Szesnaście zakończeń, trzy możliwości poprowadzenia gry?

"W najnowszej odsłonie CD Projekt RED będzie aż szesnaście zakończeń" - tak powinna zacząć się ta zapowiedź. jest to jednak tylko częściowo prawda. Jak tłumaczy Jan Bartkowiak:

?Czym jest zakończenie? W niektórych grach jest to ostatnia cut-scenka, podsumowanie. W Wiedźminie 2 aspekty

polityczne odgrywać będą znacznie większą rolę niż w oryginale. To wciąż gra pełna akcji, z historią Geralta, ale jest to szersza produkcja. Odwiedzimy wiele różnych miejsc. Zobaczymy skonfliktowane królestwa. Wiedźmin 2 jest bardziej epicki. Jeśli to taka epicka i nieliniowa gra, pomyśleliśmy, że podjęte wybory muszą wpłynąć na wspomniane konflikty między królestwami?

Czym więc będą te "szesnaście" zakończeń? Będą to wielkie podsumowania tego, co osiągnąłeś w czasie całej gry. Owszem, możliwości poprowadzenia gry i skończenia jej z ogromnymi różnicami są; ale niestety będzie ich zaledwie dwie/trzy. Tak, czy siak, ja osobiście nowego Wieśka przejdę z pięć, sześć razy, tak jak pierwszą część.

Świat gry ma być także znacznie bardziej rozległy niż w "jedynce", sprowadzonej do Wyzimy, wioski przej jej murami oraz rybacką wsią, co automatycznie poskutkuje o wiele bardziej zróżnicowanymi przeciwnikami. Miłą nowinką jest możliwość wyeliminowania na zawsze danego wroga (chodzi mi o gatunek) poprzez zniszczenie jego gniazda.

Każde zadania można rozwiązać na kilka sposobów, podobnie jak to zrobiono w innych grach, gdzie w większości sprawdziło się to bardzo dobrze. W trakcie rozgrywki pojawi się również sposobność zagrania Jaskrem, jak również (chyba) Triss, co doda grze atrakcyjności i wprowadzi powiew świeżości.

Na hardkora dla hardkora!

W grze będzie dostępny tryb hardkor. Polegać on ma na możliwości przejścia całej gry z jednym życiem! Oznacza to, iż po śmierci (nawet pod koniec gry!) będzie trzeba zaczynać ja od początku. Jednak Mateusz Kanik, główny projektant gameplay'u w Wiedźminie 2: Zabójcy Królów, mówi:

?Możesz zapisać grę, ale kiedy zginiesz, save?y przestaną działać. [Jednakże] oczywiście planujemy wprowadzić specjalne zwoje wskrzeszające [bohatera], być może w postaci DLC lub czegoś w tym stylu.

Jeżeli nie śledziliście informacji o najnowszej produkcji CD Projekt RED, będziecie zaskoczeni powyższymi informacjami. Ale to bynajmniej nie koniec niespodzianek. Czytajcie dalej!

Geralt tym razem przyjmie nową twarz; ludzie z "CDPRED" chcą, by Wiesiek był co najmniej tak trudny, jak wydany kilka miesięcy temu na PS3 Demon's Souls! Śpieszę z poinformowaniem, że został on jednocześnie okrzyknięty przez wszystkich graczy najtrudniejszą grą ostatnich lat, a może nawet dłużej. Dodatkowo, każdy z przeciwników ma teraz mieć różne możliwości skuteczniejszego "usidlenia" Geralta. Jako przykład Mateusz Kanik podaje tutaj nieumarłego;

"Nieumarły może na przykład zakopać się w ziemię i wyskoczyć niedaleko gracza. Kiedy więc będziesz biegł, pojawi się on nagle przed tobą i cię chwyci."

Nie masz save'a do "dwójki"? Nic nie szkodzi!

Jedną z ciekawszych możliwości w Wiedźminie 2: Zabójcy Królów będzie wczytanie save'a z "jedynki" do najnowszych przygód Geralta z Rivii. Dzięki temu już na starcie będziemy mieć lepszy ekwipunek. Nie jestem jedynie pewien, czy pieniądze także ulegają "przetransportowaniu" Jest to kolejna zachęta do ponownego przejścia pierwszej części i mieć dzięki temu lepszą postać w drugiej.

Drzewko rozwoju Geralta podzielone będzie na trzy części; szermierki, Znaków oraz alchemii. Nie będzie to jednakże jedyna możliwość zmiany statystyk naszego bohatera; zażywać możemy również różnych mutagenów, wpływających na jego specjalne zdolności. Eliksirów, poprawiających na krótko umiejętności Wiedźmina rzecz jasna nie zabraknie, co do tego nie ma wątpliwości.

Długo, ale i tak za krótko

Przygoda naszej postaci trwać będzie około czterdziestu godzin - a więc podobnie do "jedynki", może odrobinę dłużej (mi przejście pierwszej części zajęło najdłużej 32h). Jestem pewien, że nie będzie to czterdzieści godzin straconych; toż to w końcu najbardziej oczekiwana przez bardzo wielu graczy growa produkcja tego roku!

Sami twórcy przyznają, iż zamierzają sprzedać minimum 210 tysięcy egzemplarzy (!!!) oraz że chcą z marketingiem dotrzeć do 9 milionów Polaków, a tylko 40% (albo 45%) stanowić mają gracze. Godne CoD'a, nieprawdaż? Mam nadzieję, że im się to uda.

Warto wspomnieć, że sequel Wiedźmina to produkcja dla dorosłych (i nie chcę żadnych komentarzy w stylu "A ty to jesteś taaaaki dorosły", czy inne ironie, ok?), czego potwierdzeniem jest decyzja amerykańskiej organizacji ESRB o przyznaniu jej kategorii wiekowej "Mature" - czyli odpowiedniku naszego PEGI "18+". Chciałbym powiadomić też, iż Yennifer znowu nie pojawi się ani razu podczas gry, co było denerwujące już w pierwszej części.

Kolejnym z "umilaczy" rozgrywki są finiszery, a więc widowiskowe wykończenia wroga, co doda dynamizmu do walki i bardzo ją uatrakcyjni, czyniąc widowiskową. Następnym z plusów jest znacznie więcej możliwości wydania pieniędzy, bowiem w "jedynce" za każdym razem na końcu gry lądowałem z kilkoma tysiącami orenów i brakiem możliwości ich wydania; teraz czegoś takiego nie będzie. Jedyną moją wątpliwością jest to, czy aby twórcy nie popełnią błędu sprowadzenia uzbrojenia do statystyk typu "+ 2 do siły".

-Triss w Playboy'u!

-Że jak?!

Kampania reklamowa Wieśka pojawi się, a jakże, w najbardziej szanowanym w obecnych czasach magazynie Playboy! To jednak tylko taka informacja dla fanów playboy'owych panienek. Ważniejsze jest, ze reklamy (pietnasto oraz ośmio sekundowe) Wiedźmina 2: Zabójcy Królów pojawiać się będą na najważniejszych kanałach telewizyjnych (p. X-Factor) w najbardziej atrakcyjnych godzinach (czyt. 7:00-10:00 i 18:00-23:00.). Reklamy pojawią się również na TVN, TVN24, TVN Turbo i MTV! Geralt rzecz jasna musi pojawić się także w brukowcach - m.in. Gazecie Wyborczej. Sama kampania wyb... reklamowa kosztować będzie 6 kawałków (żeby nie było nieporozumień, chodzi mi o miliny).

Każdy (legalny) nabywca "dwójki" będzie miał dostęp do automatycznych aktualizacji, służących wyparciu ewentualnych błędów lub poprawieniu jakichś aspektów gry. Wszędzie będzie także dostępna ta sama wersja gry, bez żadnych cenzur . Wiedźmin 2: Zabójcy Królów będzie przetłumaczona aż na jedenaście języków, dzięki temu każdy nabywca gry ze Steam'u czy innego GoG'a może bezproblemowo pobrać spolszczenie. A jest co pobierać; głosy postaci obecnych w grze są genialne. Gdyby ktoś jeszcze do tej pory nie odsłuchał krótkich próbek nagraniowych - na dole zapowiedzi znajdziecie linki do strony, na której odsłuchać je możecie. Jeżeli ktoś chce, może także oglądnąć gameplay'e, do których oczywiście także zamieściłem linki.

Po raz kolejny powraca świetny humor obecnych w grze postaci ("Myślałem, że mam w piwnicy bazyliszka, a to moja stara po węgiel zeszła" wymiata), tak wyróżniający pierwszą część spomiędzy innych produkcji. Między innymi to właśnie dlatego opłaca się odsłuchać próbki głosowe podkładających głosy do gry.

[

Grafika palce lizać!

W przeciwieństwie do podstarzałego graficznie już w dniu premiery Wiedźmina używającego zmodyfikowanego silnika graficznego Aurora, nowy Geralt będzie bardzo szczegółowy - w końcu ma to być jedna z najpiękniejszych gier tego roku! Wszystkie gameplay'e wskazują na to, że tak faktycznie będzie, a towarzysząca temu bardzo klimatyczna muzyka tylko umila grę. Ja czekam, oj czekam na Wiedźmina 2: Zabójcy Królów bardziej niż na wszystkie inne gry. I mam nadzieję, że się nie zawiodę!

Czekamy bo:

- Wiesiek jest stworzony przez polskie studio

- grafika jest miodzio

- "szesnaście" różnych zakończeń nie pozwoli nam się nudzić

- czterdzieści godzin grania to wcale niemało

- podkładający głosy są jak w pierwszej części genialni

- gra będzie bardziej złożona aniżeli "jedynka"

- to gra dla hardkorów

- bowiem Triss będzie w majowym wydaniu Playboy'a

- powracają świetne teksty postaci

- możliwość zagrania Jaskrem oraz Triss

- każda decyzja ma skutki w przyszłości

- więcej przedmiotów do kupienia

- znacznie większy świat gry

- więcej rodzajów potworów

Obiecane linki:

http://www.youtube.com/watch?v=qFyj2ej0xx0...player_embedded - gameplay z Wieśka

http://soundcloud.com/cdprojekt/sets/wied-...lskie-nagrania/ - próbki głosowe podkładających głosy pod postacie z "dwójki"

http:www.gamespot.com/pc/rpg/thewitcher2/video/6307656/the-witcher-2-assassins-of-kingsarming-a-ballista-gameplay-video - gameplay

http:www.gamespot.com/pc/rpg/thewitcher2/video/6307719/the-witcher-2-assassins-of-kingsintervention-gameplay-video - kolejny gameplay

15 komentarzy


Rekomendowane komentarze

"Geralt tym razem przyjmie nową twarz; ludzie z "CDPRED" chcą, by Wiesiek był co najmniej tak trudny, jak wydany kilka miesięcy temu na PS3 Demon's Souls!" - o to mi chodziło.

Link do komentarza

Czy Demon Soul's nie było aby absolutną katorgą ze zdecydowanie przegiętym poziomem trudności? Gdyby Wiedźmin 2 miał się opierać na tym samym niestety nie sprzedałby się tak dobrze, no chyba że dobrze zbalansują poziomy trudności.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...