
Czyli... wszystkie 6 kolorów dla 6 rodzajów opon od Pirelli. I tak: od lewej strony: pomarańczowy - opony deszczowe "deszczówki" (wiadomo - na deszcz... na ulewy, na mokrą nawierzchnię i by nie było aquaplaningu), jasno niebieski - przejściowa "przejściówka" (na przesychający tor - gdy tor jest mokry, a czasami robi się suchy albo i nie - zależne od pogody) czerwona - super miękka (chyba jednak nie aż tak "super miękka" - bo jak potrafiła czasami 30 okrążeń wytrzymać... ), żółta - miękka (świetnie się nadaje na kwalifikacje - wytrzymuje od kilku do kilkunastu okrążeń), biała - średnia (wytrzymuje od 20 do 40 okrążeń - opona "pośrednia", czyli pomiędzy miękką a twardą)...
...i srebrna - twarda (wytrzymuje prawie cały dystans wyścigu... w głównej mierze zależy to do warunków pogodowych - jest to od 35 - do ponad 50 okrążeń). ("System" kolorów opon od Pirelli).
Teraz po kolei:
Slicki - gładkie opony, które powróciły do F1, po 11 latach od ostatniej "wizyty". Nadają się na jazdę po suchym torze - występują w (obecnie) w 4 rodzajach: super miękka, miękka, średnia i twarda.
Opona super miękka (Super Soft):

Opona miękka (Soft):

Opona średnia (Medium, pośrednia inaczej):

Opona twarda (Hard):

Opona przejściowa (Intermediate, "przejściówka):

Opona deszczowa (Wet, "deszczówki"):

Ogólnie to pierwszy raz widzę, by aż tak obszernie zaprezentowano opony - jakie rodzaje, typy mieszanek, itd.
2 Comments
Recommended Comments