Przedtem był Ducat, teraz czas na Yamahę. Pierwsze co widać, to inna nazwa teamu, ponieważ w tamtym roku, głównym sponsorem Yamahy, była firma Fiat. Najwidoczniej się wycofała i teraz Yamaha Sama sponsoruje Swoje maszyny. Nowa YZR-ka to pewnie i nowa konstrukcja, która została w głównej mierze "podpasowana" pod Jorge Lorenzo, który zapewne będzie No'1 w teamie, ponieważ nie ma już za Swojego kolegi, Rossiego, więc Ben Spies będzie niestety nr. 2. Spies zadebiutował w tamtym roku w klasie MotoGP, jeżdżąc czasami bardzo dobrze i pokazując Swój potencjał, przez co zapewne zwrócił uwagę panów z Yamahy. W tamtym roku "Big Ben" (bo taką ksywkę ma Spies) też jeździł na Yamaszce, tylko, że sponsorem zespołu w którym jeździł, była firma Monster - producent napojów energetycznych, który widoczny jest też i na obecnych czapkach w teamie Yamaha Factory. Co by tu powiedzieć o moim ulubieńcu, czyli Jorge Lorenzo - no na pewno nie będzie miał łatwo w tym sezonie, to na 100% jestem pewny - z jednej strony Rossi, któremu ów hiszpan "wyrwał" z rąk tytuł MŚ, a dodatkowo Ich wspólne relacje były jednak bądź co bądź "szorstkie", choć to Obaj "ukrywali". W sumie, gdyby nie "kontuzja" (o której wcześniej wspomniałem) Rossiego, nie wyeliminowała włocha z walki o MŚ, to Lorenzo w tamtym roku tak by się nie cieszył ze zdobytego tytułu, naprawdę - nie miałby tak łatwo - być może nie ze strony kierowców Ducati czy Hondy, lecz z samej psychologicznej "wojny", którą by mu na pewno pod koniec sezonu sprawił Rossi, bo On jest w tym świetny - pokazał to już raz w 2009 roku i ta "sztuczka" się udała. Lorenzo prócz Rossiego, który teraz na pewno nie będzie się cackał z hiszpanem, ponieważ jest w Ducati, a nie w bratnim teamie, będzie miał i Caseya Stonera, który przeszedł do Hondy z Ducati - "Kangur z Australii" na pewno postawił Sobie cel, że już nie będzie popełniał takich "głupich" błędów, jak w tamtym roku i, że będzie musiał pokazać o wiele większy potencjał Hondy, by ta mogła w końcu walczyć z Yamahą ra równi albo i lepiej. Choć Stonerowi też nie będzie tak łatwo - ciekaw jestem, jak u Niego z formą. No mniejsza o to. Zobaczymy więc, jak Lorenzo będzie się bronił przed atakami teamu Ducati i Hondy, ponieważ ma pod Swoimi skrzydłami Spiesa, z którym będzie musiał dobrze się "dogadywać", by stworzyć zgrany "duet" - Sam chyba raczej nie da rady obronić tytułu - niby jest młody i pokazał jednak klasę w tamtym roku, lecz jednak... "bycie jak" Rossi, to jednak nie to samo i wolę jak hiszpan pokazuje klasę na torze, aniżeli robiąc z Siebie takiego - za przeproszeniem "błazna", kopiując różne rzeczy od Rossiego. Wiem, że Lorenzo go podziwia i, że Rossi dla Niego jest jak "mentor" i etc., lecz Vale stworzył to wszystko Sam i Sam stał się legendą wyścigów motocyklowych, by go na równi stawiali obok Giacomo Agostiniego, czy innych najsławniejszych kierowców w MŚ - Lorenzo powinien mieć Własny styl, a nie kopiować go od najlepszych - jakoś powinien się wyróżniać Swoim zachowaniem, lecz tak, by go lubiano a nie miano do hiszpana "żal za to czy za tamto" - No mniejsza o to. Oby Lorenzo obronił tytułu, lecz ja życzę Rossiemu, by jednak dał młodemu hiszpanowi "popalić" i jednak jeszcze pokazał, że co On to On...
Na pewno nie zabraknie emocjonujących pojedynków pomiędzy tą dwójką panów.
Czas na prezentację Yamahy YZR-M1 2011:
Yamaha YZR-M1 2011 Jorge Lorenzo:
Niezłe cacko, co nie?
Yamaha YZR-M1 2011 Bena Spiesa:
Obie yamahy niczego sobie. Teraz czas na specyfikację obu maszyn:
Specyfikacja techniczna Yamahy YZM-R1 2011:
CYTAT
Yamaha Factory Racing 2011 YZR-M1 Technical Specifications:
Engine: Liquid cooled Crossplane crankshaft inline four-cylinder, four stroke
Power: Over 200 horsepower (147KW)
Top speed: In excess of 320kmh
Transmission: Six-speed cassette-type gearbox, with alternative gear ratios available
Chassis: Aluminium twin tube delta box, multi-adjustable steering geometry/wheelbase/ride height. Aluminium swingarm
Suspension: Ohlins upside down front forks and Ohlins rear shock, all adjustable for pre-load, high and low-speed compression and rebound damping. Alternative rear suspension links available
Wheels: MFR Forged Magnesium 16.5 front, 16.5 rear
Tires: Bridgestone, 16.5 front, 16.5 in rear, available as slick, intermediate, wet and hand-cut tyres
Brakes: Brembo, two 320mm carbon front discs, two four-piston calipers. Single 220mm stainless steel rear disc, twin-piston caliper
Weight: 150 kg. In accordance with FIM regulations.
Na koniec fotki Lorenzo i Spiesa - każdy ma Własnego inżyniera technicznego (no chyba, że to są Ich menagerowie). Zresztą, mniejsza o to.
Na sam koniec jeszcze Lorenzo, ze Swoim nowym "logo" na motocyklu. Hmm... "JL" - pasuje pod "Jestem Leniwym" No i teraz zauważyłem na fotce niżej, że ma nawet wymalowany Swój nick na Tweeterze - Lorenzo99 - he he... niezłe.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.