Jump to content
  • entries
    14
  • comments
    98
  • views
    8,332

Ostatni bastion upadł


bartop

611 views

 Share

blizzard.jpg

Piszę ten wpis, aby wyrazić swą gorycz i żal do Blizzarda. Zawsze uważałem ich za czysto PC-towych twórców gier. I nagle dowiaduję się, że badają możliwość wydania Diablo 3 na konsole. Myślałem, że zaraz wybuchnę.

Pewnie zapytacie, dlaczego mnie to tak denerwuje? Dlatego, że ostatnimi czasy po prosu zaczyna brakować exclusive'ów na PC. Nie czarujmy się, które dobre gry PC nie były wydane na PS3 lub X360? Będzie tego kilka - Wiedźmin (którego port konsolowy próbowano stworzyć), WoW, Starcraft 2 - to te, które uważam za najbardziej znaczne. Dopowiedzcie w komentarzach swoje propozycje.

Drugim powodem mojego zdenerwowania jest "ukonsolawianie" gier. Weźmy na ten przykład Wiedźmina 2 - walka i loot prawie jak hack'n'slashu albo Bulletstorma, w którym pomimo stałego ostrzału wrogów postać ciągle żyje. Jeszcze jedno w sprawie Wiedźmina 2 - interfejs przystosowany do konsol przypominał mi ten z Assassin's Creed'a 2, co jest niepochlebne dla (ponoć) RPG.

Reasumując - spodziewałem się po Blizzardzie większego przywiązania do PC, choć niewątpliwie konwersja na konsole tłumaczyłaby bardziej zręcznościową walkę. Suma sumarum mam nadzieję, że wersja konsolowa Diablo 3 nie powstanie - nam (PCtowcom) może to sprawić liczne problemy, w naszej wersji gry.
Konsolowcy - nie życzę wam źle, tylko nam dobrze.
 Share

29 Comments


Recommended Comments



A ja się bardzo cieszę. Właśnie pocianam sobie w Sacred 2 na X0 i mimo, że to gorsza gra od Diablo, to sprawia mi masę przyjemności. Już ostrzę sobie kły na Diablo 3 na konsole. Dla mnie to świetna nowina. I zwisa mi, że na PC jest mniej exów niż kiedyś. Bo i co z tego?

spodziewałem się po Blizzardzie większego przywiązania do PC

Przywiązanie przywiązaniem, ale liczy się przede wszystkim kasa. Poza tym, Blizz już wcześniej uśmiechał się do konsol (Starcraft Ghost), tylko im nie wyszło. Najwyższa pora to zmienić.

Link to comment
Nie czarujmy się, które dobre gry PC nie były wydane na PS3 lub X360?

Nie wiesz jak działa wydawanie tytułów na wyłączność. Jeśli za PC stałaby duża korporacja to byłoby ich więcej. Sony i Microsoft muszą jakoś klientów przyciągnąć, bo gdyby każdy tytuł pojawiał się na PC to czy ktoś kupiłby skrzynkę z archaicznymi bebechami? RTSy, MMO i [EDIT@HH] symulatory muszą zostać na PC, bo na konsole się nie nadają (chociaż DC Universe może trend w przypadku MMO odwrócić). Reszta zostaje wydawana na konsole z chęci zysku. Multiplatformy sprzedają się lepiej na konsolach i to jest jedynym powodem.

Weźmy na ten przykład Wiedźmina 2 - walka i loot prawie jak hack'n'slashu

Wiedźmin jest tworzony z myślą o PC. Wersja konsolowa powstanie (lub nie) przy okazji. Już pierwszy Witcher był action RPG a walką polegającą na rytmicznym klikaniu myszką. Very rolplej.

Bulletstorma, w którym pomimo stałego ostrzału wrogów postać ciągle żyje.

Napisz parę zdań o Bulletstorm jeśli już grałeś w ostateczną wersję. Jeśli sądzisz, że w konsolowych grach kierujemy nieśmiertelnym gnojkiem to nie masz pojęcia o czym piszesz.

interfejs przystosowany do konsol przypominał mi ten z Assassin's Creed'a 2, co jest niepochlebne dla (ponoć) RPG.

To, że coś jest intuicyjne i proste w obsłudze już jest złe? Jedzmy zupę widelcem, a do pracy jedźmy na monocyklu.

choć niewątpliwie konwersja na konsole tłumaczyłaby bardziej zręcznościową walkę.

A jaka była walka w pierwszym czy drugim Diablo? Nie polegała przypadkiem na używaniu myszki i klikaniu w przeciwników, ew. wybieranie zaklęc?

nam (PCtowcom) może to sprawić liczne problemy, w naszej wersji gry.

Słyszałem, że konsole zabiły Johna Lennona, a w kwietniowy poranek były widziane w lesie w zachodniej Rosji, ale o tym sza.

Bardzo wam przeszkadza to Diablo na konsole. Nie jestem w stanie pojąc dlaczego.

Link to comment

Nie wiem czy wiesz,ale na PSX wydano Diablo I.Taka bardzo stara gra,o której najwyraźniej nie słyszałeś.

A Wiedźmin 2 to gra PC.To że w przyszłości (może nawet rok później) mogą wydać wersję konsolową,to nie znaczy,że gra będzie słaba.

Zresztą nie mam ochoty dalej pisać.Nie znasz się i tyle.

Link to comment

@Lubro

Dobra, multiplatformówki są OK jeśli nie są portami w stylu GTA 4.

Co do Wiedźmina to mówię jak ja to widzę - już interfejs do konsol przystosowany i gra nas padach. A co jak się okaże, że na klawie gra się jak w DMC?

Bulletstorm - widziałem demko wydane na konsole, które prezentowało złowieszczo niską trudność - więcej nie wiem.

Dalej - interfejs Wiedźmina 1 był dobry - więc po co poprawiać coś dobrego?

Nie obraź się stary, ale chyba nie interesujesz się diablo zbytnio - walka w D3 będzie o wiele bardziej zręcznościowa (nie będzie się to ograniczać do stałego klikania, tak jak w D2)

Grałeś we wspomniane wcześniej GTA 4 i nie cięło ci się?

@Frederiko

Wiem, że Diablo wydali na PSX, ale samo CDA okrśliło to jako "krótki romans" z konsolami, więc uznałem to za nieistotne.

Nie znasz się i tyle.

Uszanuj cudze zdanie i nie zachowuj się jak dziecko,l jeśli łaska

Link to comment
Dobra, multiplatformówki są OK jeśli nie są portami w stylu GTA 4.

Nie wina konsol tylko twórców.

Co do Wiedźmina to mówię jak ja to widzę - już interfejs do konsol przystosowany i gra nas padach. A co jak się okaże, że na klawie gra się jak w DMC?

Dalej - interfejs Wiedźmina 1 był dobry - więc po co poprawiać coś dobrego?

Interfejs w pierwszym Wiedźminie był średni. Zresztą CDPR od samego początku zaznaczali, że główną platformą będzie PC. Na konsole rzekomy port pojawi się najwcześniej w grudniu 2011. A to, ze na padzie będzie się grało lepiej to też źle? Nie rozumiem żali.

Bulletstorm - widziałem demko wydane na konsole, które prezentowało złowieszczo niską trudność - więcej nie wiem.

Najniższy poziom trudności jest po to, żeby casuale się prześlizgnęły przez grę. Uwierz, że w takim Killzone 2 na Elite wystarczy sekunda ostrzału, żeby zaczynać od ostatniego checkpointu.

Nie obraź się stary, ale chyba nie interesujesz się diablo zbytnio - walka w D3 będzie o wiele bardziej zręcznościowa (nie będzie się to ograniczać do stałego klikania, tak jak w D2)

True, nie interesuję się, bo całą serię uważam za jedną za najbardziej przereklamowanych w historii elektronicznej rozrywki. Diablo na chwilę obecną na konsolach nie jest planowane i jest tworzone stricte na PC. Może gracze PCtowi się domagali zmiany rozgrywki? Co do pogrubionego tekstu. Przecież nie wprowadzą klawisza odpowiedzialnego za blok czy unik. Nie wierzę, że się zrobi z tego slasher.

Grałeś we wspomniane wcześniej GTA 4 i nie cięło ci się?

Grałem na konsoli i było cudownie ;- )

Link to comment
Nie wina konsol tylko twórców.

Pośrednio konsol, bo port był z konsoli :)

A to, ze na padzie będzie się grało lepiej to też źle? Nie rozumiem żali.

Nie zabraniam wygodnie grać na padzie - byle na klawiaturze było równie wygodnie.

Najniższy poziom trudności jest po to, żeby casuale się prześlizgnęły przez grę. Uwierz, że w takim Killzone 2 na Elite wystarczy sekunda ostrzału, żeby zaczynać od ostatniego checkpointu.

Spokojnie, mówiłem o tym co widziałem - co do trudności Killzone'a 2 i 3 nie mam wątpliwości. Do trudności Bulletstorma nadal mam

True, nie interesuję się, bo całą serię uważam za jedną za najbardziej przereklamowanych w historii elektronicznej rozrywki. Zresztą podobnie jak w kwestii Wiedźmina. Diablo na chwilę obecną na konsolach nie jest planowane i jest tworzone stricte na PC. Może gracze PCtowi się domagali zmiany rozgrywki?

Co do zmiany sposobu rozgrywki opinie są mieszane, jednak osobiście uważam, iż nowy sposób walki będzie dobry, jeśli będzie dobrze wykonany

Grałem na konsoli i było cudownie ;- )

PCtowcy nie mieli tej przyjemności ;(

Link to comment
Pośrednio konsol, bo port był z konsoli smile_prosty.gif

Lubię takie rozumowanie. Gdyby nie nasi dziadkowie, nie urodziliby się wyborcy PO. Gdyby się nie urodzili wyborcy PO, rządziłby kto inny. Gdyby rządził kto inny to MOŻE byłoby lepiej. Gdyby było lepiej to jeździłbym nowym Audi Q7. Wniosek? Przez jakiegoś losowego starszego pana jeżdżę starą Corollą.

Gdyby Rockstar przyłożył się do swojej roboty to GTA IV byłoby na PC równie dobre, a może i lepsze niż wersja konsolowa. GTA IV to jednak wyjątek. PCtowe wersje są z reguły lepsze niż te na konsolach. Mają m.in. lepszą grafike i dzięki obsłudze różnych kontrolerów (mysz/pad) są bardziej przyjazne.

Co do reszty wypowiedzi. Rozumiem niechęć i obawy, ale wola maluczkich graczy jest dla wielkich developerów mało istotna. To co się dzieje z branżą może nam się nie podobać, ale narzekaniami jej nie naprostujemy. Jesteś i tak w mniejszości, bo nie wyzywasz użytkowników konsol od grubych upośledzonych hamburgerów. I za to masz +1 szacun.

Link to comment
Weźmy na ten przykład Wiedźmina 2 - walka i loot prawie jak hack'n'slashu

Walka mi przypomina raczej Batman: AA tylko z mieczem w roli głównej (i chyba nie chcesz mi powiedzieć, że system walki z W1 był lepszy?) ,a loot jak h'n's... nic takiego nie dostrzegłem, a materiały z W2 śledzę dokładnie.

Co do Wiedźmina to mówię jak ja to widzę - już interfejs do konsol przystosowany i gra nas padach. A co jak się okaże, że na klawie gra się jak w DMC?

Dalej - interfejs Wiedźmina 1 był dobry - więc po co poprawiać coś dobrego?

Tu zgodzę się z lubro interfejs z pierwszego Wiedźmina był średni, ten nowy wygląda bardziej przejrzyście i co ważniejsze: bardziej intuicyjnie i wygodnie.

Nie obraź się stary, ale chyba nie interesujesz się diablo zbytnio - walka w D3 będzie o wiele bardziej zręcznościowa (nie będzie się to ograniczać do stałego klikania, tak jak w D2)

Cóż ja całego zamieszania wokół walki z D3 nie rozumiem, to u licha jest hack'n'slash, cholerna gra akcji! - ma być szybko, dynamicznie, efekciarsko i tak się zresztą zapowiada.

Link to comment

Żal to można wyrażać co najwyżej w stosunku do wpisów takich jak ten.

Rozumiem jeszcze narzekania, że jakaś firma robi grę multiplatformową, a PC dostają port z konsoli. Rozumiem, gdyby wersja PC miałaby być "ukonsolowiona", albo upośledzona jakoś przez to, że pracują też nad wersją konsolową... Ale gdy gra jest tworzona dla pecetów, na PC przede wszystkim, przez firmę, która nigdy PC nie zaniedbała... To narzekanie jest zwykłą dziecinadą. "Konsole som gupie, jak dostana Diablo 3 to sie obraże". Argument - "Mało exów na PC" jest idiotyczny. Czyja to wina? Moja, Twoja, Blizza? Nie, to wina rynku, który jest taki, a nie inny.

Nie załapałeś sensu mojej wypowiedzi - uważam, że przez wydawanie niektórych gier na konsole, jest bezsensowne, bo upośledza je to także na PC

Link to comment
A co jak się okaże, że na klawie gra się jak w DMC?

Nie okaże się... gier konsolowych przełożonych na PC w które grając na klawiaturze "można połamać sobie palce" jest niesamowicie mało, a co dopiero gra skierowana głównie na PC - czegoś takiego jeszcze nie widziałem.

I jeszcze co ogólnie co do twojej wypowiedzi - Blizzard już wcześniej kombinował z konsolami wydając na PSX Diablo i WarCrafta 2, a także tworząc konsolowy exclusive SC: Ghost (nad którym prace zresztą wstrzymano). A co do D3, już wiele razy widziałem informacje o tym jako że "Blizzard rozważa stworzenie D3 na konsole", "planujemy rozważyć możliwość stworzenia D3 na konsole", "D3 na konsole jest możliwe" - ostatnia rewelacje nie są wcale niczym nowym, Blizzard już klepie ten temat od dawna... czy coś z tego wyjdzie, nie wiadomo - pewne jest jedno: D3 i tak najpierw będzie grą stricte pecetową, a konsolowcy dostaną swoją wersję "soon" (słowo to wg. Blizzarda oznacza bliżej nieokreślony ułamek wieczności :D)

Link to comment

@JCraft

Może źle zrozumiałem wywiad, ale wydaje mi się, że była tam mowa o rzadkości lootu i oznaczaniu go poprzez kolory, który bardzo, ale to bardzo przypomina pewnego wspomnianego już tutaj hack'n'slkasha.

Co do systemu walki - nie musi ci się podobać ten z jedynki, ale uważam, że był angażujący w walkę, ale nie slasherowaty

@Lubro

Nie lubię obrażać kogokolwiek, chociaż niejednokrotnie mam taką ochotę. Konsol nie lubię odkąd przeczytałem pewien artykuł w PSX Extreme, który demonstrował nieobeznanie redaktorów z tematem

Aha jeszcze jedno Lubro - mówisz, że za PC nikt nie stoi? Bezpośrednio nie, ale pośrednio - jak najbardziej. Mówię tutaj o Apple'u. Jego system operacyjny (z tego co wiem) jest oparty na Unixie. Gry na PC są często kompatybilne z Maciem, więc gdyby Apple zajęłoby się grami na swoją platformę, to i PC by coś skapnęło

Link to comment

@bartop - chodzi o przedmioty, które rzadko mogą dropnąć? Tzw. "rare items"? I że są oznaczone np. zielonym kolorem, zamiast szarym? To ma być oznaka "ukonsolowienia"? :P

I nie, nie zrozumiałem Cię źle. Diablo 3 jest grą przygotowywaną z myślą o PC. Właściwie wersja pecetowa jest już niemal gotowa, cała mechanika jest zrobiona, pozostał balans postaci i takie tam sprawy, a Blizz dopiero zaczyna ROZWAŻAĆ zrobienie konsolowego porta. Wytłumacz mi w jaki sposób "upośledzi" to wersję pecetową?

Link to comment
Weźmy na ten przykład Wiedźmina 2 - walka i loot prawie jak hack'n'slashu

Koleś, grałeś już w Wieśka 2! Jestem Twoim fanem i wystawię Ci pomnik z czekolady i płatków kukurydzianych! Teraz idę se mantrę jakąś wymyślić, cobym miał jak się modlić do bożka!

Link to comment

@Slavkovic

Uwielbiam ludzkie złośliwości, zwłaszcza kiedy nie mają sensu, tak jak twoje. Już pisałem, że mówię o moich spostrzeżeniach z trailerów.

Jeśli nie przychodzi ci do głowy nic inteligentniejszego po prostu opuść blog i tyle.

Link to comment

@bartop - przeanalizowałem i stwierdziłem: nic, a nic nie wspomniane tam jest o kolorach przedmiotów, jest tylko mowa, że w grze będziemy mogli znaleźć przedmioty zwyczajne, a także mogli natrafić na przedmioty unikalne, rzadkie - co niczym dziwnym grze cRPG nie jest.

Link to comment

@JCraft

OK, o kolorach nic nie ma, przepraszam najmocniej i przyznaję się do błędu. To było moje mimowolne skojarzenie. Nie zmienia to nadal faktu, że jest system rzadkości troszkę mnie niepokoi :)

Link to comment

@batrop

A ja po raz kolejny powtórzę - to normalka w cRPG, że mamy przedmioty zwykłe i rzadkie - a póki to w całości nie przypomina h'n's że przemioty różnią tylko "statami" to jest w porządku (nie cierpię jak w cRPG widzę masę przedmiotów ubranych statystyki na zasadzie obrażenia 24-61, +14% od lodu, +17% od ognia, szansa na zadanie krytycznych obrażeń +3%, spowolnienie przeciwnika +21% :wink: )

Link to comment

@bartop - wolę kiedy przedmiotów jest dużo, ale jeśli KAŻDY jest unikatowy - jako przykład mogę podać Fallout: New Vegas, po prostu masa sprzętu i co ważniejsze urozmaiconego, każda broń/pancerz ma unikalny wygląd, żadnych powtórek, które różnią się tylko "procencikami do tego i tamtego", czego wprost nie cierpię.

Zgoda, popieram w 100%. Po co robić 1000 przedmiotów o tych samych statach?

Nie chodziło ci przypadkiem o wygląd? Bo gry z "1000 przedmiotów o tych samych statach" jeszcze nie widziałem :D

Tych samych to skrót myślowy - tych samych lub bardzo podobnych

Link to comment
@Slavkovic

Uwielbiam ludzkie złośliwości, zwłaszcza kiedy nie mają sensu, tak jak twoje. Już pisałem, że mówię o moich spostrzeżeniach z trailerów.

Jeśli nie przychodzi ci do głowy nic inteligentniejszego po prostu opuść blog i tyle.

Ale wiesz, że w pierwszym Wieśku walka była równie hack'n'slashowata, tyle, że trzeba było klikać co parę sekund myszką? :P Potem człowiek się nauczył i walka stała się przez to cholernie nudna.

Link to comment

@ZdeniO

Widzisz,, już mówiłem co o tym sądzę, ale napiszę to jeszcze raz

Co do systemu walki - nie musi ci się podobać ten z jedynki, ale uważam, że był angażujący w walkę, ale nie slasherowaty
Link to comment

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...