Jump to content
  • entries
    98
  • comments
    166
  • views
    46,732

Formuła 1 Sezon 2011 czas zacząć... Część 12/12 - Force India VJM04...


Darth7Vader

747 views

 Share

I tak oto już doszliśmy do końca tego 12-odcinkowego "cyklu" o prezentacjach tegorocznych bolidów wszystkich 12 teamów w stawce F1 na sezon 2011. Na końcu miał być bolid HRT, no ale wyszła taka nawet miła od Nich niespodzianka. Teraz jeszcze milszy prezent zrobił Nam team Force India, który nie dość, że pokazał nową maszynę, to i jednocześnie będzie 1 w historii F1, GP Indii, które odbędzie się 30 Października tego roku. Zientarski będzie w siódmym niebie... cat2.png Czas na prezentację. wink_prosty.gif

F1 - Force India 2011 VJM04 Presentation

Youtube Video -> Oryginalne wideo

To był filmik z komentarzem głównego inżyniera technicznego teamu Force India, na temat Ich tegorocznej VJM'ki. Teraz czas na porównanie bolidów:

Force India VJM04 2011, widok z prawej strony, z góry i na przednią część bolidu:

001_medium.jpg

011_medium.jpg

017_medium.jpg

Force India VJM03 2010, widok z lewej strony, z góry i na przednią część bolidu:

force_india_vjm03.jpg

2010-Force-India-VJM03-Image-010.jpg

0.jpg

Force India VJM04 2011, widok na przednie i tylne skrzydło oraz na tylną część bolidu i kokpit:

019_medium.jpg

018_medium.jpg

015_medium.jpg

Force India VJM03 2010, widok na przednie i tylne skrzydło oraz na tylną część bolidu i kokpit:

image-57373-galleryV9-gcqp.jpg

FORCEfe46.jpg

force1.jpg

Różnice:

- w nowej VJM'ce nie ma "płetwy rekina" nad pokrywą silnika, jak to było w zeszłorocznym modelu

- ciekaw jestem, jak będzie się sprawowało ruchome tylne skrzydło, które jest obecne w VJM04

- nowo wyprofilowane tylne skrzydło

- poszerzony i pogrubiony "nos" VJM-ki 04 (oraz ładnie zaokrąglony na końcu), poprzedni był bardziej szpiczasty i nieco "chudszy" niż teraz

- przednie skrzydło to świetna robota: tutaj inżynierowie z FI spisali się na medal > zgodzę się z cytatem niżej"

CYTAT

"Oprócz wspomnianego niecodziennego airboxa, którego podobizna znajduje się w bolidzie Team Lotus, VJM04 posiada także podcięte boczne wloty powietrza oraz skomplikowanie zaprojektowane przednie skrzydło."

- "airbox" to ten rozcięty na dwie części górny wlot powietrza, który znajduje się nad głową kierowcy - to samo rozwiązanie ma team Lotus-Renault, od którego to Force India "pożyczyło" trochę z Ich airboxa i zrobili Własną "wersję"

- podcięte boczne wloty powietrza ^^

- tylna część VJM04 jest jakaś taka "szczupła" nieco, w porównaniu do VJM03: ciekawe, jak upchali tam KERS? (Jeśli nowa VJM-ka ma oczywiście ten KERS w sobie... pewnie ma - po co się afiszować?)

- ładne, żywsze i bardziej intensywniejsze malowanie, które sprawia, że nowa VJM-ka wygląda bardzo pięknie i aż się podoba (może nie tak, jak Lotus-Renault ale... jest ładna) > będzie się bardzo ładnie prezentować u Siebie w domowym GP

- VJM04 posiada nowe i normalne lusterka, a nie to co mieli rok temu: lusterka, jak u Ferrari

- lekko wyżej uniesiony "nos" VJM04, a także i przednie skrzydło

Jak już wspomniałem wcześniej, Wojtek Zientarski będzie w "siódmym" niebie - akurat pasuje, ponieważ sezon 2010, team Force India zakończył właśnie na 7 miejscu w klasyfikacji generalnej wśród konstruktorów z dorobkiem 68 pkt. - niby mało, lecz tylko 1pkt. przegrali 6 lokatę z Williamsem, a pokonali Saubera oraz nowe teamy (Virgin Racing, Team Lotus i HRT). Teraz w tym sezonie, prawdopodobnie FI będzie walczyć nawet z Renault i Mercedesem - zobaczymy więc, jak ta walka będzie wyglądać - czy będzie równa czy nie. Dla Force India jest tym bardziej, że niestety Robert Kubica będzie musiał wracać długo do zdrowia, a wątpię by Pietrow czy ktoś, kto będzie na zastępstwie za Kubicę, będzie mógł odpychać ataki ze strony tego indyjskiego teamu. Adrian Sutil zgromadził w sezonie 2010, 47 pkt., co dało niemcowi 11 lokatę w końcowej "generalce". Teraz ma pod skrzydłami debiutanta, szkota, Paula Di Restę, który pewnie być może dobrze wypadnie (albo i nie) w inauguracyjnym GP. Pozostają tylko dwie kwestie: jak dobrze będzie sobie radził Sutil i Di Resta, a także czy Nico Hulkenberg, który jest testerem w Force India... zgodzi się, by zastąpić Kubicę i zasiąść do bolidu konkurencyjnej stajni. Jak dla mnie byłoby to bardzo fajne, ponieważ Hulkenberg pokazał w 2010 roku, że dobrze jeździ i, że ma potencjał, lecz jednak popełnia sporo błędów. Tym bardziej Hulkenberg mógłby być zmotywowany, by przyjąć propozycję od Lotusa-Renault, ponieważ został Mu "niesmak" związany z faktem, że Williams... wyrzucił go (bo inaczej tego się nie da nazwać), zastępując jakimś żółtodziobem z Wenezueli. Ale i jest szkopuł... Force India na razie jakoś nie chce "wypuścić z rąk" takiego "nabytka", jakim jest Hulkenberg, ponieważ dobrze wiedzą, że niemiec będzie chciał się "odgryźć" Williamsowi, za Ich błędną decyzję - pewnie będzie to w przyszłym roku ale jednak... a jednocześnie Lotus-renault potrzebuje naprawdę dobrego kierowcę, który będzie regularnie punktował albo stawi czoła zadaniu, jakie wyznaczyli Kubicy, a teraz miałoby być wyznaczone Hulkenbergowi. Ciekawe jaka więc będzie ostateczna decyzja Force India... pewnie się "dogadają" z teamem Kubicy, lecz będzie to spora cena, na pewno...

Uff... udało się. cat2.png Się rozpisałem na koniec. xD Chciałem zrobić porównania, to zrobiłem i już. Było trochę ciężko - zwłaszcza gdy były te dwa dni z prezentacją najpierw 4 bolidów, a potem 3 (ale się wyrobiłem i oto chodzi). Tak więc dzięki za to, że ktoś był zainteresowany tym, co tutaj wypisywałem o tegorocznych bolidach wszystkich 12 teamów.

Ogólnie podsumowując wszystkie 12 porównań tegorocznych bolidów - tak, już mówiąc o porównaniu tegorocznych maszyn, np. Ferrari z McLarenem czy RBR z Lotusem-Renault, to widać, że każdy team stworzył własną wersję ruchomego tylnego skrzydła (z małym wyjątkiem u nowych teamów: HRT, Virgin i Team Lotus pewnie mają to inaczej zrobione ale to mało ważne), niektóre zespoły postawiły na rozwój - Force India czy HRT, a niektóre najwidoczniej już mają problemy z nowymi konstrukcjami, już na starcie - Williams czy Mercedes GP. Ferrari pewnie wytoczy "ciężkie czerwone haubice z Maranello", by walczyć z McLaren i Red-Bullem. McLaren będzie chciał się odgryźć Red-Bullowi, jednocześnie walcząc z Ferrari, a RBR będzie musiało odpychać ataki Ferrari i McLarena. Lotus-Renault posiada kilka "rewolucyjnych" rozwiązań, które nie wiadomo, jak się sprawdzą - oby dobrze tylko. Torro-Rosso zrobiło niewielkie zmiany w Swoim bolidzie, to samo Virgin Racing. Williams ma jakieś problemy - widać to po przejściowym malowaniu bolidu - czyżby Sir Fran Williams już nie umiał tak dobrze kierować Swoim teamem, jak kiedyś? Tak więc: Będzie "wojna" pomiędzy RBR-em, Ferrari i McLarenem, w którą może trochę się włączy Lotus-Renault (tak, na jedną może dwie "bitwy"), dwa teamy mają wewnętrzne problemy - Williams i Mercedes GP, i być może z nich wyjdą albo nie. Kilka teamów ma potencjał, by prosperować w walce o zajmowanie wysokich lokat (w pierwszej dziesiątce od miejsc 5 do 10) - Force India, Team Lotus, HRT i Marussia Virgin Racing, lecz tylko FI ma na to spore szanse. A Lotus-Renault? Ma dylemat. Teraz będą musieli zrobić z Pietrowa No'1 w teamie, co nie będzie łatwe, a i jeszcze trudniejszą rzeczą, będzie zastępstwo zamiast nieobecnego Kubicy... a cholernie ciężko będzie znaleźć "drugiego Vettela"... naprawdę. smile_prosty.gif

P.S. - Czy Hulkenberg się zgodzi na to, by zastąpić Kubicę? Trzeba z tym czekać pewnie aż do GP Bahrajnu...

007_medium.jpg

Zapraszam do komentowania. smile_prosty.gif

Wszystkie fotki z prezentacji nowego bolidu teamu Force India - VJM04 A także info o prezentacji nowej maszyny FI - TUTAJ

 Share

2 Comments


Recommended Comments

Gratuluję dobrnięcia do końca :) Właśnie stworzyłeś taką małą encyklopedię F1 na forum.

Co do LRGP - już prędzej namber łanem będzie kierowca, który przyjdzie z zewnątrz, a nie Pietrow. Choć Rosjanin na 100% będzie jeździł jako lider. A wczoraj team wyłonił trójkę, która będzie brana pod uwagę jako drugi kierowca LRGP (Heidfeld, Senna i Liuzzi). Na Hulkenberga nie mają co liczyć, naprawdę :)

Link to comment

Aj tam encyklopedię :) Jakbym mógł, to bym zrobił znacznie więcej, tylko przedtem nie miałem totalnie pomysłów na tworzenie bloga (czy blogów, bo drugi blog mam na bloggerze). Ale dzięki, że chociaż Ty to doceniłeś. ;)

A co do zastępstwa dla Kubicy, to i przecież nawet był wymieniany "Ice Man" czyli Raikkonen ale to marzenie ściętej głowy i głupi pomysł, by fin miałby być zamiast Kubicy - po co kogoś, kto stał się rajdowcem i do tego jeździ w WRC, ma nagle wrócić za kierownicę w F1 - daj spokój...

Heidfeld to stary wyga i raczej nic nie wskóra, powrotem za kółko. Tym bardziej będzie zagubiony, bo R31, to coś innego, aniżeli Mercedes, jakiego testuje Heidfeld (a raczej nie testuje, bo przecież to rzucił...). Liuzzi też nie pasuje, bo jakoś fenomenalnie nie jeździ i wątpię w to, by coś ciekawe Sobą pokazał, a Senna to żółtodziób, jak Pietrow, więc Lotus-Renault ma naprawdę ciężki orzech do zgryzienia... są w kropce.

Najlepszym rozwiązaniem jest właśnie Hulkenberg, lecz tak, jak napisałem - "cud" musiałby się stać, żeby Force India dała "wypożyczyć" Hulkenberga do LRGP.

Link to comment
Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...