Dość niespodziewanym zaskoczeniem dla mnie, jest, to że HRT chyba jednak się wyrobiło ze Swoim tegorocznym bolidem. Na razie jest to tylko komputerowa prezentacja, lecz bolid jest najwidoczniej mocno odmieniony w porównaniu do nijakiej maszyny, jaką jeździł Bruno Senna i Karun Chanduk. Pewnie HRT F111 będzie miało co najwyżej konkurencję, którą zaprezentował Virgin Racing i Team Lotus, bo tylko z tymi dwoma zespołami może konkurować Hispania Racing Team. Oto HRT F111:
HRT F111 2011, widok z prawej i lewej strony oraz z przodu:
HRT F110 2010, widok z prawej i lewej strony oraz z przodu:
Różnice:
- Pierwsze co widać, to zupełnie nowy "nos" w F111 a także nowe tylne skrzydło
- Praktycznie to cały nowy bolid HRT jest w ogóle nowy: najwidoczniej zrobili nową maszynę od podstaw
- "Nos" w F111 jest bardziej spłaszczony i wydłużony niż w F110
- przednie skrzydło jest na nowo kompletnie zrobione: dołożono sporo elementów aerodynamicznych
- ewidentnie widać, że HRT miało tyle kasy od sponsorów, że pozwoliło sobie nawet na własne ruchome tylne skrzydło (patrzeć na drugie zdjęcie)... chociaż chyba nie jestem tego całkiem pewny (w końcu to zupełnie nowa konstrukcja bolidu HRT)
- nad pokrywą silnika pojawiła się "płetwa rekina" (taka kwadratowa trochę ale "płetwa")
- nowe malowanie, które jest ładniejsze, niż szare nijakie: widać sporo napisów nowych sponsorów i czerwono-czarne barwy w połączeniu z białym kolorem ładnie się łączą w całość
HRT F111 2011, widok na przednie i tylne skrzydło oraz na kokpit:
HRT F110 2010, widok na przednie i tylne skrzydło oraz na kokpit:
CYTAT
"Jose Ramon Carabante, właściciel Hispania Racing, skomentował: ?Czujemy się naprawdę dumni z samochodu, który poprowadzą nasi kierowcy podczas zbliżającego się sezonu. Pomimo trudnego pierwszego roku udało nam się ukończyć sezon na jedenastym miejscu w klasyfikacji konstruktorów. Teraz jest nam niezwykle miło zaprezentować pierwszą ewolucję nowego F111, który jest owocem wielkiej pracy z naszej strony. To dopiero pierwszy krok, ponieważ planujemy rozwój w miarę trwania sezonu?.
To tyle, co do nowej maszyny HRT. Oby tylko nowa konstrukcja HRT była bezawaryjna i nie robiła problemów zarówno zespołowi (no bo szkoda tylko kasy, gdy się ją ładuję w bolid, który ciągle ma awarie i żadnego rozwoju nie ma), jak i innym kierowcom w stawce - było sporo sytuacji, zwłaszcza w trakcie kwalifikacji przed GP, że albo bolid HRT albo i też bolid Virgin, zatrzymywał się gdzieś na poboczu lub wypadał z toru, przez co była żółta flaga i psuło to szybkie okrążenia większości kierowcom - także i Kubicy. Tak więc, żeby już HRT nie miało łatki "czarnej owcy" w stawce F1, choć szczerze w to wątpię by to tak było.
Wszystkie zdjęcia z komputerowej prezentacji nowego bolidu HRT tutaj. A info o nowej maszynie HRT - Tutaj.
1 Comment
Recommended Comments