Teraz czas na Mercedesa. (ale hasło... ). Czas oczywiście na prezentację. (Późno, no ale dziś była "nawałnica" z tymi prezentacjami bolidów... prawie nie do ogarnięcia. Na szczęście teraz będzie po 3dni przerwy...) Krótko. Oto nowy Mercedes GP W02.
Mercedes GP W02 2011, widok z przodu i na przednie skrzydło:
Mercedes GP W01 2010, widok z przodu i na przednie skrzydło:
Mercedes GP W02 2011, widok z prawego boku i na tylne skrzydło:
Mercedes GP W01 2010, widok z prawego boku i na tylne skrzydło:
Mercedes GP W02 2011, widok na tył i przód bolidu oraz na kokpit:
Mercedes GP W01 2010, widok na tył i przód bolidu oraz na lewą stronę i kokpit:
Różnice:
- Na pierwszy rzut oka, rzuca się przednia część bolidu oraz jego "nos": najpierw "nos" idzie od kokpitu ku górze, by potem ładnie być pochylonym lekko ku dole, a cały "nos" jest dość ostro zakończony i ma jakiś mini-wlot powietrza (patrzeć na fotkę, która zbliża przednią część W02)
- Kwestia tylnego skrzydła w Mercedesie W02: praktycznie wygląda identycznie, jak w W01, choć na zdjęciu zbliżeniowym na tylne skrzydło W02, widać takie przezroczyste "cuś" - dosłownie - chyba to jest takie przezroczyste mini-mini skrzydełeczko (sami spójrzcie na 7 fotkę - coś w tym stylu) albo element aerodynamiczny (jeśli porównując tylne skrzydło z zeszłorocznego W01 - tamto nawet było w dwóch wersjach: pierwsza na fotce 12, a druga na fotce 9 - chodzi głównie o ten element na tylnym skrzydle, a nie o samo skrzydło)
- "Nos" W02 jest wydłużony i wygląda jak "szpic" (prawie): patrząc na dolną linię nosu
- przednie skrzydło lekko przesunięte do tyłu niż w W01, choć wyżej nad ziemią zostało usytuowane
- pokrywa sinika w W02 nie jest zakończona takim ostrym szpicem, jak w W01
- bolid jest "masywniejszy" i szerszy po bokach: więc posiada KERS w sobie (to już 6-ta ekipa, która ma KERS)
- wlot powietrza nad głową kierowcy jest wydłużony, choć dalej jest podzielony na dwa osobne wloty
- W02 znajduje się wyżej nad ziemią, bo ma nowe zawieszenie - chociaż tego samego typu: z przodu push-rod, a z tyłu pull-rod
- wracając do przedniego skrzydła: większość aerodynamiki w nim została zmieniona (to tu to tam odjęto i przerobiono)
- malowanie jest fajne: srebrny metalik, który bardziej uwydatnia wszystkie kształty nowego W02
CYTAT
Cytat ze strony www.f1wm.pl
"Do nowości w tegorocznej konstrukcji z pewnością można zaliczyć zmieniony airbox i sekcje boczne, oraz dużo wyższy nos, co jest normalnym zjawiskiem w autach F1 na ten sezon. Mercedes również nieco zmienił swoje barwy, ponieważ zauważalna jest większa ilość koloru zielonego nawiązującego do tytularnego sponsora ekipy ? firmy Petronas."
To w sumie tyle, co do porównań. Czego oczekuję od Mercedesa? Tego, że Rosberg będzie świetnie jeździł - chyba zacznę mu kibicować, bo Massa mnie w tamtym sezonie zawiódł jakoś, więc muszę się "podeprzeć na duchu" (oczywiście Kubica zawsze będzie pierwszy! xD) - naprawdę, jak dla mnie, to Rosberg zrobił świetny postęp, od czasu Swego debiutu, aż do teraz - patrząc na sezony 2009 i 2010, to jeździł świetnie, mało błędów popełniając przy tym, równo technicznie i punktowo zarazem - zwłaszcza tak bardzo równo jeździł w 2010 roku, - jeździł bardzo podobnie, jak Kubica w 2008 i 2010 roku. Dla mnie, Rosberg jest fajnym i młodym kierowcą, który ma przed sobą znakomitą drogę do świetnej kariery - oczywiście na równi z Kubicą, choć też pokazał parę razy, że jest groźnym przeciwnikiem i dla polaka i dla Renault (... teraz trzeba się przyzwyczaić do nazwy Lotus-Renault... xD). A Schumi? Nie wiem. Oby miał zwyżkę formy, bo sezon 2010 był dla 7-krotnego MŚ jakoś tak średnio udany, szczerze powiedziawszy. Jestem też ciekaw, jak będzie wyglądała walka pomiędzy Ren.. Lotusem-Renault a Mercedesem. No zobaczymy.
Wszystkie fotki pochodzą z tej strony: http://motorsport.nextgen-auto.com/gallery...sgp-01fev-1.php(Galeria) oraz info dotyczące prezentacji pochodzi z tej strony: http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=20199 oraz tu: http://www.f1zone.pl/news/8938/w02_zaprezentowany_foto.html - to tyle co do nowego Mercedesa można było pokazać.
3 Comments
Recommended Comments