Oto i jesteśmy na "półmetku" ów cyklu (choć praktycznie mało kogo to interesuje ale...). Dobra. Dość marudzenia. Czas na kolejne bolidy. Oto teraz sporo fotek nowego bolidu Williamsa. Nowy Williams ma oznaczenie FW33. Co jest w nim nowego? Zaraz się przekonamy...
Williams FW33 2011, widok z prawego boku:
Williams FW32 2010, widok z prawego boku:
Williams FW33 2011, widok z lewego boku:
Williams FW32 2010, widok z lewego boku:
Williams FW33 2011, widok na tylne skrzydło:
Williams FW33 2011, widok na przednie skrzydło:
Williams FW32 2010, widok na tylne skrzydło:
Williams FW32 2010, widok na przednie skrzydło:
Williams FW33 2011, widok na kokpit z prawej i lewej strony:
Różnice:
- tylne skrzydło na pewno jest inne (przynajmniej kształtem), lecz jest jednak mocno "ukryte" (co może mówić te parę fotek?)
- przednia część bolidu, w tym także i "nos", jest podniesiona do góry, także przód jest "wyrównany" niż w FW32, a zakończenie przodu jest "zaostrzone"
- przednie skrzydło chyba praktycznie mało się różni od tego z FW32, choć jest bardziej wysunięte do przodu w FW33
- przód bolidu jest skrócony, niż w FW32 ale tylna część trochę się wydłużyła
- pomimo bardzo ciemnego malowania - "czarne wyszczupla" (???) xD - to jednak bolid jest nieco "chudszy" niż zeszłoroczny model. Ale pewnie i tak FW33 jest szerszy i (jednak) "masywniejszy od FW32, ponieważ gdzieś musi być ten KERS, czyż nie? (A tego nie da się "ukryć" pod warstwami farby...)
- zawieszenie jest inne, bo FW33 jest wyżej podniesiony od FW32 (patrzeć na widok z lewego boku)
- przednie skrzydło jest dość "wysoko" umieszczone nad ziemią, w porównaniu do FW32 (patrzeć na widok z lewego boku)
CYTAT
Cytat ze strony www.f1wm.pl
"Bolid, pomalowany w przejściowe tradycyjne barwy w kolorze granatowym, utrzymał tegoroczny trend, stosując wysoki przedni nos, mocniej rozwinięte wloty powietrza i bardziej wyrzeźbione sekcje boczne."
No i to chyba tyle tego porównania. Część rzeczy jest jednak ukryte. Nie każdy team musi pokazywać wszystkiego - tak, jak porównałem Red-Bulla RB7. Przynajmniej tutaj też jest coś, co odróżnia Williamsa od innych teamów. Oto dwa wzory nowych kasków dla Rubensa Barichello i Pastora Maldonado:
Nowy kask Rubensa Barichello:
Nowy kaska Pastora Maldonado (debiutanta):
Co do innych zmian w Williamsie, to mnie akurat się nie podoba, że Williams pozbył się Nico Hulkenberga - mimo, że jednak trochę nie jeździł tak, jak powinien czasami (no jednak w trakcie niektórych wyścigów, to Swoje "narozrabiał"), to jednak pokazał, że jest dobrym kierowcą w zeszłorocznej stawce F1. Nawet zdobył dla teamu pole-position, które było Jego pierwszym w karierze, potrafił zajmować wysokie miejsca w wyścigach, potrafił być konkurencyjny nawet dla Kubicy - umie wykorzystać potencjał bolidu, tak jak Kubica. Ogólnie dobrze się zaprezentował w trakcie sezonu 2010, a teraz zastąpił go jakiś tam wenezuelczyk, żółtodziób, który nie wiem po "jakiego diabła" za przeproszeniem, pojawił się na miejscu niemca. Teraz Hulkenberg jest kierowcą testowym w Force India, i pewnie w następnych sezonach, będzie już kierowcą etatowym w tym hinduskim teamie, zastępując np. Paula Di Restę - może tak być, choć pewnie jeśli w Williamsie, ów Pastor Maldonado nie będzie sobie radził, to pewnie za rok sam Sir Frank Williams będzie błagał Hulkenberga, by ten wrócił do Ich stajni, lecz może być wtedy a późno, ponieważ być może już przejdzie na ("ciemną" xD) stronę do Force India i będzie nie lada konkurencją dla Williamsa (o ile FI stworzy dobry bolid wtedy, bo jednak Force India robi postępy, jeśli tak na Nich patrząc). Tak więc, jak mówiłem... Williams źle zrobił, wywalając Hulkenberga. Pewnie będą tego mocno żałować... ja tak sądzę, że będą.
Wszystkie fotki pochodzą z tej strony: http://motorsport.nextgen-auto.com/gallery...ams-01fev-1.php, a info o prezentacji nowego bolidu Williamsa, pochodzi stąd: http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=20200 a także stąd: http://www.f1zone.pl/news/8939/williams_po..._fw33_foto.html - to wszystko o FW32.
2 Comments
Recommended Comments