Oto druga część dotycząca dzisiejszej prezentacji bolidu Lotusa-Renault GP, czyli R31. Czas na małe porównanie obu bolidów.
Lotus-Renault GP R31, widok z lewej strony bolidu:
Lotus-Renault GP R31, widok z góry:
Renault R30, widok z lewej strony i z góry:
Lotus-Renault GP R31, widok z przodu:
Renault R30, widok z przodu:
Renault R31, widok z tyłu:
Renault R30, widok z tyłu:
Różnice:
- wydłużony i podwyższony "nos" w porównaniu do R30, "zaostrzony" na końcu (tak łagodnie "zaostrzony ale jednak)
- przednie skrzydło jest przesunięte nieco do tyłu
- nie ma już "płetwy rekina" na pokrywie silnika - natomiast jest taka ładna "linia" kształtu tylnej części bolidu
- bolid jest "masywniejszy" - pewnie KERS już ma "odpowiednio" sporo miejsca, by nie sprawiał żadnych problemów (zobaczymy jak będzie działał w obu bolidach Lotusa-Renault)
- przednie skrzydło zmienione pod względem aerodynamicznym, choć chyba jest bardziej "kwadratowe" (po bokach, od tych elementów aerodynamiki) niż w R30, a także jest nieco opuszczone - znajduje się dość nisko nad ziemią
- "Nos" też jest zwężony od tego w R30 (patrzcie na zdjęcie pokazujące front R30 a te przy R31)
- zawieszenie tylne jest typu "pull-rod", a przednie typu "push-rod" (choć nie jest pewne, bo fota tego nie ukazuje)
- tylne skrzydło jest raczej tak samo szerokie jak w R30, choć jednak ma po środku taki jeden element aerodynamiczny, które je nieznacznie wyróżnia: teraz wiem co to jest - to takie mini-skrzydełko jest (ale wymyślili...)
- tak więc można stwierdzić, że dwie tajemnice, których nie pokazali panowie z Lotusa-Renault, to tylne i przednie skrzydło, a także kwestia KERS-u
- wloty powietrza po bokach są inne (pewnie szersze i węższe ale też nie ma pewności, ta fotka..)
- przednia część bolidu w R31 jest bardziej "wyprostowana" - nie ma żadnego "dziobu" czy czegoś takiego "dziwacznego", jak w R30 (no sami popatrzcie na fotki...)
CYTAT
"Cytat z www.f1wm.pl
R31 pierwszy raz został uruchomiony w fabryce w Enstone w zeszłym tygodniu, a Witalij Pietrow będzie pierwszym kierowcą, który poprowadzi go we wtorek, zanim Robert Kubica zasiądzie za jego sterami przez kolejne dwa dni. Renault zdecydowało się na zastosowanie zawieszenia typu pull-rod w tylnej części samochodu, oraz dość radykalnym rozwiązaniem ?śliniaka? pod przednią częścią auta w porównaniu do rywali."
No i jeszcze jedna rzecz: całościowo wygląda pięknie, super - te złoto-czarne barwy (miód dla oczu) prezentują się wspaniale i w porównaniu - zeszłoroczne R30 wygląda po prostu... brzydko (Tak, wiem. Najpierw się zachwycaliśmy rok temu, że Renault się "odmieniło" a teraz co? Pewnie znowu każdy będzie robił achy i ochy, jak będzie zerkał zawsze na tego Lotusa-Renault), tak - brzydko i już - przynajmniej dla mnie. To jest przykład bolidu i teamu, który mocno się zmienił w ciągu poprzedniego sezonu, a teraz (no jeszcze do pierwszego GP sporo czasu ale... i tak to cieszy oko) wygląda jakby ktoś to dotknął "magiczną" różdżką i wszystko się zmieniło w przepiękną "karetę". Oby ta czarno-złota" kareta pozwoliła Robertowi na naprawdę świetne wyniki i walkę o zwycięstwa.
C.D.N...
FOTKI POCHODZĄ CAŁKOWICIE Z TEJ STRONY >>>: http://motorsport.nextgen-auto.com/gallery...ult-31jan-1.php (CAŁA GALERIA <<<) - A Panowie z www/f1wm.pl mieli 1h obsuwę... ha ha ha (dopiero o 13:28) wrzucili news a i tak jest on jakiś taki "słaby" - zamiast jak najwięcej pokazać o bolidzie Kubicy, to Oni tak średnio... no zawiodłem się nieco szczerze powiedziawszy, bo tak bym się nie doczekał, a tak to już jest... http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=20181 <<< przynajmniej cytat stąd jest wart uwagi. Tyle.
1 Comment
Recommended Comments