Skocz do zawartości

Gamepad

  • wpisy
    38
  • komentarzy
    169
  • wyświetleń
    46104

Need For Speed: Hot Pursuit - recenzja wersji PC


DanteSynSpardy

884 wyświetleń

Już po premierze najnowszego NFS-a. Ta część powraca do korzeni. Ostatnia gra która dawała możliwość zabawę w policjantów i złodziei to był Hot Pursuit II. (chyba w Undercover była jakaś zabawa po sieci, która umożliwiała zabawę w policjanta i piratów- chyba bo tylko na PS2 grałem). 8 lat temu miała premiera tej gry, ale była bardzo fajna. Tryb Hot Pursuit był najlepszy bo umożliwiał granie po stronie gliniarzy. Grafika jak na tamte czasy też bardzo ładna, a soundtrack to pamiętam aż do dziś, bo jest taki świetny. Intro w tej grze ? miodzio. Trochę tylko model jazdy denerwował bo ciężko się jeździło. Teraz co ciekawe w tym nowym NFS narzekają właśnie na ten aspekt gry. Nie chcę porównywać tutaj do Burnout-a ale no nie da się. Ekipa Criterion Games coś próbowała stworzyć żeby nie było podobne do ich poprzedniego produktu ale to tak średnio wyszło. Powstał taki mix dwóch serii. Mnie to osobiście nie przeszkadza bo chwalę sobie te serie gier. Model jazdy, tu faktycznie nie każdemu może się spodobać. Samochody czuć że są bardzo ciężkie, ale bardzo łatwo wpaść w nie w poślizg. Na to ludzie też narzekają że wpada się szybko w zakręt i jedziesz dalej. Ale to arcade a nie realistyczna gra.

Aspekty techniczne

Graficznie ładnie się prezentuje. Ładne modele samochodów, ciekawe trasy z ładnymi widokami (W HP II też ładnie wyglądało jak na tamte czasy). Niestety optymalizacja leży. W singlu potrafi przyciąć tak bez powodu. W multi jest jeszcze gorzej bo tam praktycznie cały czas tnie. Chociaż też chyba dużo zależy od łączy graczy, bo są takie wyścigi że rzadko się zatnie gra. Brak wygładzania krawędzi daje po oczach, ale jak jedziemy to tego nie widać, więc nie jest źle.

Od strony dźwiękowej też nie jest najgorzej. Zresztą najczęściej to słyszę ryk silników i syreny policyjne. A tak muzyka tam jakaś jest ale nie przysłuchiwałem się zbytnio.

Jeszcze ponarzekam na ustawienia w menu.

Widać że to ekipa z Burnout bo wersja na PC jest podobnie ustawiona jak w Paradise (ustawienia klawiatury). No kto by mógł inny wpaść na taki idiotyczny pomysł jak przyspieszenie na "A" a hamulec na "Z" a nie za pomocą strzałek. Trochę menu jak by było zbugowane, a raczej ta część dotycząca ustawień klawiatury. Nie mogłem ustawić klawiszy. Chciałem ustawić IEM na "A" (domyślnie 4 na klawiaturze numerycznej), kolczatkę na "S" itd. Nie mogłem tego zmienić a jak już się udało to zamiast "A" to wskakiwała "6" oO

Ludzie podobnież mają problemy z padami bo gra nie potrafi zapamiętać ustawień klawiszy. Coś jest na rzeczy bo u mnie to gra potrafi zmienić opcje grafiki. Sprawdzam a tam cienie na średnie są ustawione, no to zmieniłem na wysokie. Wchodzę później a tam znowu średnie.

Nie wiem czemu ale Criterion Games z PC to mają problemy. W Burnout Paradise też było parę rzeczy skopane. A jak się wchodziło do menu żeby wyciszyć gracz, potrafiła wywalać. Tam z ustawieniami też były kłopoty.

Facebook 2.0?

Fajny i bardzo stawiający na społeczność graczy jest system ?Autolog? który porównuje twoje wyniki z wynikami przyjaciół z gry. W singleplayer pokonujesz daną trasę i później jesteś umieszczany na tablicy wyników a także porównuje twoich twoje czasy z osiągami kumpli. Świetna sprawa, bo jest chęć rywalizacji aby zdobyć jak najlepszy wynik i oczywiście być pierwszym. Czasami brakuje parę sekund aby być na szczycie tabeli, i grasz dopóki tego nie zrealizujesz.

Możemy też stworzyć grę dla przyjaciół w 3 rożnych trybach. Tak jak w grze publicznej.

Pierwszy i najlepszy tryb to Hot Pursuit.

Ten tryb jaka sam podtytuł wskazuje jest perełką tejże gry. Po czterech graczy staje po stronie piratów a druga strona zostaje gliniarzami. Po jednej, jak i drugiej stronie mamy dostęp do pewnych ?wspomagaczy? Czym są te ?wspomagacze??

Po stronie piratów mamy ?Turbo? które daje tymczasową moc silnika czyli dostajemy nitro.

Kolejna rzecz do wykorzystania to ?zagłuszasz?, który blokuje system uzbrojenia u policjantów. Warto z tego korzystać jak namierzają Cię z impulsu IEM.

Kolczatka ? to wiadomo

Impuls IEM to groźna, eksperymentalna broń, która razi z daleka cel wyładowaniem elektromagnetycznym, doprowadzając do przeciążenia systemów i uszkadzając je. Po prostu zabiera Ci życie. IEM celuje automatycznie, i namierzanie trwa z 5 sekund.

W przypadku wyposażenia policyjnego jest podobnie.

Jest kolczatka, impuls IEM. Jest też blokada drogowa, i śmigłowiec, który zrzuca kolczatki z powietrza.

Oczywiście te ?wspomagacze? wraz z postępem w grze są ulepszane. Dostajemy punkty za każdy wyścig, za bycie na mecie pierwszym itd. Możemy uzyskać maksymalnie 20 poziom doświadczenia.

Drugi tryb to przechwycenie w sieci ? czyli jeden policjant i jeden pirat.

Ostatni tryb to wyścig sieciowy ? gra do 8 osób i pierwszy wygrywa na mecie.

Wrażenia z multi są bardzo pozytywne, i mam syndrom jeszcze jednego wyścigu. Tak wciąga.

Najczęściej wygrywają gliniarze, ale piraci też wygrywają. Najbardziej decydującym momentem jest sam start, czyli początek pościgu. Jak się nie dasz z początku i uciekniesz wszystkim to masz największą szanse na dojechanie do mety. Bo Ci co zostają w tyle to najczęściej gliniarze nie pojedynczo, a we dwójkę na Ciebie się uweźmie i masz totalne przerąbane. Bo nie uciekniesz, zawsze Cię dogonią. Jeszcze radiowozy są o wiele bardziej wytrzymalsze od zwykłych samochodów cywilnych.

Multiplayer troszkę lepiej mógł być zrównoważony ale nie jest tak najgorzej.

A jeszcze jedna ważna rzecz. W poczekalni czasami bardzo długo się czeka. Są wszyscy gracze to powinien być przycisk odpowiadający za to czy jest się gotowym a nie czekasz 40 sekund do wyścigu. Szkoda też że nie ma czata bo chociaż wtedy by można było popisać z graczami.

Szkoda że nie ma fabuły tak jak powiedzmy w Most Wanted czy Carbonie ale to aż tak nie przeszkadza.

Plusy:

- przyzwoita grafika

- autolog

- tablica wyników a co za tym idzie chęć rywalizacji

- tryb Hot Pursuit

- multiplayer

- model jazdy, który nie każdemu może się spodobać

- mnóstwo licencjonowanych samochodów do wyboru

- syndrom jeszcze jednego wyścigu

- dodatkowe punkty za kupienie innych gier wyścigowych EA

Minusy:

- optymalizacja

- problemy techniczne w wersji PC (gra nie zapamiętuje ustawień)

- singleplayer ( no chyba że staramy się rywalizować o jak najlepszy wynik z przyjaciółmi)

- brak fabuły

- skopana poczekalnia ( brak gotowości, czata)

Ocena 8+/10

Need For Speed Hot Pursuit

Producent: Criterion Games przy współpracy z EA DICE

Wydawca: Electronic Arts

Data premiery w Polsce: 19 listopada 2010

Tryb gry: singleplayer / multiplayer (2-8 graczy)

Cena sugerowana: 149 zł (spokojnie za 99 zł się znajdzie)

Wersja językowa: kinowa z polskimi napisami

1 komentarz


Rekomendowane komentarze

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...