Skocz do zawartości

Blog Wieczorny

  • wpisy
    70
  • komentarzy
    609
  • wyświetleń
    82364

Shogun II: Total War - pierwszy gameplay!


Reizen

585 wyświetleń

Hej,

EDIT: (Wybaczcie, że tak na początku ale to ważne :P) Jednak znalazłem zapis z gemplay'a, do obejrzenia TUTAJ!

To fakt, wreszcie się pojawił, a swoją premierę miał na gamesconie, pomiędzy kolejnymi pojedynkami w starcrafta. Postaram się opisać moje wrażenia i spostrzeżenia na temat gry na podstawie tego co zobaczyłem :)

11445.2.jpg

Bitwa miała miejsce oczywiście w Japonii, po zmroku, w strugach deszczu. Było to oblężenie wrogiego zamku, pierwsze wrażenie było piorunujące, prawdziwy mrok. Większość gier posiada tryb nocy i dnia, ale nie oszukujmy się, noce tak naprawdę nie są ciemnie, wszystko spowija jakieś niewidzialne światło które sprawia, że nawet oddalone obiekty, mimo ciemniejszej palety barw, ciągle są dobrze widoczne. Shogun Total War wprowadza tu pewną rewolucję, gdyby nie pochodnie, nie byłbyś w stanie policzyć oddziałów, ich liczebność i rozmieszczenie także jest strasznie trudne do określenia, a gdy dochodzi do tego mgła i lasy, efekt jest niesamowity, szczególnie kiedy tuż przed ogromnym grzmotem, błyskawice i wyładowania rozjaśniają na parę milisekund całą mapę, pokazując zarys potęg obu armii.

shogun2.png

Kolejnym niesamowitym efektem jest deszcz, mokre zbroje, stawy z odbijającymi się kroplami na taflach wody, super realistyczny dźwięk wody siekającej żołnierzy, w połączeniu z zgrzytem stali i okrzyków - wow. Sama mapa również pozytywnie zaskakuje (chociaż tu nie wiem za bardzo jak ta kwestia się rozwinęła, ostatni TW w jakiego grałem to był Miedieval 2), w samym centrum jest lekko pofałdowana dolina, lekko na zachód bagna, na północy tuż pod murami zamku małe wzniesienia porośnięte drzewami, tworzące idealną pozycję dla łuczników, a w oddali majaczą piękne zarysy gór.

z7951373X.jpg

Gra świateł (np. na płonących budynkach znajdujących się w wiosce nieopodal) naprawdę robi wrażenie, ale nie oszukujmy się, Total War to nie gra o pogodzie i krajobrazach, to co najważniejsze, czyli żołnierze - prezentują się co najmniej zjawiskowo, sam prezenter potwierdził, że mają 2x więcej (!!!) polygonów niż jednostki w poprzednich odsłonach, a i tak udało im się umieścić ich ponad 52.000 (słownie - pięćdziesiąt dwa tysiące!) na jednej mapie. Wszystkie animacje walki, uników itd. zostały uchwycone w motion capture przez ludzi specjalizujących się starożytnej sztuce samurajów, co ciekawe, nawet animacje łuczników zostały wykonane w ten sam sposób, przez co choćby taki szczegół jak naciąganie cięciwy wygląda niesamowicie realnie.

shogun-2-total-war-trailer_4b53.jpg

Ogólnie, jak na grę w starożytnej Japonii przystało, opiera się ona na honorze, żołnierze szarżujących na siebie oddziałów szybko zostają wymieszani i mamy przyjemność oglądać setki, jeśli nie tysiące pojedynków na śmierć i życie, pomiędzy tak naprawdę dwoma wojownikami, liczne piruety, odskoki, uniki, szarże itd. są tu czymś zupełnie normalnym.

e3-2010-shogun-2-total-war-screens-20100

Powróciły też stare - nowe przemówienia generałów, teraz, będą mogły one zarówno motywować do walki, jak i do niej zniechęcić, jeśli dowodzącym jest tchórz lub słaby mówca, jednak nie każdy rodzi się wielkim, zatem w grę wpleciono elementy RPG pozwalające rozwijać naszych [beeep] dowodzących, warto też dodać, że będą oni bardzo zróżnicowani, np. możemy posiadać spokojnego geniusza, jak i szalonego, lecz błyskotliwego dowódcę, wszystko to wpłynie na nasze jednostki i ich zachowanie.

z8192807X,Shogun-2--Total-War.jpg

btw. ten screen wygląda gorzej niż sama gra w akcji o0 I to sporo gorzej.

Z jednej strony, muszę przyznać, że jestem zachwycony poziomem jaki prezentuje gra, a w szczególności grafika, z drugiej jednak, trochę żałuje, że tak mało pokazano taktyki (szarża jazdą na ukrytych w lesie łuczników, następnie na piechotę walczącą z naszym oddziałem w centrum itd.), potwierdzono jeszcze pojawienie się nowego drzewka technologicznego jak i bitew morskich. Osobiście martwi mnie tylko jedno - wymagania sprzętowe.

Shogun-2-Total-War-Photos.jpg

btw. Tarson (polski zawodni starka) przedostał się do półfinałów pokonując MaDFroG 3 do jaja, trochę szkoda, że samo spotkanie nie było transmisjonowane (wybrano pojedynek IrdY z Sarensem), no ale cóż, jego następnym przeciwnikiem będzie właśnie IrdA - zergowy pogromca Terran (którymi właśnie grał Sarens, wyjątkowo genialnie i innowacyjnie), co z tego wyniknie? Zobaczymy, nawet jeśli Tar przegra, ciągle będzie miał szanse na 3 miejsce. Spotkanie jutro o 17.30.

A na koniec...

567.jpg

4 komentarze


Rekomendowane komentarze

Hmm, nie wiem czy aby ta bitwa nie była już pokazywana na E3, tylko wtedy to było za zamkniętymi drzwiami. W ogóle dziwne, że taka gra na targach pojawiła się niejako zakulisowo...

Link do komentarza

Miły powrót. Tzn. powrót z czasów, w jakich działy się Empire i Napoleon (oba były moim zdaniem do kitu - jakoś broń palna i Total War do siebie nie pasują). I chociaż pierwszy Shogun mnie zbytnio nie zainteresował (bardziej Rome i Medieval I i II), to tego kupię z pewnością.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...