Skocz do zawartości

Bloggaminacja Maćkowskiego

  • wpisy
    15
  • komentarzy
    87
  • wyświetleń
    15800

Gry które definitywnie zasługują na kontynuacje (część druga).


Maciejka01

363 wyświetleń

Kontynuacja mojego poprzedniego wpisu. Mam nadzieję że wam się spodoba.

6. SHOGO M.A.D. :

Bardzo stara i bardzo udana gra Monolit (ci sami co AvP 2 i F.E.A.R. nam dali). Strzelanka ta zdobyła duże uznanie wśród graczy i czasopism dla graczy (nie wiem ile dostała w CD-Action, ale sądze że bardzo pozytywnie ją ocenili). Gra stylizowana na mangę i anime, możliwość walki jako bohater gry Sanjuro (wersja ludzka) lub za sterami olbrzymiego mecha (cztery do wyboru) i 20 rodzajów broni ( w tym czasie to sporo było tego). Bardzo fajna fabuła (dwa różne zakończenia) oraz niezły Multi sprawił że gra zyskała rzesze fanów. Dodać do tego trzeba że w pozostałych produkcjach Monolit pojawiają się easter egg-i sugerujące powrót gry (koszulka SHOGO 2 w F.E.A.R. 2). Nie wiem jak wy, ale będę czekać na sequel.

shogo_POSTER.jpg

Image1_498x274.jpg

7. Warhammer 40000 Dawn of War (cała seria + dwójka z Chaos Rising):

Jedyna ze wszystkich strategii która nie splamiła honoru marki WHK 40K. Jedynka- rewelacja + Marines, Marines Chaosu, Orkowie i Eldarzy. Dodatek Winter Assault- doprawia to co jedynka oferowała + daje pod dowództwo Imperialną Gwardię. Dark Crusade, dodatek samodzielny- sporo zmian + Tau i Nekroni. Tylko Soulstorm nie dał rady (sam nie wiem czemu ale pomysł z latającymi jednostkami to beznadziejny pomysł [Nekroni dostali przynajmniej Oszusta C?tan])- dawał za to Siostry Bitwy i Mrocznych Eldarów (Eldarzy którzy wyglądają jak fani death metal skrzyżowani z Emo, punkami i Imperator wie czym jeszcze). Dawn of War 2 zmniejsza skalę akcji w multi, daje na wzór Diablo 2 kampanię dla jednego gracza i cztery armie- Marines, Orków, Eldarów i wielkich nieobecnych, których zabrakło w jedynce- Tyranidów (Zergowie ze Starcrafta to jakieś niepozorne pszczółki w porównaniu do tych maszyn do zabijania). Chaos Rising poszerza możliwości w dwójce i wprowadza na powrót Marines Chaosu. W końcowej sekwencji outra, pojawia się bohater Marines Chaosu Abaddon Profanator i padają takie słowa od przyszpilonego do łóżka(?) Elifiasza: ?Lordzie Abaddon, będzie jak obiecałem. Krwawe Kruki upadną!?. Od razu widać że kroi się dodatek ( a może sequel?). Czekam!

955231_115594_front.jpg

warhammer_40000_dawn_of_war_ii-21.jpg

dawn_of_war_2_chaos_rising.jpg

8. Command & Conquer (bez Red Alert i Generals):

To co EA zrobiło z ostatnim C&C to skandal!!!! I nie powiem jak bardzo zniesmaczony jestem ostatnią odsłoną tej kultowej serii. Wolałbym żeby jakaś inna firma niż EA wzięła pod swoje skrzydło C&C i opowiedziała całą historię w zupełnie nowym wydaniu (najlepiej z filmikami w formie komiksu ala Frank Miller). Z drugiej strony pomysł z Crawlerami jest niczego sobie (ale tyberium w formie kontrolowanej, rozgrywka prawie podobna do tej z Red Alert 3 i limit populacji to za mało by opisać moje niezadowolenie). Najlepiej by ktoś zakupił markę C&C, dał to co najlepsze z poprzednich serii (głównie z Wojen o Tyberium i Gniewu Kane?a), to co najlepsze z Tyberiańskiego Zmierzchu (tylko Crawlery), całkowicie zniszczalny teren, upgrade?y (duuużo) i voila! Gra godna marki C&C. Ale i tak wiem że to tylko marzenia (choć wypada mieć nadzieję że to się stanie?.. w dalekiej przyszłości 2090 [czyli nigdy]).

CCKW_pc_boxart.jpg

9. Supreme Commander (seria):

Godny następca Total Annihilation. Gra na olbrzymią skalę (i w przenośni, i dosłownie), stała się dowodem na to, że niepotrzebne są rushe i bliztkriegowy styl jaki jest obecny w np. Starcraft. Jedynka i dodatek ?Forged Alliance? były świetne. Do dziś pamiętam jak w pierwszej misji dodatku rozwaliłem wroga szarżą eksperymentalnych jednostek (ze wsparciem jednostek trzeciego poziomu). Dwójka jakoś krótka była (mniejsza, prostsza graficznie i w poziomie trudności), ale pomysł z odblokowywaniem nowych ulepszeń i jednostek pasował. Po outrze widać że wyjdzie dodatek. Pytanie jednak pozostaje: Kiedy SupCom który będzie równie dobry co jedynka (najlepiej dać to co było w poprzedniej części, odblokowywanie technologii z dwójki i większy rozmach)?

the-supreme-commander-pc.jpg

10. Heroes of Might & Magic:

Seria HoMM należy do najbardziej znanych i lubianych w naszej ojczyźnie. Co sprawia że wszyscy tak lubią tą serię? Klimat fantasy, połączenie RPG z turowym RTS, możliwość werbowania do armii naszych bohaterów stworów różnej maści, rozbudowa miast i nauka coraz to bardziej potężniejszych zaklęć. Wybierasz z każdym osiągniętym poziomem nowe talenty, umiejętności i etc.

Najlepszą częścią nadal zostaje trójka, a piątka jest jej udanym remake?iem (o niesławnej czwórce nie będę wspominał, powiem tylko że zbytnie wysilanie się na oryginalność nie wyszła jej na dobre). Ubisoft ponoć pracuje nad online-ową wersją, choć wolałbym aby wydali szóstkę (i żeby była jeszcze fajniejsza od piątki).

Heroes-of-Might-Magic-V-Tribes-of-T.jpg

To be continued....

2 komentarze


Rekomendowane komentarze

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...