Skocz do zawartości

I tak i nie.

  • wpisy
    52
  • komentarzy
    204
  • wyświetleń
    50233

O blogu

Cichy kącik, w którym ciszy nic nie zmąci :)

Wpisy w tym blogu

Ogrody Księżyca [recenzja]

Książka niepozornym wyglądem nie zdradzała swej ukrytej mocy. Niezbyt udana okładka (doprawdy, po dziś dzień nie wiem, co natchnęło grafików wydawnictwa Mag) nawet budziła we mnie pewne obawy? Po przerzuceniu pierwszych paru stron natknąłem się na dwie szczegółowe mapy świata i kilkustronicowy spis postaci dramatu. W tym momencie pewnie zacząłbym węszyć w powietrzu jakąś większą sprawę? Zacząłbym, gdyby Steven Erikson momentalnie nie rzucił mnie prosto w szalony wir wydarzeń, bez szans na wydost

Montinek

Montinek

Brud, piach i palona guma - Mad Max 2

Świat po wyniszczającej wojnie światowej, upadek cywilizacji, szerzące się bezprawie i próbujący jakoś sobie radzić w tej rzeczywistości zwykli ludzie. Pod wpływem tych sloganów zapewne większość fanów Fallouta mimowolnie wychyla głowy ze swych schronów i krypt? Niemniej tym razem zaciekawieni powinni być też wszyscy inni. W końcu mowa będzie o Wojowniku Szos (całkiem zgrabnie przetłumaczonym z angielskiego ?The Road Warrior?), filmie, który niejako wyznaczył innym kierunek w kreowaniu postapoka

Montinek

Montinek

God of War III [recenzja]

Niewiele znanych mi serii zdołało obrosnąć w taką chwałę, jak uczynił to cykl God of War. Sukces ten jest wynikiem doskonale przemyślanego połączenia: wypalającej gałki oczne oprawy, rozgrywki na najwyższym poziomie, przemocy na niespotykaną nigdy wcześniej skalę oraz zlepiającej wszystko fabuły. Zaskakująco głębokiej ? i to nie tylko jak na slasher. Tworząc trzecią część ludzie z Santa Monica, nawet będąc mistrzami w swoim fachu, mieli przed sobą koszmarnie trudne zadanie. Przygniecieni ciężare

Montinek

Montinek

Call of Juarez: Więzy Krwi [recenzja]

Dziki zachód to niewątpliwie świetny materiał na pełną akcji historię. Owszem, western jako gatunek jest zazwyczaj płytki, pełen schematów, a większość oryginalnych pomysłów nań padło jeszcze w ubiegłym stuleciu? Ale kogo tak naprawdę to obchodzi? Nigdzie indziej tak dobrze nie czuć tej szalonej wolności, panującego wszędzie bezprawia i ? z całym szacunkiem dla pań ? jedynej słusznej woni testosteronu o poranku. Wobec tego trochę dziwi fakt, że jak dotąd gier osadzonych w tych realiach wydano ni

Montinek

Montinek

Gamedec: Zabaweczki. Błyski [recenzja]

Torkil Aymore ? do niedawna zwykły gierczany detektyw ? nie ma łatwego życia. Choć osobiście najchętniej udałby się na wysłużony urlop, los ze swą wrodzoną złośliwością rzuca mu na barki coraz większe ciężary. W świecie przyszłości, gdy nawet sama ludzkość nie ma pojęcia, dokąd zmierza, on stara się opanować narastający chaos? A także odnaleźć się w tej niezwykłej rzeczywistości. Światy sensoryczne. Mobillenium. Bestia. Anioły i demony. Jeśli te słowa mówią Wam cokolwiek, niechybnie czytaliści

Montinek

Montinek

Świat przyspiesza. Czy nadążysz?

Czas. Wielcy tego świata od dawna spierają się co do jego istoty, od Platona po Morgana Freemana występującego we własnym show? Własność przestrzeni, czwarty wymiar ? jakkolwiek by go nie nazwać trzeba mu przyznać jednak jedno. Nieubłagana z niego cholera. Lata lecą, zegarek tyka. Coraz szybciej. Nie raz i nie dwa spotykaliście się ze stwierdzeniem, jakoby starszym wszystko szybciej przemijało. Co więcej, jeśli macie odpowiednią ilość lat na karku z całą pewnością tak też twierdzicie. Rzeczy

Montinek

Montinek

God of War II HD [recenzja]

Grając w kolejne gry spod dłuta Santa Monica Studio nie mogę oprzeć się wrażeniu, że ci goście mają zdecydowanie odmienne podejście do numeracji swoich tytułów. Liczba na okładce wcale nie mówi, z którą to już częścią mamy do czynienia. To po prostu najzwyklejszy w świecie? Wykładnik potęgi. I chociaż najbardziej widoczne jest to na przykładzie ich największego dzieła ? God of War III ? to w tej chwili przyjdzie mi pisać o odświeżonej ?dwójce?. Jeśli jesteście ciekawi, jak prezentuje się prawdop

Montinek

Montinek

Kroniki Czarnej Kompanii [recenzja]

Od bardzo wielu lat świat pogrążony jest w cieniu imperium Pani. Jej panowanie rozciąga się po najdalsze krainy, moc budzi strach nawet u największych czarnoksiężników. Istnieje co prawda opór w postaci grup zorganizowanych grup buntowników, ale ? nie oszukujmy się ? mało kto obecnie wierzy w zwycięstwo. Nawet pomimo krążącej przepowiedni o powrocie Białej Róży, jedynej zdolnej znieść Panią z tronu. Układ sił prezentuje się nieciekawie? Owszem, ale w myśl zasady ?zawsze może być gorzej? do życ

Montinek

Montinek

God of War HD [recenzja]

Chociaż gry o bogu wojny należą już do klasyki komputerowej rozrywki, wciąż zaskakująco dużo osób nie miało okazji się z nimi zapoznać. Dlatego też Sony zdecydowało się na dość odważne posunięcie ? zaoferowało posiadaczom PS3 kompilację dwóch pierwszych części cyklu God of War*, poza lekko poprawioną oprawą nie różniących się niczym od oryginałów z Playstation 2. Czy przypadkiem nie jest to jawne odgrzewanie starych kotletów? Może i jest, ale co z tego. Akurat te kotlety smakują lepiej niż nieje

Montinek

Montinek

Sam & Max: Sezon 1 [recenzja]

Duet detektywów, narysowanych przez Steve?a Purcella po długiej nieobecności w końcu powrócił na ekrany monitorów. Psa Sama oraz królikopodobne wcielenie chaosu o imieniu Max wielu na pewno pamięta z wydanej przez Lucas Arts w latach dziewięćdziesiątych przygodówki ?Sam & Max: Hit the Road?. Biorąc pod uwagę, że ich przygody zajmują w sercach graczy miejsce tuż obok wszystkich odsłon Małpiej Wyspy, aż dziw bierze, że dopiero teraz zdecydowano się na reaktywację tej marki. Zadania podjęło s

Montinek

Montinek

Problemy sequeli...

W życiu każdego developera przychodzi taki moment, gdy widzi się po dłuższym czasie ze znajomymi z pracy, siadają razem przy wielkim, wypolerowanym stole i? Niezręczną ciszę przerywa nieśmiałe ?panowie, trzeba by tu coś wykombinować?. W pocie czoła wszyscy zaczynają myśleć nad tym, co mogłoby przysporzyć im nieco sławy, a i niejako przy okazji nabić kabzy po same brzegi. Powietrze w sali spotkań robi się ciężkie od niezliczonych pomysłów, skomplikowanych planów i niemożliwych do spełnienia marze

Montinek

Montinek

Castlevania: Lords of Shadow [playtest]

Znacie to wspaniałe uczucie, gdy gra, na którą wcześniej nie raczyliście nawet rzucić okiem, okazuje się być jedną z ciekawszych premier w nadchodzącym okresie? Radość, ekscytacja i złość ? jako że wydatków na nowości szykuje się aż nadto? Jak dobrze się domyślacie, taką właśnie przyjemność sprawiła mi nowa Castlevania. Chociaż czytałem wcześniej co nieco o nadchodzącej kontynuacji wampirzej serii, pogłoski owe nie wzbudzały we mnie większego entuzjazmu. A tu proszę, Konami jak gdyby znikąd u

Montinek

Montinek

Vanquish [playtest]

Nasza branża przeżywa chwilowo zalew shooterów TPP z systemem osłon. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że od czasu premiery pierwszego Gears of War tak naprawdę nic nowego w tym gatunku nie wymyślono? Dlatego też do kolejnej tego typu gry byłem nastawiony bardzo sceptycznie. Do czasu, gdy dowiedziałem się, kto ją tworzy. Platinum Games. Ludzie, spod których dłuta wyszły takie szlagiery, jak Bayonetta, czy Okami. Ta grupka Japończyków, wespół z ojcem serii Resident Evil, podjęła się

Montinek

Montinek

Little Big Planet 2 [zapowiedź]

Parę gałganków, kłębek nici i dwa guziczki? Wydawałoby się, że niewiele, prawda? A właśnie przy pomocy tych elementów (i niewielkim wsparciu ośmiu rdzeni PS3) Media Molecule dwa lata temu dostarczyło nam jedną z najbardziej uroczych postaci świata elektronicznej rozrywki. No, i genialną platformówkę 2,5D zarazem. Jedna z nowości - hak... Tym, co wyróżniało przygody Sackboya (dla niewtajemniczonych ? tak, to ta szmacianka) na tle innych gier nie był jednak świetny design, lecz silnik fizyczn

Montinek

Montinek

Ranking najbardziej niekonwencjonalnych gier.

Prezentuję oto ranking najbardziej niekonwencjonalnych gier w historii elektronicznej rozrywki. Gier, które zmuszają gracza do wyprawiania ze swoim sprzętem naprawdę dziwnych rzeczy? Nie spodziewajcie się jednak w tym zestawieniu zalewu tytułów z Nintendo Wii ? pomijając jedną produkcję, o wiele więcej inwencji twórcy gier wykazywali w poprzednich latach. Zatem, zaczynajmy! 5. Metal Gear Solid Dzieło japońskiego studia Konami było? Dziwną grą. Twórcy z typową dla swego narodu ?oryginalności

Montinek

Montinek

Assassin's Creed II [recenzja]

Developer: Ubisoft Montreal Gatunek: Gra akcji TPP Platforma: PC / X360 / PS3 Polonizacja: Tak [kinowa] Multiplayer: Nie Assassin's Creed II Oto i on. Następca. Niby inny, w innym stroju, obwieszony mnóstwem barwnych dodatków. Z innej epoki, dosłownie i w przenośni. O odmiennej mentalności. Jest lepszy, lecz mimo to czuć w nim krew przodka, działa w ten sam sposób. I z tą samą siłą pobudza wyobraźnię? Taki jest Ezio ? powiedziałaby uliczna kurtyzana. Taki jest Assassin?s Creed II ? powied

Montinek

Montinek

Rayman - od kołyski aż po grób

Zastanawialiście się kiedyś, jak to jest nie mieć kończyn? Nie uderzać się w piszczel każdego dnia, nie martwić się bluzkami z długimi rękawami, za to znosić głupie i niejednoznaczne dowcipy znajomych? Nie? Cóż, mnie też jakoś nigdy to nie intrygowało. Aż do czasu, gdy spotkałem się z jedną z najbardziej poważanych serii platformówek, których znakiem rozpoznawczym jest główny bohater. Postać dla jednych charyzmatyczna i świetnie zaprojektowana, dla innych... Po prostu dziwna. Niniejszym zapras

Montinek

Montinek

Metro 2033 [recenzja]

Metro 2033 Wydawnictwo: Insignis Cena: 39,90 zł (miękka okładka) ?Rok 2033. W wyniku konfliktu atomowego świat uległ zagładzie?? ? tym sztampowym hasłem wita nas opis książki, umieszczony na jej odwrocie. Wydaje się to być rzeczą dziwną, zważywszy na fakt, iż sama powieść wcale do sztampowych nie należy. Zacznijmy jednak od początku. Większość ludzi (w tym i ja) do niedawno nie miała pojęcia o żadnym Metrze, mimo, że całość gotowa była od kilku lat. Jego twórca, Dmitry Glukhovsky, zaczął j

Montinek

Montinek

Moje skromne wypociny

Witam Was po długiej nieobecności na moim blogu. Jako że teraz będę miewał trochę więcej czasu, postaram się częściej zamieszczać tu to i owo. Na dobry początek - opowiadanie. Nie najwyższych lotów - wszakże spod mego pióra - i pisane pod presją czasu (skutkiem czego jest urwane zakończenie), ale mam nadzieję, że będzie się je w miarę przyjemnie czytało. Tak więc zapraszam do lektury: Dzień zapowiadał się wspaniale. Zza murów miasta powoli wychylało się wschodzące słońce, liżąc swymi promieni

Montinek

Montinek

Umberto Eco - Imię Róży [recenzja]

Umberto Eco - Imię Róży Trudno zabrać się za ocenianie tego dzieła. Jest ono klasykiem, w wielu kręgach cieszy się ogromnym poważaniem... Dość powiedzieć, że każdy po przeczytaniu "Imienia" przynajmniej przez chwilę snuje głębokie rozmyślania, a już na pewno uważa je za wartościowy tytuł. Czym jednak cała ta książka jest? Z grubsza rzecz ujmując, jest to klasyczna powieść detektywistyczna. Klasyczna do tego stopnia, że role główne obsadzone są przez stary jak świat duet mentor + uczeń (że

Montinek

Montinek

Japońska sztuka tworzenia RPG.

Chciałbym dzisiaj podzielić się z Wami pewnymi moimi przemyśleniami odnośnie różnic między wschodem, a zachodem. Nie, nie będę pisał o fenomenie Hello Kitty, ani o dziwacznych automatach... Mam zamiar skupić się na odmienności gier z gatunku Role Playing tworzonych przez naszych skośnookich braci. Bo - co tu dużo nie mówić - tamte RPG to kompletnie inny świat. [uWAGA: w tym tekście mam zamiar oprzeć wszystko na własnych doświadczeniach z grania, obejmujących zaledwie jeden - dwa tytuły stricte

Montinek

Montinek

Emotikony - według uczonych.

Teraz tak dla odmiany od tych wszystkich recenzji czas na coś luźniejszego EMOTIKONY - według uczonych . 1. Geneza. Amerykańscy naukowcy ostatnio odkryli (oni nic nie wiedzą, wszystko odkrywają!) niezwykłe zjawisko, coraz powszechniejsze w kręgach szeroko pojętych internautów. Dotyczy ono przekazywania swych nawet najskrytszych odczuć i myśli za pomocą śmiesznych buziek. "To wszystko ma swoje podłoże w potrzebie fizycznego kontaktu z drugą osobą" - wyjaśnia Grigori Nikietev, rosyjski profe

Montinek

Montinek

Thief: Deadly Shadows - czyli taka trochę spóźniona recenzja :)

Developer: ION Storm Gatunek: Skradanka FPP Platforma: PC / Xbox Rok wydania: 2004 Polonizacja: Tak Multiplayer: Nie Thief: Deadly Shadows Thief to niewątpliwie jedna z solidniejszych marek w branży gier komputerowych. Od premiery pierwszej części - w roku pańskim 1988 - seria zdążyła zgarnąć kilkanaście nagród i uznanie graczy z całego świata. Twórcy trzeciej częśći zdecydowanie mieli pod górkę. Nie dość, że musieli sięgnąć poprzeczki zawieszonej wysoko przez poprzedników, to jeszcze zrz

Montinek

Montinek

Battlefield: Bad Company 2 - Beta Test

Developer: DICE Gatunek: Strzelanina FPP Platforma: PS3 / X360 / PC Data wydania: Marzec 2010 Battlefield: Bad Company 2 Każdy szanujący się gracz kocha głębokie i długie RPG'i, epickie batalie rozgrywane w najpiękniejszych miejscach świata, tajemniczą fabułę nie dającą spać po nocach... Ale żaden szanujący się gracz nie byłby sobą, gdyby nie kochał czystej i dzikiej rozpierduchy w towarzystwie kumpli! Albo jeszcze lepiej: rozpierduchy kumpli! - Z takiego założenia najwyraźniej musieli wyj

Montinek

Montinek

Uncharted 2: Among Thieves - Recenzja

Developer: Naughty Dog Gatunek: Akcja TPP Platforma: PS3 Polonizacja: Tak Multiplayer: Tak (tylko online) Uncharted 2: Among Thieves Pierwsze Uncharted było grą wspaniałą, niezwykle grywalną. Niestety, ze względu na ówczesną konkurencję (na czele z Modern Warfare) przeszła bez większego echa. W przypadku "dwójki" to się nie powtórzy, gra tego formatu po prostu nie może być niezauważona. Zaczyna się tak, jak powinno - przysłowiowym kopem w (_!_). Głównego bohatera (Nathana Drake'a) p

Montinek

Montinek

×
×
  • Utwórz nowe...