Skocz do zawartości
  • wpisy
    86
  • komentarzy
    185
  • wyświetleń
    28749

O blogu

Wypociny redaktora-studenciaka

Wpisy w tym blogu

Hotline Miami 2: Wrong Number

Dwa i pół roku temu rozpływałem się w zachwytach nad perełką produkcji niezależnych, stworzoną przez ledwie dwóch jegomościów z Dennaton Games. Hotline Miami okazało się niezwykłym doświadczeniem - surrealistycznym połączeniem brutalnej przemocy, energetycznej muzyki elektronicznej i niezwykle prostej w swych założeniach, acz wyjątkowo wymagającej w praktyce mechaniki rozgrywki. Z zapartym tchem oczekiwałem zatem godnego następcy, który wyniósłby i tak świetną już grę do statusu obiektu bezwzglę

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Grand Theft Auto V zmienia, udoskonala i... nadchodzi wielkimi krokami!

Nie zostanę Sherlockiem Holmesem jeśli stwierdzę, że seria Grand Theft Auto jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i zwyczajnie najlepiej sprzedających się marek w historii gier video. ?Trójka? przed dwunastoma laty zrewolucjonizowała rynek i ustaliła konkretny kierunek rozwoju produkcji z otwartym światem. Vice City, zdecydowanie moja ulubiona odsłona, urzekła wszystkich magicznym klimatem lat osiemdziesiątych i absolutnie fantastycznym soundtrackiem. San Andreas powaliło na kolana wielkością

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Forza Horizon, czyli najlepsza wyścigówka roku!

Jakkolwiek grzesznie by to nie brzmiało dla posiadaczy konsoli Microsoftu, nie miałem dotychczas styczności z serią Forza Motorsport, czego jednak szczerze mówiąc ani trochę nie żałuję. Powód jest bardzo prozaiczny ? niezbyt kręcą mnie symulacyjne gry wyścigowe, tym bardziej, jeśli pojedynki mają miejsce na specjalnie do tego przygotowanych torach rodem z Formuły 1. Zwyczajna nuda w moim mniemaniu. Horizon zabiera jednak markę Forza na dziką przejażdżkę po wirtualnym Kolorado i przyznać muszę, ż

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Hotline Miami, czyli psychodela pełną gębą!

Bez dwóch zdań Hotline Miami stanowi jeden z najbardziej intrygujących, kontrowersyjnych, a zarazem najlepszych przykładów geniuszu twórców niezależnych w dobiegającym już końca 2012 roku. Mimo że produkcja autorstwa ledwie dwóch osób wydaje się być niepozorna i dla niektórych wręcz odpychająca swoim designem, nie pozwala oderwać się od ekranu komputera, choć grając w nią ma się czasem ochotę wyrzucić peceta za okno. W grze przenosimy się o dwadzieścia trzy lata wstecz do tytułowego Miami, gdzie

LordTyrranoos

LordTyrranoos

L.A. Noire (X360) - recenzja

Praca policyjnego detektywa w zalanym przestępczością Mieście Aniołów to prawdopodobnie trudna rzecz. Tym bardziej, jeżeli co krok ma się do czynienia z morderstwami, podpaleniami czy przestępstwami ze szmuglowaniem narkotyków w tle. Nie ma jednak nic bardziej wciągającego i satysfakcjonującego zarazem, niż samodzielne rozwiązywanie kolejnych, coraz bardziej pogmatwanych i rozbudowanych spraw kryminalnych. Kto zatem jeszcze nie miał okazji zagrać w L.A. Noire w wersji na konsolę Microsoftu, niec

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Bulletstorm (X360) - recenzja

Kolejne po absolutnie genialnym Painkillerze i całkiem niezłej konwersji Gears of War na pecety dzieło szanowanego w świecie studia People Can Fly, a mowa o Bulletstorm, zadebiutowało ponad rok temu. Mimo że wersję na blaszaki miałem przyjemność ukończyć niedługo po premierze, dopiero przed kilkoma dniami, w śmiesznej cenie kilkunastu złotych, zaopatrzyłem się w edycję konsolową. W paruset słowach przypominamy zatem jeden z najoryginalniejszych i najbardziej satysfakcjonujących FPS-ów ostatnich

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Mad Riders - recenzja

Polskie studio Techland staje się powoli ekspertem w dwóch dziedzinach: westernowych shooterach i pokręconych wyścigach z quadami i motorami w rolach głównych. Pomijając dyskusyjną niestety jakość ostatniej odsłony serii Call of Juarez, kolejny tytuł mający zapewnić nam duże pokłady adrenaliny w akompaniamencie zwariowanych ewolucji i absurdalnych prędkości spełnia swoje zadanie w sposób co najmniej satysfakcjonujący. Mad Riders, bo tak brzmi tytuł duchowego następcy wydanego w 2010 roku Nail?da

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Ridge Racer Unbounded - recenzja

Przyznam się bez bicia na samym początku, że nie dane mi było ujrzeć którejkolwiek z poprzednich odsłon serii Ridge Racer w akcji ze względu na fakt braku posiadania konsoli. Będzie to zatem recenzja od ?zielonego? dla ?zielonych? w tym temacie, ale skoro Unbounded wylądowało także na pecetach, wielu graczy również zetknie się z marką po raz pierwszy. Zabawne jest to, że witające nas po uruchomieniu aplikacji intro prezentuje całe fabularne wytłumaczenie, które motywować ma dziesiątki karkołomny

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Spec Ops: The Line - recenzja

Zdecydowana większość powstających obecnie shooterów zawiera jedynie zgrabne wytłumaczenie dlaczego w ogóle mordujemy setki czy nawet tysiące postawionych na naszej drodze przeciwników. Niewiele jednak porusza temat dalej, stawiając krok ku sferze psychologicznej. Jaki jest sens naszych akcji? Jakie będą ich konsekwencje? Czy warto kierować się zasadą ?mniejszego zła?? Wydany przed kilkoma dniami Spec Ops: The Line pozostawił mnie w zupełnie zaskakującym stanie, którego wcześniej nie wywołała bo

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Painkiller: Recurring Evil - recenzja

Szósta odsłona popularnej niegdyś serii Painkiller jest wyjątkowa. Nie dość, że zadebiutowała 29 lutego, to tym razem w dużej mierze pracowali nad nią Rosjanie z udziałem polskich jednostek studia Eggtooth Team. W dodatku przyznać muszę otwarcie, że Recurring Evil stanowi bodaj najbardziej zachęcającą do zakupu część marki od czasów Overdose?a, czyli od zamierzchłego roku 2007. Od dawna, a gwoli ścisłości od momentu wydania na świat potworka, jakim było Resurrection, jestem zwolennikiem pozost

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Prey 2 - zapowiedź

Prey, pierwszoosobowy shooter produkcji Human Head Studios, po trwających ponad dekadę pracach deweloperskich, ujrzał wreszcie światło dzienne w 2006 roku. Z miejsca skradł mi serce ? dzięki innowacyjnej mechanice rozgrywki, fantastycznemu soundtrackowi autorstwa Jeremy?ego Soule?a i zachwycającej oprawie graficznej. Jakże wielkie było zatem moje zadowolenie, gdy już w tydzień po premierze ?jedynki? zapowiedziano będący w produkcji sequel. Na kilka lat informacje przestały jednak wyciekać, pr

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Summer Game Party 2,5

ŚwiatGry.pl zaprasza wszystkich na organizowaną przez studentów UŁ imprezę tematyczną poświęconą grom, która odbędzie się 28 stycznia w Miejskim Punkcie Kultury PREXER-UŁ przy ul. Pomorskiej 39/41. Start Summer Game Party zaplanowano na godz. 18. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do Łodzi. ŚwiatGry.pl jako współorganizator oraz patron medialny przygotował dla uczestników turnieje i konkursy z nagrodami. Co czeka przybyłych na to wydarzenie? WEJDŹ NA STRONĘ INTERNETOWĄ WYDARZENIA "Co Ty w

LordTyrranoos

LordTyrranoos

SkyDrift - recenzja

Miłośnicy zawrotnych prędkości, pięknych maszyn i podnoszących zawartość adrenaliny we krwi wyścigów nie muszą swego zainteresowania kierować wyłącznie w kierunku samochodowych ścigałek. Przed kilkoma tygodniami światło dzienne ujrzał SkyDrift ? tytuł nie byle jaki, bo diabelnie wciągający, przystępny dla oka i szalenie grywalny. Jest to ni mniej, ni więcej, totalnie zręcznościowa wyścigówka z samolotami w rolach głównych. Moje początkowe obawy dotyczące uciążliwego sterowania (gra jest portem

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Rage - recenzja

Rage miało być dla swoich ojców, legendarnego studia id Software, wielkim powrotem w chwale do grona najbardziej elitarnych i utalentowanych zespołów pośród twórców gier. Szumnie zapowiadany jako zgrabne i wypakowane akcją połączenie shootera oraz wyścigówki tytuł nie prezentuje takiej jakości, jakiej bym sobie życzył. Nie zmienia to jednak faktu, że to nadal kawał porządnego kodu, zapewniającego kilkaset minut intensywnej rozgrywki. Na samym początku trzeba przyznać, że najnowsza produkcja Ca

LordTyrranoos

LordTyrranoos

The Baconing - recenzja

Trzecia odsłona przygód nie do końca poważnego rycerza DeathSpanka nie przynosi marce wielkich rewolucji, choć podkreślić warto pominięcie imienia głównego bohatera w tytule oraz brak udziału w pracach nad grą legendarnego Rona Gilberta. Jak duży wpływ miało to na serię, której jedną z głównych broni były do tej pory emanujące absurdalnym humorem dialogi autorstwa wspomnianego jegomościa? Wbrew pozorom, nie aż tak bardzo znaczący. The Baconing wciąż dość skrzętnie serwuje graczom porcje charak

LordTyrranoos

LordTyrranoos

The War of the Worlds - zapowiedź

?Wojna Światów? Herberta George?a Wellsa jest ponadczasowym arcydziełem gatunku science-fiction, które w mniejszym lub większym stopniu wpłynęło na literaturę światową, później zaś także kinematografię. Dotychczas jednak brakowało gry z prawdziwego zdarzenia, opowiadającej historię najazdu Marsjan na naszą planetę. Stan ten zmieni się już w przeciągu kilkudziesięciu dni, gdy na Xbox Live Arcade oraz PlayStation Network wyląduje sygnowane marką Paramount The War of the Worlds. Wbrew pozorom jed

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Hard Reset - recenzja

Po Hard Reset nie spodziewałem się rzeczy nadzwyczajnych ? liczyłem ?zaledwie? na kilka godzin przyjemnego eksterminowania wszystkiego, co się rusza, w akompaniamencie zgrabnej oprawy audiowizualnej. Zadowolony po dwukrotnym ukończeniu gry stwierdzam, że otrzymałem właśnie to, czego oczekiwałem. Rozgrywka bowiem, zgodnie zresztą z przedpremierowymi zapowiedziami twórców, faktycznie nawiązuje charakterem i mechaniką do kultowego Painkillera, którego ubóstwiam i ubóstwiać będę po wsze czasy. W c

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Bastion - recenzja

Słowo ?unikatowe? i jego synonimy w pełni opisują poszczególne elementy budujące Bastion ? stworzoną przez niezależne studio Supergiant Games produkcję, która od kilkunastu dni dostępna jest również w wersji na komputery osobiste. Co jest aż tak bardzo niespotykanego w owym niepozornym slasherze? Naturalnie, pierwszą rzucającą się w oczy osobliwością będzie ręcznie malowana oprawa graficzna, przywodząca na myśl nieco z japońskiej szkoły anime. Zaskakujące nasycenie barwami oraz brak kompleksów

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Batman: Arkham City - zapowiedź

Arkham Asylum z miejsca zdobyło serca graczy i zasłużenie ogłoszone zostało najlepszą produkcją 2009 roku przez wielu branżowych potentatów. Skoro zatem debiutancki projekt RockSteady Studios okazał się być tytułem niemal kompletnym, czego można oczekiwać po Arkham City ? sequelu tworzonym w myśl ?bigger, better, more badass"? Odpowiedź zdaje się być jednoznaczna. Jesienią przeznaczymy, zgodnie z zapowiedziami twórców, kilkadziesiąt godzin swojego ziemskiego żywota na grę absolutnie dystansują

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Hard Reset - zapowiedź

Niestety, żyjemy w dobie gier komputerowych, które na normalnym poziomie trudności w większości przypadków nie stanowią większego wyzwania dla wprawionych w boju graczy. Spotykałem się wręcz z tak pejoratywnymi stwierdzeniami, że współczesne produkcje ?przechodzą się same, a my nie mamy żadnego wpływu na to, co dzieje się na ekranie?. Głoszącym tak brutalne hasła proponuję w następnym miesiącu sięgnąć po Hard Reset ? grę stuprocentowo nowoczesną, ale ogromnie czerpiącą z oldskulowości klasyków s

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Limbo - recenzja

Nazwa niezależnej produkcji, wydanej w ubiegłe wakacje na serwerach Xbox Live Arcade, a teraz dostępnej również na pecetowych platformach dystrybucji cyfrowej, nie jest przypadkowa. Tytułowy stan, niezmiernie tajemniczy i zagadkowy, warto dodać, stanowi ponure i refleksyjne tło wydarzeń, w których przyjdzie nam wziąć udział. Zgodnie z katolicką teologią, limbo to otchłań, fragment piekła, do którego (współcześnie rzecz ujmując) trafiają niewinne duszyczki dzieci zmarłych przed przyjęciem chrz

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Dead Island - zapowiedź

Zombie stały się już integralną częścią gier komputerowych ? pojawiają się w nich coraz liczniej i niezmiennie mają wielką ochotę dobrać się do mózgów głównych bohaterów. Niedługo także polski Techland będzie miał zauważalny wkład w ?uniwersum żywych trupów?, jako że wielkimi krokami zbliża się premiera Dead Island. O samym projekcie wrocławskiego studia było wiadomo już od ładnych paru lat, jednak brak jakichkolwiek dalszych informacji na jego temat oraz produkcja innych gier spowodowały, że

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Duke Nukem Forever - recenzja

Z Dukiem jest taki problem, że przeciągająca się kilkanaście lat data premiery totalnie rozbuchała oczekiwania wściekłych w pewnym momencie już graczy, stąd też do bólu mierne opinie i średnia ocen zdecydowanie poniżej pożądanej. Nie da się jednak oprzeć wrażeniu, że Duke Nukem Forever w takiej postaci, jaką otrzymaliśmy, powstał na szybko i bez polotu. "Damn it, why do they always take the hot ones?" Nie zamierzam wdawać się w szczegóły i brnąć przez kolejne perypetie Księcia na drodze do up

LordTyrranoos

LordTyrranoos

S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - recenzja

Dobre wyniki sprzedaży poprzednich odsłon oraz chęć zaimplementowania kolejnych nowości przyczyniły się walnie do powstania trzeciej części bardzo popularnej w naszym kraju serii S.T.A.L.K.E.R. Mimo że jestem miłośnikiem tego typu klimatów, z Zewem Prypeci zapoznałem się dopiero niedawno i stwierdzić muszę, że mamy do czynienia z najbardziej dopracowanym tytułem poświęconym katastrofie czarnobylskiej.  O 180 stopni Zmiany w porównaniu do poprzedników widoczne są od pierwszych minut. Z grą zaz

LordTyrranoos

LordTyrranoos

Shadows of the Damned - zapowiedź

Niemalże wszystkie artykuły poświęcone Shadows of the Damned rozpoczynają się od wspomnienia trzech znanych w producenckim środowisku Japończyków, którzy połączyli swe siły przy pracach nad zapowiadaną dziś grą. Nie będę zbyt oryginalny, bo jaka produkcja mogłaby się nie udać, jeżeli w ramach jej tworzenia spotkali się Shinji Mikami, ojciec marki Resident Evil, Akira Yamaoka, autor ścieżki dźwiękowej do Silent Hilla, oraz Goichi Suda, jegomość odpowiedzialny za szalenie popularne w Kraju Kwitnąc

LordTyrranoos

LordTyrranoos

×
×
  • Utwórz nowe...