Na wstępie chciałbym serdecznie podziękować redakcji za zignorowanie mojej prośby o opublikowanie newsa na temat powrotu do branży Rolanda Pantoły, jednego z najbardziej zasłużonych polskich twórców.
Wasza selektywność w doborze materiałów do publikacji jest godna podziwu. Kłaniam się nisko.
Roland Pantoła jest twórcą nietuzinkowym. Pierwsze gry tworzył jeszcze w latach 80. (Kwadryk, Gabi), natomiast w 1991 roku zaprojektował pierwszą polską przygodówkę point & click, A.D. 2044 na mał
Niedawno ruszyliśmy z serią podcastów poświęconych przygodówkom.
W drugim odcinku rozmawiamy o trudnych i kontrowersyjnych tematach poruszanych w grach przygodowych.
Dyskutowaliśmy długo i zawzięcie, dlatego materiał zostanie podzielony na dwie lub (najprawdopodobniej) trzy części.
Klasyczne przygodówki od lat uchodzą za gatunek wymarły bądź w najlepszym razie dogorywający. I trudno się dziwić, bo czasopisma czy serwisy internetowe o grach jedynie z rzadka piszą o point & clickach i wiele tytułów, nawet tych godnych uwagi, przechodzi zupełnie bez echa.
Dlatego też postanowiłem zapełnić lukę informacyjną i reaktywować rozpoczęty pięć lat temu Magazyn przygodówkowy.
Tematy lipcowego odcinka:
1. Nieoficjalna polska wersja językowa The Inner World: The Last
Zapraszam do przeczytania wywiadu z Rolandem Pantołą, jednym z najwybitniejszych polskich twórców przygodówek. Autor gier A.D. 2044, Klątwa, Władcy ciemności na Atari i A.D. 2044, Reah, Schizm, Schizm 2 i Sentinel: Strażnik grobowca na PC odpowiedział na moje pytania drogą mailową.
Link do wywiadu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic.php?f=248&t=6099
Kontynuacja poprzedniego wpisu, tym razem prezentuję czołową piętnastkę plebiscytu. Nie myślałem, że stworzenie półgodzinnego filmu może mi zająć kilkadziesiąt godzin. A jednak
Youtube Video ->
Oryginalne wideo
Niedawno organizowałem na YouTube plebiscyt, w którym każdy z widzów mógł wytypować pięć swoich ulubionych przygodówek. Na moim kanale jest już pierwszy z dwóch filmów prezentujących wyniki zabawy. Znalazły się w nim gry, które po podliczeniu punktów zajęły miejsca od 30 do 16.
Youtube Video ->
Oryginalne wideo
Tym razem, w drodze wyjątku, opowiadam nie o grach komputerowych, lecz o książkach, jakie miałem przyjemność przeczytać w ubiegłym roku.
Youtube Video ->
Oryginalne wideo
Machinarium - gra, która udowadnia, że piękną i emocjonalną historię można opowiedzieć nie używając słów. To jeden z tytułów, przy których wsiąkłem na długie godziny. Zapraszam do obejrzenia let's playa.
Youtube Video ->
Oryginalne wideo
Materiał przeznaczony dla tych, którzy chcieliby poznać bądź przypomnieć sobie pewną klimatyczną przygodówkę z 2000 roku...
Youtube Video ->
Oryginalne wideo
Ruszyła przedsprzedaż limitowanego wydania kolekcjonerskiego przygodówki Memoria (kontynuacji gry The Dark Eye: Klątwa wron). Potrwa ona do 28 czerwca. Warunkiem wyprodukowania kolekcjonerki jest zebranie do tego czasu 100 zamówień. Jeżeli się to nie uda, to cała akcja zostanie odwołana, 29 czerwca pieniądze zostaną zwrócone na konta, a osoby, które złożyły zamówienia dostaną za darmo klucz do pobrania Memorii w wersji elektronicznej (bez DRM). Skład edycji kolekcjonerskiej jest dość atrakcyjny
Zapis audycji radiowej poświęconej polskim przygodówkom. Audycja, z moim gościnnym udziałem, została wyemitowana w dwóch częściach na antenie Radia FAMA Sochaczew w ubiegłym roku.
Youtube Video ->
Oryginalne wideo
Youtube Video ->
Oryginalne wideo
UWAGA: Tekst został pierwotnie opublikowany 1 września 2010 roku na nieaktywnym już serwisie Przygodowki.pl. Od tego czasu w światku gier zmieniło się sporo. Z gier wspomnianych w poniższym materiale polskiej wersji językowej doczekały się A Stroke of Fate, Hotel, The Book of Unwritten Tales oraz Black Mirror 2. Polscy fani gier przygodowych nie mają łatwego życia. Chcieliby robić to, co najbardziej lubią czyli grać. Niestety, ich żywot jest wypełniony przede wszystkim oczekiwaniem. I choć pełne
UWAGA: Poniższe przemyślenia miały ujrzeć światło dzienne w lutym 2011 roku, jednak ukryły się w czeluściach mojego komputera i nie wylazły stamtąd aż do dziś. Ostatni akapit stracił na aktualności, mimo to postanowiłem opublikować tekst w pierwotnej formie. Nie mam odwagi spojrzeć za siebie. Nasłuchuję. Jestem już blisko celu. Cholernie blisko. Ale... on jest jeszcze bliżej . Odległość między nami maleje z każdą sekundą. A kiedy schwyta mnie w swe sidła, stanę się jego niewolnikiem. I pozostani
Tytuł: Noc Producent: LK Avalon Rok wydania: 1996 Wideorecenzja:
Youtube Video ->
Oryginalne wideo
Recenzja: Patrząc z perspektywy czasu, LK Avalon to jedni z najbardziej zasłużonych projektantów gier w Polsce. Rzeszowska firma wydała wiele pamiętnych tytułów na małe Atari i Commodore 64, tworząc przez pewien czas także czasopismo "Tajemnice Atari". Był to ważny okres również dla miłośników gier przygodowych, bowiem to właśnie pod skrzydłami Avalonu Roland Pantoła stworzył pierwsze po