Gdzie ogień, tam dym. Gdzie błyskawica, tam grom. Gdzie walka, tam obrażenia. Koncepcje obrażeń w grach od samych ich początków bywały zupełnie różne. Odmienne współczynniki, równania, krytyczne obrażenia lub ich brak. Przeliczając swój dps w grach bardzo często można się pogubić. Da się jednak zauważyć trzy główne koncepcje którymi kierują się gry. Są to: Obrażenia stałe Przedział obrażeń Rzut kostką/kostkami O ile pierwsze dwa powinny być większości graczy znane to o tyle trzeci typ budzi
15 maja 2012 roku miała miejsce premiera Diablo 3. Na tą grę przyszło jednak nam czekać do 25 marca roku 2014. Wiele z pomysłów Blizzarda w "oryginalnym" Diablo była niewypałami. Dom aukcyjny, brak integracji ze stałą grupą graczy, horrendalnie wysoki poziom trudności, brak jakiegokolwiek wartościowego dropu, zmuszenie gracza do korzystania z domu aukcyjnego. To są niektóre z błędów Zamieci przy projektowaniu następcy najlepszego Hack'n'Slasha. Jeśli ktoś pamięta premierę, to zapewne wie, że naj
Rougelike : "Cechą charakterystyczną gier roguelike jest znaczna losowość świata. Wszelkie lochy, potwory, skarby, miasta, a nawet imiona NPC są najczęściej generowane losowo w każdej rozgrywce." W jeszcze większym skrócie - rougelike to gra, gdzie jest dużo losowości. Tworzenie takich gier nie wymaga projektowania zapierających dech w piersiach poziomów, nie potrzebna jest przejmująca fabuła, jedyne co trzeba zrobić dobrze to silnik generujący poziomy. Jest to jednak prostsze, ponieważ nie są p
Witajcie! Blog zaniedbałem po jednym artykule skończonym i pięciu niedokończonych na pulpicie, ale teraz zamierzam go wskrzesić! Do tego tworzę również kanał na YouTube na którym najpierw będę nagrywał walki z bossami i trudniejszymi przeciwnikami z Dark Souls, a potem zajmę się innymi grami jak i również stworzę serię tutoriali które będą wstępem do programowania dla laików. Tymczasem żegnam Was i czekajcie na artykuły. Link do kanału: http://www.youtube.com/user/ProtossijChannel
Dzisiaj dostałem Hearthstone! Ostatnio dostałem dwie wiadomości od Blizzarda ? jedną złą, jedną dobrą. Pierwsza przyszła wczoraj ? poinformowała mnie o złym stanie majątkowym firmy i nadchodzącym upadku WoWa (Cataclysm został włączony do Battle Chesta). Druga znaczniej bardziej pozytywna ? dostałem dostęp do bety Hearthstone! Dla kogoś kto nie wie ? Hearthstone ? Heroes of Warcraft jest to nadchodząca gra karciana od Zamieci. Będzie to gra Free to Play (lub jak kto woli Pay to Win), do której ka