Mianem Gier Wiecznie Żywych zwykło się określać produkcje, na których wspomnienie społeczność graczy wzdycha z umiłowaniem pomimo upływu wielu lat od ich premiery. Ja bym jednak uwzględnił w tej definicji także te gry, które znane może dotychczas były wyłącznie garstce Wybrańców, lecz śmiałkowie ich próbujący przekonują się, że i dzisiaj są zaskakująco dobre i świeże! I ja lubię pobawić się w grarcheologię (ładne słowo utworzyłem?), czemu zawdzięczam odkrywanie takich perełek jak Slave Zero. Mił
Ostatnimi czasy mały wycinek actionowej przestrzeni wypełnia dyskurs pomiędzy przeciwnikiem ?interaktywnych filmów? od Telltale i ich zwolennikiem. Postanowiłem dorzucić swoje parę groszy, jako że dostrzegłem w mediach growych tendencję do ?odkłamywania rzeczywistości? i należytego krytykowania mainstreamowych hitów, na jakie od początku zasługiwały. Szkoda, że nie obrzucano ich kamieniami już wtedy! Nie jestem w stanie pojąć co się stało z Davidem Cage. Człowiek ten stworzył kiedyś Omikron: Nom
Falkon 2013 słusznie został nagrodzony przez Prezydenta Miasta Lublin Krzysztofa Żuka nagrodą za najlepszą inicjatywę pozarządową, bo edycja to była kapitalna i naprawdę dobrze się tam bawiliśmy. Po tak świetnym konwencie siłą rzeczy człowiek spodziewał się jeszcze lepszej zabawy w roku następnym. Atton Random: Ja na pewno się takowej spodziewałem i byłem tradycyjnie podekscytowany nadchodzącym wydarzeniem. Pierwsze, co mnie całkiem ucieszyło to fakt, że gastronomię rozbudowano ? ktoś moją po
Początkowo nosiłem się z zamiarem opisania gry Rogue Trooper jako przykładu po bożemu zmajstrowanej strzelaniny. Jednakże niespecjalnie ciekawy to przypadek ? po co pisać tekst o czymś, co jest bardzo dobre i można polecić w ciemno, a pianie peanów na cześć takowej produkcji jest czynnością zbędną? Zamiast tego na tapetę wziąłem produkcję także wdzięczną, lecz trudną w obcowaniu zeń. Jeśli jednak gracz zdecyduje się na danie szansy opisywanemu tytułowi i przebrnie przez początkowe trudności, wte
Z jakiegoś powodu Berlin (redaktor, nie miasto - żebym tu na germanofila i folksdojcza nie wyszedł) nie cieszy się zbyt dobrą sławą. Słychać na niektórych forach głosy jakoby był on najgorszym redaktorem CD-Action, ponieważ rzekomo jest "trollem", który "wystawia niskie oceny wyłącznie dla szokowania i bycia takim alternatywnym (...)" czy też lubi objeżdżać grę X za byle co, jeśli mu się nie spodoba, ale wychwalać grę Y pod niebiosa ignorując ważne wady gdy mu do gustu nielicho przypadnie. Osobi
W moim szóstym już wpisie postanowiłem poruszyć tematykę pewnej bardzo kontrowersyjnej dla fanów pewnej kultowej serii gry. Mowa jest oczywiście o nadchodzącym Thief. Wokół zbliżającego się kolejnego magnum opus (czy magnum i czy opus ? to już zweryfikuje premiera) od Square Enix narosło wiele kontrowersji, ale i mitów. Postanowiłem zatem odpowiedzieć na pewne pytania odnośnie owego tytułu i rozwiać różne wątpliwości. Zacznijmy zatem od pierwszego. Czym jest THIEF? Warto odpowiedzieć sobie na to
Impreza, którą teraz się zajmę ma prawo obecnie nazywać się drugim największym wydarzeniem dla fanów szeroko pojętej fantastyki w Polsce. Oficjalnych danych jeszcze nie ma, ale są pogłoski o ponad 4500 osobach, które zaszczyciły Falkon 2013 swoją obecnością. Niech ta liczba rośnie, bo hale Targów Lublin spokojnie pomieszczą nawet i ze dwa razy więcej ludzi! Na obecną edycję już Festiwalu Fantastyki wybrałem się po rocznej (w zasadzie to dwuletniej) przerwie, gdyż Falkon nr 13 postanowiłem pominą
Zapowiedź remake?u kultowego francuskiego Flashbacka z 1993 przyjąłem z wielkim entuzjazmem, jako że niegdyś zachwyciło mnie wyśmienite i wyśmienicie odświeżone Another World 15th Anniversary Edition, a dodatkową zachętą był fakt, że za Flashbacka HD zabrał się oryginalny zespół z Paulem Cuissetem na czele. Jak po tych latach wypada była ekipa Delphine Software? Recenzja cdaction.pl! Flashback Dostępny na: PC, Xbox 360 Wersja językowa: angielska Niestety recenzje gotowego produktu (wtedy jeszcze
Ostatnio fanami pewnego kultowego tytułu z końca lat 90. wstrząsnęła bardzo ważna dla nich wiadomość. Otóż jego twórcy po wielu latach otrzymali prawo do marki i szykują jej reaktywację. Mowa jest o Outcast. Tytuł ów to dzieło życia belgijskiego studia Appeal założonego przez trzech panów ? Yvesa Groleta, Francka Sauera i Yanna Roberta w 1995. Powstało ono w celu stworzenia gry action-adventure, ale nie takiej zwyczajnej, jakich na pęczki. Outcast miał bazować na nowoczesnej technologii i dzięki
Witajcie ponownie, przyjaciele! W moim drugim wpisie postanowiłem podjąć się tematyki bardzo niebagatelnej, a mianowicie obrony STAR WARS: THE CLONE WARS. Będzie trząść. Serial Star Wars: The Clone Wars od momentu swojej premiery jako kinowy odcinek pilotażowy zbiera nieustannie cięgi od twardordzennych fanów Gwiezdnych wojen za... właściwie wszystko. Za Ahsokę (jedną z głównych bohaterek), za niszczenie kanonu, za kapelusznika, za drewniane włosy tych postaci, które owłosienie na głowie posiada
Nadchodzi kolejna generacja konsol, a wraz z nią sporo tytułów, dwa z nich zaś już teraz budzą kontrowersje i zbierają cięgi. Jest bijatyka Killer Instinct, z której się wszyscy śmieją, bo niby jest F2P, ale dostępna jest tylko jedna postać, a resztę trzeba kupić, za 5 dolców jedną lub za 20 dolców wszystkie (nie wiem, nie interesuję się, zarobiony jestem, więc nie jest to info pewne). Ale łeż to! Jest problem niejako bardziej palący, a mianowicie Ryse: Son of Rome od Cryteka. Nie to, że wraz z