Skocz do zawartości

ArryBlog

  • wpisy
    47
  • komentarzy
    320
  • wyświetleń
    39300

O blogu

O wszystkim i o niczym :)

Wpisy w tym blogu

Dark Souls 3 - czy można grać w grę po 100%?

Wymaksowanie osiągnięć w Dark Souls 3, wbrew pozorom nie jest aż takie trudne. Wymaga cierpliwości. Aby zdobyć 100 % należy między innymi odkryć wszystkie trzy zakończenia (no dobra, są 4 ale jedno nie ma osiągnięcia) - czyli przejść grę 3 razy. Zaklęcie broni w każdy możliwy rodzaj ulepszenia wymaga jedynie trochę dusz i odpowiednich kamieni, więc da się to zrobić podczas jednego przejścia. Trudniejsze natomiast może się okazać odnalezienie wszystkich czarów z trzech szkół (bo niektórzy

Arry

Arry in Gry

Dark Souls 3 i koniec (świata)

Wejść do drugiego DLC w DS3 można poprzez użycie jednego z teleportujących ognisk w ostatniej lokacji z podstawki lub na arenie gdzie pokonało się Friede z Ariandelem - zatem już samo to sporo mówi o poziomie wyzwania. W piewszej kolejności zwiedza się Dreg Heap, który jest połączeniem pewnych elementów Dark Souls 2 z wszechobecnym pyłem końcówki DS3. No i jest oczywiście trujące bagno. W zasadzie dość szybko można się natknąć na coś co wygląda jak niepokojący anioł, jest nieśmiertelne

Arry

Arry in Gry

Dark Souls 3 - gra po grze i mroźny (kraj)obraz

Czekając na wyjście zbiorcze DLCków postanowiłem zabawić się w cosplay. Komponując pełną zbroję rycerza z hełmem wojownika oraz mieczem i włócznią, które można wyfarmić z rycerzy Lothric pałętających się po pierwszej lokacji uzyskujemy set, który wygląda bardzo podobnie do rycerza Gondoru z filmów Petera Jacksona. Jest nawet do znalezienia tarcza z drzewem Gondoru! Toczyłem także walki PvP w lokacji za Sulyvahnem. Kiedy jednak wyszedł Season Pass, zagłębiłem się moim pierwszym wojem w m

Arry

Arry in Gry

Dark Souls 3 - pierwsze podejście i koniec (cz. 3)

Wpis będzie może trochę dłuższy, ale nie chcę go dzielić. Zatrute bagno w grach From Software to już swego rodzaju mem. Niestety za każdym razem jest to lokacja męcząca, trudna do nawigacji i wysysająca zasoby niczym kolejne rządowe opłaty i składki. Na szczęście po przebrnięciu przez tą lokację w końcu można stoczyć bitwę z Abyss Watchersami. Po raz pierwszy, z tego co kojarzę pojawiła się mechanika wielu pasków życia - tzn po pokonaniu bossa ten wchodzi w drugą fazę i ma nowe HPki. Doszed

Arry

Arry

Dark Souls 3 - pierwszego podejścia część dalsza (cz. 2)

Iudex Gundyr może i okazał się zaskoczeniem, ale mimo wszystko, to nadal pierwszy boss w grze, zatem po przełknięciu szoku związanego z dinozauro-ślimako-rycerzo-potworem, nie sprawił mi aż takich problemów i mogłem wyruszyć do growego huba - Firelink Shrine. Tutaj małe wtrącenie odnośnie nomenklatury - gdzieś w trakcie przechodzenia drugich (a może i pierwszych?) Soulsów natknąłem się na jakiś pierścień którego polskie tłumaczenie było skopane i wprowadzało w błąd. Od tego momentu grałem j

Arry

Arry

Dark Souls 3 - wspomnienia pierwszego podejścia cz. 1

Dawno mnie tu nie było. Wszyscy obecnie turlają się przez Elden Ring (i ja w sumie też), więc na przekór napiszę co nieco o zwieńczeniu serii Dark Souls. Nie będzie to recenzja, a raczej trochę luźnych i mniej luźnych przemyśleń dotyczących moich doświadczeń z gry. DS3 zakupiłem jakoś tak trochę po przejściu całej 2-ki z DLC. W każdym razie po długiej przeprawie z pierwszą częścią oraz jeszcze dłuższej przeprawie z Scholar of the First Sin stwierdziłem, że jestem gotowy na wszystko c

Arry

Arry in Gry

Dark Souls II: Scholar of the First Sin - recenzja

Po pierwsze i najważniejsze: grałem w wersję SotFS (ponieważ taką mam), która różni się od wersji podstawowej gry. Dodano w niej więcej przeciwników, poprzestawiano co nieco niektórych niemilców, pozmieniano miejsca, w których są przedmioty oraz podrasowano grafikę. Zatem zrobiono sporo. Na minus można zaliczyć to, że ta "Edycja Gold" była sprzedawana za pełną cenę i ci, którzy mieli grę wraz z dodatkami w wersji standard musili wyłożyć dodatkową kasę, a w samej wersji SotFS nie ma możliwości pr

Arry

Arry

Dark Souls Boss run - czyli lista bosów okiem mym zacnym

Oto moja-jedyna-subiektywna-super-wypasiona lista bossów z Dark Souls. Lista jest ułożona od najgorszego do najlepszego (według mnie) bossa w grze i uwględnia DLC. UWAGA NA SPOILERY – czujcie się ostrzeżeni   26 - Bed of Chaos: Łoże chaosu czy jak tam zwał. W każdym razie jest to ten moment, w którym dość powolny aRPG polegający na cierpliwości i wyczuciu podczas wyprowadzania ciosów zmienia się w platformówkę a'la Mario. Zapadające się kawałki posadzki (nierzadko pod nogami posta

Arry

Arry

Recenzja Dark Souls

W pewnym momencie świat growy ogarnął szał na punkcie tej jakże-trudnej-i-wymagającej-od-gracza-produkcji. Zachęcony powyższym, oraz faktem, że gra była dołączona do jednej z paczek na Humble Bundle postanowiłem sprawdzić o co w tym wszystkim biega, udowodnić sobie, że nie jestem byle jakim każualem i... odbiłem się. Ale tak naprawdę mocno się odbiłem. Przeszedłem "tutorial", wlazłem do jakiejś jaskini, w której mnie zjadło, zginąłem po raz kolejny próbując odzyskać to co utraciłem i stwierdziłe

Arry

Arry

Icewind Dale Enhanced Edition czyli remake, robiący kasę na niczym

Jakiś czas temu pisałem o Baldur's Gate Enhanced Edition i delikatnie ujmując zachwycony nie byłem. Gra jest co prawda dobra, i odświeżona wersja trzyma poziom, ale ilość "Enhanced" rzeczy jakie otrzymujemy w stosunku do ceny, nie zachwycała. Dlatego do Icewind Dale EE (który swoją drogą kupiłem znacznie wcześniej niż remake Baldura) podchodziłem z dużo większą dozą ostrożności i sceptycyzmu. Fabularnie dostajemy zatem dokładnie to samo, co w przypadku podstawowej gry. Zło nawiedza Kuldahar

Arry

Arry

Baldur's Gate Enhanced Edition czyli remake, który można było sobie odpuścić

Baldur’s Gate to gra, którą przeszedłem nie raz, i nie dwa (a nawet i nie trzy razy). Dlatego, gdy udało mi się wyhaczyć  Enhanced Edition za coś około 20 złotych, postanowiłem sprawdzić co takiego zmieniono i usprawniono w tej niemłodej już grze. Zaznaczę tutaj, że grałem w spatchowaną produkcję z GOGa, a co za tym idzie zapewne moje doświadczenia z gry mogą być różne od tych, które mieli okazję przeżyć ludzie zaraz po premierze remake’a. Przede wszystkim fabuła się nie zmieniła. Jest

Arry

Arry

Rayman 2 The Great Escape

Świat został zaatakowany przez piratów! A wręcz robo-piratów! Wszyscy mieszkańcy magicznej krainy są wyłapywani i zamykani w klatkach, zaś najwięksi pechowcy trafiają na latający statek więzienny. Pośród tych wszystkich nieboraków jest pozbawiony mocy i nadziei Rayman. W takiej oto sytuacji naszego protagonistę spotyka dopiero co schwytany i zawleczony na statek Globox. Wielki niebieski stwór ma jednak dla Raymana prezent - luma przywracającego bohaterowi część mocy i pozwalającego mu atakować.

Arry

Arry

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Odległa galaktyka to bardzo niespokojne miejsce. Wybijesz zakon Sithów, okazuje się, że dwóch przeżyło i knuje przeciw Jedi. Zaciukasz tych dwóch, to nagle jak grzyby po deszczu pojawiają się mroczni Jedi. Usuniesz małpojaszczurzego mrocznego Jedi... Jedi Academy to trzeci tytuł spod znaku Jedi Knight, czwarty, w którym mamy okazję śledzić poczynania Kyle Katarna i pierwszy, w którym nim nie sterujemy. Po pokonaniu Dessana bohater Jedi Outcast przyjął stanowisko mistrza w akademi Jedi aby uczyć

Arry

Arry

Star Wars Jedi Knight II Jedi Outcast

Tak się składa, że jestem umiarkowanym fanem Star Warsów. Oglądałem filmy, grałem w kilka gier, czytałem kilka książek, ale żeby wiedzieć co i jak się działo w expanded universe, to nie mam pojęcia. Niemniej nie przeszkadza mi to posiadać tytułów, do których lubię wracać, nawet pomijając fakt, że nie znam fabuły dwóch poprzednich części cyklu o Kyle Katarnie. Głównym bohaterem gdy jest najemnik Kyle Katarn, walczący dla nowej republiki z pozostałościami galaktycznego imperium. Oczywiście, protag

Arry

Arry

Na zielonej wyspie słychać już trzeci Daleki Krzyk - Far Cry 3

Wygląda na to, iż moja wewnętrzna bestia bierze górę. Zatem przechodzę gry, stwierdzam, że muszę je zrecenzować i w tym momencie leniwiec zaczyna działać Pewnego razu trójka braci Broody wyruszyła ze znajomymi na eskapadę. Jeździli na skuterach, bujali się na quadach i w końcu skakali ze spadochronu. No i spadli, a nawet wpadli, jak śliwki w kompot. Cała grupka została pojmana przez piratów i są przetrzymywani dla okupu. Jason oraz jego starszy brat Grant, podejmują jednak śmiałą próbę ucieczk

Arry

Arry

Zakończenie Space Opery czy...

Mass Effect 3 Zakończenie serii z komandorem Sheppardem w roli głównej wzbudzało i nadal wzbudza wiele emocji. Trzecia część Mass Effect miała mocne podwaliny w postaci poprzednich gier. Dość ciekawy świat przedstawiony, dobrze napisanych towarzyszy oraz intergalaktyczny konflikt, mający się najprawdopodobniej zakończyć w tejże produkcji. Jednakże poprzeczka oczekiwań jaką twórcy sami sobie narzucili poprzez swoje wcześniejsze dwie produkcje była naprawdę wysoka. Zatem komandor Sheppard wrócił z

Arry

Arry

Space operowy ciąg dalszy, czyli Mass Effect 2

Uwaga, tekst ten zawiera spoilery dotyczące zakończenia pierwszej części gry, więc czujcie się ostrzeżeni! Pomimo pewnych wad, Mass Effect okazał się niemałym sukcesem, zatem nic dziwnego, iż podjęto decyzję o kontynuacji. Tym razem pod szyldem EA. Zwycięstwo nad gethami, Sarenem oraz Suwerenem zapewniło Shepardowi status bohatera. Niemniej, pomimo wszelkich naocznych dowodów, rządzący mają daleko i głęboko zagrożenie czające się gdzieś poza galaktyką i ostrzeżenia dzielnego komandora i zupełni

Arry

Arry

Space-operowa hybryda gry akcji z RPGiem czyli Mass Effect

Miałem co prawda pisać o innej space operze, a mianowicie o Star Wars The Force Unleashed, ale tak się składa, że ostatnio dorwałem na jakiejś wyprzedaży Mass Effect 3, więc równocześnie odświeżyłem sobie dwie poprzednie części trylogii. W roku 2148 ludzkość natrafiła na Marsie na pradawne ruiny, a w nich na technologię, która umożliwiła podróże międzygwiezdne. Odkryto również, że ludzie to nie jedyny rozumny gatunek we wszechświecie, oraz wywołano wojnę z pierwszymi napotkanymi obcymi. Trzydzie

Arry

Arry

Zabawa w nekromantę czyli Prince of Persia Forgotten Sands

W roku 2010 Ezio królował w renesansowych państewkach, z których składały się ówczesne Włochy. Ubisoft postanowił jednak jeszcze raz powrócić do marki Prince of Persia. Na ekranach znów mieliśmy okazję przejąć kontrolę nad bohaterem trylogii Piasków Czasu. Skakanie po ścianach, dynamiczne walki, cofanie czasu, to przecież przepis na sukces... co nie? Fabularnie grę osadzono pomiędzy Piaskami Czasu a Duszą Wojownika. Ponoć miała wyjaśniać jak to się stało, iż wesoły młody książę zmienił się w zgo

Arry

Arry

Prince of Persia trochę inaczej niż dotychczas

Pomimo tego jakie błędy by nie miała trylogia Piasków Czasu, jest to dość rozpoznawalna marka i przygody księcia cofającego się w czasie przyciągnęły do siebie dość spore grono graczy. Dzieło Ubisoftu, które wyszło w 2008 roku, z poprzednimi trzema tytułami łączył w zasadzie jedynie tytuł. Niektórzy uważają tą grę za totalny chłam, który światła dziennego ujrzeć nie powinien, inni zaś za grę lepszą, niż to, co oferowały Piaski Czasu, Dusza Wojownika czy Dwa Trony. Główny bohater produkcji, dziw

Arry

Arry

Prince of Persia Dwa Trony

Gra na swój sposób zamyka opowieść od młodym księciu Persji, który postanowił bawić się czasem. Po długich i męczących przygodach na znanej z Duszy Wojownika wyspie oraz długiej, aczkolwiek już nie tak męczącej podróży morskiej, książę wraca do domu... Ale, ale. Trzeba najpierw rzec, iż twórcy założyli, że kanonicznym zakończeniem Duszy Wojownika jest to, które wymagało znalezienia wszystkich sekretów. To, w którym ostatecznym bossem nie była Kaileena, ale Dahaka. Zatem, książę, uratowawszy sob

Arry

Arry

Prince of Persia - Dusza Wojownika

Zwycięstwo nad wezyrem nie dało księciu spokoju. Na pierwszy rzut oka wszystko wróciło do stanu sprzed niefortunnego ataku na miasto. Jednakże nasz bohater jest teraz ścigany przez strasznego potwora - Dahakę. Okazuje się, iż tylko podróż na wyspę, z której pierwotnie przywędrowały klepsydra oraz sztylet czasu, znane z poprzedniej części, może zmienić, wydaje się nieuchronne, przeznaczenie księcia. Twórcy Piasków Czasu idą za ciosem i wydają sequel. Fabuła rzuca nas na pokład atakowanego okrętu

Arry

Arry

Prince of Persia Piaski Czasu

Prince of Persia The Sands of Time, to próba przeniesienia starego dwuwymiarowego Prince of Persia w trzeci wymiar, oraz opowiedzenia nowej historii. Próba nad wyraz udana muszę dodać. Ale od początku. Wszystko rozpoczyna się od ataku perskich wojsk na pewne miasto. Wśród nacierających oczywiście jest syn króla, sułtana czy co tam oni w Persji mieli. Książę, kontrolowany przez gracza, przebija się przez miasto i jako pierwszy dostaje do skarbca, w którym znajduje sztylet pozwalający mu okiełzna

Arry

Arry

Knights and Merchants

Niedawno odkopałem starocia, przy którym spędzałem lata młodzieńcze. Łezka w oku się zakręciła, posiorbałem nosem i zabrałem się za granie. A z wami podzielę się moimi wrażeniami i przemyśleniami. Zapraszam! Dawno, dawno temu, za siedmioma rzekami, za siedmioma grodami, za siedmioma... no w każdym razie było królestwo. Książę tegoż królestwa i jedyny dziedzic tronu doszedł do wniosku, że skoro tron i tak mu się prawnie należy nie będzie czekał aż tatulko kojfnie i wywołał bunt. Tatko miał słaboś

Arry

Arry

Icewind Dale

Zapomniane Krainy nigdy nie były bezpiecznym światem fantasy, wręcz przeciwnie, wędrowcy muszą się tam zmagać z ciągłym zagrożeniem. Twórcy Icewind Dale postanowili w pełni wykorzystać ten fakt, oraz potencjał chyba najniebezpieczniejszego obszaru na powierzchni Faerunu, tytułowej Doliny Lodowego Wichru. Tak oto powstał drużynowy hack'n'slash oparty na zasadach AD&D. Do Easthaven - jednego z najmniejszych miast położonych nad trzema jeziorami w Dolinie Lodowego Wichru - doszły wieści, że w

Arry

Arry

×
×
  • Utwórz nowe...