Jump to content
  • entries
    111
  • comments
    806
  • views
    64,948

About this blog

Do you hear the voices too?

Entries in this blog

Chivalry - Medieval Warfare

Ostatnio coraz częściej piszę recenzje na blogu, ale skoro zdarza mi się kupić coś nowego i wartościowego to uważam, że należy podzielić się opinią o tym. Tym razem padło na "Chivalry - Medieval Warfare". Czym jest "Chivalry..."? Wyobraźcie sobie "Dark Messiah Might and Magic" w klimatach stricte średniowiecznych (bez magii i demonów). Ktoś, kto grał w Dark Messiaha w Chivalry powinien poczuć się jak w domu, jeśli chodzi o wygląd walk, sposób wykonywania zadań czy klasy. Ale po kolei. Tłem walk

Holy.Death

Holy.Death

Były sobie symbole

Dziś wpis o zabarwieniu historyczno-zbrodniczym. Wielką Wojnę Azjatycką i pierwszą kampanię egipską opiszę kiedy indziej, ale mogę zapewnić, że nie zarzuciłem AARa z Hearts of Iron 3. Z uwagi na tematykę i symbolikę wymagam jednak od czytających większej uwagi, niż zazwyczaj. W przeciwnym wypadku ludzie będą znikać, a komentarze ginąć. Jeśli ktoś NIE JEST W STANIE znieść podobnych treści psychicznie lub fizycznie i swędzi go, żeby napisać coś głupiego to uprasza się o nawiązanie kontaktu z psy

Holy.Death

Holy.Death

Space Rangers 2: Rebelia

Na ogół nie interesuję się grami osadzonymi w kosmosie. Są jednak wyjątki, i właśnie jeden z takich wyjątków mam zamiar dziś opisać. Wszechświat zmienny jest Krótka lekcja kosmologii: wszechświat składa się z planet (od jednej do trzech zamieszkałych, nie licząc niecywilizowanych), które tworzą układy, a te z kolei łączą się w systemy. Systemy zaś tworzą mapę kosmosu. Każda planeta ma własną rasę (jedną z pięciu), własny system rządów (demokracja, dyktatura, itp.), związane z nimi preferencje

Holy.Death

Holy.Death

[Cenzura]

Swego czasu była dosyć ostra dyskusja dotycząca wprowadzenia pewnych ograniczeń. Ci, którzy mnie znają wiedzą, że na żywo stronię od tematów religijnych i politycznych. Dlaczego? Ponieważ zawsze - niezależnie od towarzystwa - trafią się osoby o przeciwstawnych opiniach. I wtedy rozpętuje się piekło, które nie ma zbyt wiele wspólnego z obiektywizmem czy racjonalizmem. Przykładem może być choćby ten wpis. Do pewnego momentu usiłowałem nawet dyskutować (swoją drogą polecam środkowy filmik, konkretn

Holy.Death

Holy.Death

Unity of Command

Niedawno była wyprzedaż na Steamie i z tej okazji zakupiłem dwa tytuły: Eador: Masters of the Broken Worlds oraz Unity of Command. Początkowo chciałem napisać coś o Eadorze, ale ten drugi - nieoczekiwany - zakup sprawił, że najpierw pojawi się recenzja produkcji bliższej memu sercu, czyli Unity of Command. Drang nach Osten Gra podzielona jest na dwie kampanie. Po jednej dla Osi, czyli Niemców z dodatkiem wojsk krajów sojuszniczych (Węgrów, Rumunów) i Sowietów. Każda kampania to seria scenariu

Holy.Death

Holy.Death

XCOM Enemy Unknown

Ostatnio zabrałem się za XCOM Enemy Unknown i pomimo faktu, że nie grałem we wcześniejsze części to remake najnowszego XCOma bardzo przypadł mi do gustu. Na tyle, że zdecydowałem się poświęcić mu wpis. [media=] So it begins... Ludzkość została zaatakowana przez Obcych. Bez ostrzeżenia. Bez wyjaśnienia. W celu powstrzymania najeźdzców państwa zdecydowały się sformować i sfinansować Projekt XCOM - supertajną organizację militarną, której jedynym celem jest walka z Obcymi. Ty zostajesz jej d

Holy.Death

Holy.Death

Crusader Kings

Znasz gry, które mają wspaniałą grafikę i wymagają komputerów z przyszłości, żeby je uruchomić na pełnych detalach? W takim razie źle trafiłeś, bo tym razem będzie o grze, w której grafika nie ma znaczenia. Jest bowiem tak brzydka i szczątkowa, że nie ma w niej niczego, co mogłoby jeszcze zbrzydnąć. Jeśli to ci nie przeszkadza, jeśli lubisz gry strategiczne (strategiczne, nie Taktyczne Role Playing Games w Czasie Rzeczywistym, którym jest choćby Down of War 2), jeśli upodobałeś sobie całą feudal

Holy.Death

Holy.Death

Hearts of Iron IV - o strategii słów kilka

Youtube Video -> Oryginalne wideo Radujcie się ci, którzy zawsze marzyliście o strategiach, gdzie dowódca był dowódcą, a nie wydawał rozkazy każdej jednostce z osobna. Hearts of Iron IV ma - jeżeli wierzyć plotkom - skupić się na dowodzeniu, a nie na zarządzaniu każdym żetonem z osobna. Zapowiedzi są, oczywiście, hurraoptymistyczne, ale jest to droga, którą zawsze uważałem za słuszną dla prawdziwych strategii (o czym mówiłem wielokrotnie przy różnych okazjach). Na czym ma polegać gra str

Holy.Death

Holy.Death

Płonie Rzym, płonie...

SEGA na wieść o wpływach z pre-orderów Rome II. To się musiało stać. Usiądźcie przy ogniu, ogrzejcie się... Być może część z was zastanawiała się, dlaczego jestem tak przeciwny nieobiektywnym recenzjom i dlaczego nie lubię systemu punktów. Cóż, DLATEGO. Ponieważ ocena, która nie jest uczciwa - a nie jest uczciwa, ponieważ ktoś może nie chcieć psuć sobie stosunków z wydawcą/twórcą i "wygładza" swoje zdanie - to ocena zła. To jest zamach na prawo gracza do rzetelnej informacji o danym produkcie.

Holy.Death

Holy.Death

War Thunder - recenzja

UWAGA: Poniżej znajduje się rozszerzona wersja tekstu niepodlegająca rygorom ograniczania znaków (bo na blogu nie ma to zwyczajnie sensu). Różni się zatem od tej, którą otrzymała redakcja (która, siłą rzeczy, musiała się zmieścić w wyznaczonym limicie). Miejcie tego świadomość, gdy to czytacie. War Thunder. Gra MMO tworzona przez Gaijin Entertainment ma na celu umożliwienie graczowi przejęcie kontroli nad różnego rodzaju sprzętem wojskowym (obok samolotów mają także pojawić się czołgi oraz maryn

Holy.Death

Holy.Death

Hearts of Iron III - relacja z rozgrywki: przygotowania do wojny

Zaciekawiony wpisami FaceDancera i ...AAA... postanowiłem samemu napisać coś w rodzaju reportażu z gry. Nie będę pisał o nudnych sprawach gospodarczych (chyba, że będzie to coś ważnego), tylko o sprawach wojennych z zakresu taktyki i strategii. Jest rok 1936, Japonia przygotowuje się do wojny, żeby zdobyć należne jej miejsce wśród światowych potęg. Wykorzystując wcześniejsze zdobycze w Korei z 1895 i Mandżurii podczas wojny rosyjsko-japońskiej najwyższe dowództwo i Jego Imperialna Wysokość, ces

Holy.Death

Holy.Death

S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci

STALKER jest grą nietypową. Jest to połączenie FPSa, survivala, sandboxa i posiada elementy gry RPG. Krótki rys historyczny - nastąpił wybuch w elektrowni aotmowej w Czarnobylu na Ukrainie (wtedy części ZSRR). Nastąpiła ewakuacja ludności i powstała Zona, gdzie szaleją mutacje, nieprzewidywalne anomalie pogodowe i terenowe oraz łowcy skarbów, zwani stalkerami. Rząd wysłał śmigłowe w celu przejęcia kontroli nad nuklearną elektrownią atomowa w Czarnobylu. Operacja się nie powiodła. Główny bohate

Holy.Death

Holy.Death

O zawłaszczaniu cRPG słów kilka

Wpis ten jest kontrą na wpis Iselora. [Wygląda na to, że autor obraził się i skasował swojego bloga, stąd niedziałający link.] Zacznę od początku. Krąży gdzieś po forum widmo człowieka, który z uporem powtarzał - a może i powtarza w dalszym ciągu - że "prawdziwe cRPG" to dungeon crawlery, gdzie "odgrywanie ról" sprowadzało się do hack'n'slasha. Teraz na forum pojawił się Iselor, który chwali się swoją kolekcją gier oraz licencjatem z cRPG. Licencjat napisać dziś każdy może, więc na mnie naukowy

Holy.Death

Holy.Death

Battle Brothers - Early Access

Doszedłem do wniosku, że streszczę swoje wrażenia z gry w Battle Brothers we Wczesnym Dostępie. Ostrzegam sceptyków już teraz, że to Early Access, ale jednocześnie chcę pokazać, że warto na grę rzucić okiem i ją zapamiętać. O tym dlaczego napiszę poniżej. Będzie krótko i treściwie. Na tyle, na ile jest to możliwe. Czym jest Battle Brothers? W gigantycznym skrócie to coś w rodzaju połączenia Mount & Blade, Warhammera Dark Fantasy i Unity of Command. O czym jest Battle Brothers? Zakładasz w

Holy.Death

Holy.Death

Crusader Kings II - demo

Być może niektórzy z was już wiedzą, że jakiś czas temu światło dzienne ujrzało demo Crusader Kings II, nowej-starej, ulepszonej wersji strategii w klimatach średniowiecza. Jako władca (mniej lub bardziej samodzielny) będziemy mieli mieć okazję ponownie snuć polityczne intrygi, prowadzić rycerstwo do boju, zarządzać lennami i decydować o losach całego kraju (lub krajów). Nie będę wymieniał wszystkich zmian w mechanice - na to przyjdzie czas w recenzji pełnej wersji gry, a u nas Cenega zobowiązał

Holy.Death

Holy.Death

Hearts of Iron III - relacja z rozgrywki: wojna!

W trakcie przygotowań wojennych na Dalekim Wschodzie w Europie następuje aneksja Austrii oraz podział Czechosłowacji przez III Rzeszę. Jakiś czas potem pada obrona Jugosławii, która nie jest w stanie zatrzymać błyskawicznego i miażdżącego uderzenia wojsk niemieckich. Wraz z kapitulacją władzę przejmuje marionetkowy rząd pod protektoratem hitlerowskich Niemiec. Ofensywa niemiecko-włoska 20 października o godzinie 0:00 w roku 1938 Fuhrer decyduje się zaatakować Holandię i Belgię. Zaskoczenie je

Holy.Death

Holy.Death

Frozen Synapse

Na tytuł natknąłem się przypadkiem, podczas czytania dyskusji na temat celności żołnierzy, którzy w trakcie ruchu zatrzymują się, żeby oddać strzał do nieruchomego strzelca ukrytego za osłoną. Jedna z osób za przykład odpowiedniej symulacji podała Frozen Synapse. Poczytałem trochę i przy okazji zauważyłem, że na Steamie znajduje się demo. Pomyślałem sobie, że nie zaszkodzi spróbować. Ściągnąłem. We-Go, team! Na czym polega rozgrywka? Kierujesz zespołem, który na wyznaczone konkretne zadanie.

Holy.Death

Holy.Death

O dążeniu do poprawności

Na samym początku wyjaśnijmy sobie coś. Nie mam nic przeciwko osobom, które piszą źle lub są "dys...". W dążeniu do pisania poprawnie po polsku zdarza się popełniać błędy. To naturalne. Jednak błędy te są - lub powinny być - przypadkowe i mimowolne. Jeśli ktoś popełnia REGULARNE BŁĘDY, nie zwraca uwagi na komentarze odnośnie do poprawy tekstu i jeszcze jest na tyle bezczelny, żeby twierdzić, że nie jest mistrzem ortografii oraz nigdy nim nie będzie... Takiego powinno się zmłotować na miejscu.

Holy.Death

Holy.Death

Postaw znicza!

Jak pewnie wiecie - choć ja dowiedziałem się o tym przypadkiem - umarła kolejna znana osoba. Znowu. Rozumiem, że można szanować czyjś dorobek, twórczość czy osiągnięcia. Zaciekawiła mnie inna sprawa. Chodzi mianowicie o stawianie zniczy pod wiadomością o owej osobie. [*] - stawiając ten prosty znaczek komunikujecie całemu światu, jak bardzo jesteście przybici śmiercią X. Nie musicie wysyłać kondolencji rodzinie (za dużo zachodu, a poza tym i tak was nie rozpoznają), nie trzeba kupować i zapala

Holy.Death

Holy.Death

East vs. West: A Hearts of Iron Game

Dziś chciałbym zwrócić uwagę na grę strategiczną, która ma pojawić się w drugim kwartale 2013 roku (mówi się o czerwcu, ale wszystko może jeszcze ulec zmianie) - będzie to spin-off serii Hearts of Iron. Rozgrywka ma być osadzona w latach 1946-1991 i odzwierciedlać czasy Zimnej Wojny. Udział w produkcji bierze studio BL-Logic, współpracujące z Paradox Interactive Studio. Należy jednak zwrócić szczególną uwagę na to, że East vs. West (nie wiem czy nie powinno być przypadkiem "East vs West", ale z

Holy.Death

Holy.Death

Wojna polsko-polska, 1918-20...

Nie jestem fanem sportu (ani Euro 2012), ale z uwagi na ostatnie wydarzenia poświęcę trochę czasu na wyjaśnienie przyczyn ostatnich zamieszek pod Stadionem Narodowym. Sprawa zwykła, tylko nieco bardziej nagłośniona ze względu na trwającą właśnie międzynarodową imprezę sportową, jaką bez wątpienia jest Euro 2012 - cytując za Maciejem Maciejowskim, radnym miasta Warszawy, PiS: "Żałuję, że policja nie zabroniła marszu Rosjan i honoru Polski musieli bronić "kibole". Brawo dla nich! Nie dajmy sobie

Holy.Death

Holy.Death

Komunizm kontra kapitalizm

Bardzo często spotykam się z opiniami (a może raczej bardzo często czytam podobnie opinie trzech, może czterech osób na forum). To sprawiło, że nad pewnymi sprawami zastanawiałem się nieco częściej. I doszedłem do pewnych wniosków. Podstawowym argumentem za zlikwidowaniem pomocy socjalnej jest wykorzystywanie jej przez różnego rodzaju męty społeczne i obciążanie społeczeństwa środkami, które idą na pomoc ubogim. Zgoda. To jest rozsądne stwierdzenie. Pijacy i lenie nie powinni leżeć do góry brz

Holy.Death

Holy.Death

Trójpodział (nie)Sprawiedliwości

Nie tak dawno urządzono prowokację, w której prezes Sądu Okręgowego w Gdańsku swoim usłużnym zachowaniem w gruncie rzeczy zaprzeczył niezawisłości sądów. Można mówić, że problemem są ludzie - jest to jak najbardziej prawda - ale nie można zaprzeczyć, że to system jest skonstruowany w taki sposób, że generuje patologie w polskim systemie prawno-karnym. Prokurator ma za zadanie wygrać sprawę, w tym momencie nie liczy się dla niego dojście do prawdy obiektywnej, tylko zamknięcie sprawy z "sukcesem"

Holy.Death

Holy.Death

Star Wars: The Old Republic - obsada komiksu, część 1

Dziś odrobina autopromocji - niedawno stworzyłem rysunek jednej z głównych postaci do komiksu w realiach Star Wars: The Old Republic (być może niektórzy kojarzą grę MMO - SWTOR, bo do niej nawiązuję). Zamierzam stworzyć ich więcej, żeby mieć bazę podczas tworzenia fanowskiego komiksu (którego stworzenia nigdy nie zarzuciłem). Jeszcze myślę nad kolorystyką, choć na pewno będzie to bardziej czasochłonny proces, niż mi się początkowo zdawało (dopiero zaczynam korzystać z Inkscape'a do kolorowania).

Holy.Death

Holy.Death

Mordheim - City of the Damned: Opinia o opinii

RockPaperShotgun (RPS) podoba mi się z kilku względów. Między innymi dlatego, że tam recenzje nie mają punktów. Żeby dowiedzieć się czegoś o grze trzeba zatem przeczytać tekst. Mocno zdziwił mnie konkretny tekst, dotyczący "Mordheim - City of the Damned". "Mordheim: City of the Damned" jest komputerową adaptacją gry stołowej "Mordheim", za którą odpowiada Games Workshop (tzn. za wersję stołową. Za wersją komputerową stoją Rogue Factor oraz Focus Home Interactive) . Rozgrywka toczy się w realiach

Holy.Death

Holy.Death

×
×
  • Create New...