Jump to content
  • entries
    111
  • comments
    806
  • views
    64,556

About this blog

Do you hear the voices too?

Entries in this blog

 

Mordheim - City of the Damned: Opinia o opinii

RockPaperShotgun (RPS) podoba mi się z kilku względów. Między innymi dlatego, że tam recenzje nie mają punktów. Żeby dowiedzieć się czegoś o grze trzeba zatem przeczytać tekst. Mocno zdziwił mnie konkretny tekst, dotyczący "Mordheim - City of the Damned". "Mordheim: City of the Damned" jest komputerową adaptacją gry stołowej "Mordheim", za którą odpowiada Games Workshop (tzn. za wersję stołową. Za wersją komputerową stoją Rogue Factor oraz Focus Home Interactive) . Rozgrywka toczy się w realiach

Holy.Death

Holy.Death

 

Prawo do pomyłki

...czyli czym różni się przygodówka od gry detektywistycznej. Wspomniałem kiedyś, że jestem człowiekiem wielu możliwości. Dlatego bardzo boli mnie, że na rynku gier komputerowych mamy bardzo wiele przygodówek, ale bardzo niewiele produkcji detektywistycznych. Chcę przy tym podkreślić, że nie dotyczy to gier planszowych. Jeżeli kogoś to interesuje, to tutaj może znaleźć całą listę planszówek, które stymulują myślenie indukcyjne i/lub dedukcyjne. Nie mam pojęcia, dlaczego ktoś nie stworzył komput

Holy.Death

Holy.Death

 

Battle Brothers - Early Access

Doszedłem do wniosku, że streszczę swoje wrażenia z gry w Battle Brothers we Wczesnym Dostępie. Ostrzegam sceptyków już teraz, że to Early Access, ale jednocześnie chcę pokazać, że warto na grę rzucić okiem i ją zapamiętać. O tym dlaczego napiszę poniżej. Będzie krótko i treściwie. Na tyle, na ile jest to możliwe. Czym jest Battle Brothers? W gigantycznym skrócie to coś w rodzaju połączenia Mount & Blade, Warhammera Dark Fantasy i Unity of Command. O czym jest Battle Brothers? Zakładasz w

Holy.Death

Holy.Death

 

War Thunder - recenzja

UWAGA: Poniżej znajduje się rozszerzona wersja tekstu niepodlegająca rygorom ograniczania znaków (bo na blogu nie ma to zwyczajnie sensu). Różni się zatem od tej, którą otrzymała redakcja (która, siłą rzeczy, musiała się zmieścić w wyznaczonym limicie). Miejcie tego świadomość, gdy to czytacie. War Thunder. Gra MMO tworzona przez Gaijin Entertainment ma na celu umożliwienie graczowi przejęcie kontroli nad różnego rodzaju sprzętem wojskowym (obok samolotów mają także pojawić się czołgi oraz maryn

Holy.Death

Holy.Death

 

Hearts of Iron IV - o strategii słów kilka

Youtube Video -> Oryginalne wideo Radujcie się ci, którzy zawsze marzyliście o strategiach, gdzie dowódca był dowódcą, a nie wydawał rozkazy każdej jednostce z osobna. Hearts of Iron IV ma - jeżeli wierzyć plotkom - skupić się na dowodzeniu, a nie na zarządzaniu każdym żetonem z osobna. Zapowiedzi są, oczywiście, hurraoptymistyczne, ale jest to droga, którą zawsze uważałem za słuszną dla prawdziwych strategii (o czym mówiłem wielokrotnie przy różnych okazjach). Na czym ma polegać gra str

Holy.Death

Holy.Death

 

Incognita - Turn-based Tactical Espionage [Alfa]

Całkowitym przypadkiem zobaczyłem trailer (można obejrzeć go tutaj, a także grę zakupić, uzyskując przy tym dostęp do alfy i dodatkową kopię) dzieła zwanego "Incognita - Turn-based Tactical Espionage". Nie myśląc wiele dokonałem zakupu, a po jakimś czasie postanowiłem podzielić się tym doświadczeniem (plus obiecałem komuś, że zrobię video, żeby można było zobaczyć grę w akcji. Nie nastawiajcie się, że zacznę robić karierę na YouTube). Youtube Video -> Oryginalne wideo Gwoli ścisłości,

Holy.Death

Holy.Death

 

Frozen Synapse

Na tytuł natknąłem się przypadkiem, podczas czytania dyskusji na temat celności żołnierzy, którzy w trakcie ruchu zatrzymują się, żeby oddać strzał do nieruchomego strzelca ukrytego za osłoną. Jedna z osób za przykład odpowiedniej symulacji podała Frozen Synapse. Poczytałem trochę i przy okazji zauważyłem, że na Steamie znajduje się demo. Pomyślałem sobie, że nie zaszkodzi spróbować. Ściągnąłem. We-Go, team! Na czym polega rozgrywka? Kierujesz zespołem, który na wyznaczone konkretne zadanie.

Holy.Death

Holy.Death

 

[UPDATE] Unity of Command AAR - Druga Bitwa o Charków (tura 1, gracz 1)

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że próbowałem - naprawdę próbowałem - pójść na rękę zwolennikom akcji i podejmowałem próby nagrania misji w celu wrzucenia linka na YouTube. Niestety, darmowe programy albo mają wbudowane ograniczniki (np. tylko dziesięć minut akcji), albo się tak fatalne (np. kiepska jakość obrazu), że nie ma sensu z nich korzystać. Szkoda, bo Frozen Synapse ma wbudowaną opcję powtórek, które można od razu zamieszczać na YouTube i wtedy można odcenić różnicę między powtórką złożo

Holy.Death

Holy.Death

 

Płonie Rzym, płonie...

SEGA na wieść o wpływach z pre-orderów Rome II. To się musiało stać. Usiądźcie przy ogniu, ogrzejcie się... Być może część z was zastanawiała się, dlaczego jestem tak przeciwny nieobiektywnym recenzjom i dlaczego nie lubię systemu punktów. Cóż, DLATEGO. Ponieważ ocena, która nie jest uczciwa - a nie jest uczciwa, ponieważ ktoś może nie chcieć psuć sobie stosunków z wydawcą/twórcą i "wygładza" swoje zdanie - to ocena zła. To jest zamach na prawo gracza do rzetelnej informacji o danym produkcie.

Holy.Death

Holy.Death

 

[Cenzura]

Swego czasu była dosyć ostra dyskusja dotycząca wprowadzenia pewnych ograniczeń. Ci, którzy mnie znają wiedzą, że na żywo stronię od tematów religijnych i politycznych. Dlaczego? Ponieważ zawsze - niezależnie od towarzystwa - trafią się osoby o przeciwstawnych opiniach. I wtedy rozpętuje się piekło, które nie ma zbyt wiele wspólnego z obiektywizmem czy racjonalizmem. Przykładem może być choćby ten wpis. Do pewnego momentu usiłowałem nawet dyskutować (swoją drogą polecam środkowy filmik, konkretn

Holy.Death

Holy.Death

 

Unity of Command

Niedawno była wyprzedaż na Steamie i z tej okazji zakupiłem dwa tytuły: Eador: Masters of the Broken Worlds oraz Unity of Command. Początkowo chciałem napisać coś o Eadorze, ale ten drugi - nieoczekiwany - zakup sprawił, że najpierw pojawi się recenzja produkcji bliższej memu sercu, czyli Unity of Command. Drang nach Osten Gra podzielona jest na dwie kampanie. Po jednej dla Osi, czyli Niemców z dodatkiem wojsk krajów sojuszniczych (Węgrów, Rumunów) i Sowietów. Każda kampania to seria scenariu

Holy.Death

Holy.Death

 

Star Wars: The Old Republic - obsada komiksu, część 1

Dziś odrobina autopromocji - niedawno stworzyłem rysunek jednej z głównych postaci do komiksu w realiach Star Wars: The Old Republic (być może niektórzy kojarzą grę MMO - SWTOR, bo do niej nawiązuję). Zamierzam stworzyć ich więcej, żeby mieć bazę podczas tworzenia fanowskiego komiksu (którego stworzenia nigdy nie zarzuciłem). Jeszcze myślę nad kolorystyką, choć na pewno będzie to bardziej czasochłonny proces, niż mi się początkowo zdawało (dopiero zaczynam korzystać z Inkscape'a do kolorowania).

Holy.Death

Holy.Death

 

East vs. West: A Hearts of Iron Game

Dziś chciałbym zwrócić uwagę na grę strategiczną, która ma pojawić się w drugim kwartale 2013 roku (mówi się o czerwcu, ale wszystko może jeszcze ulec zmianie) - będzie to spin-off serii Hearts of Iron. Rozgrywka ma być osadzona w latach 1946-1991 i odzwierciedlać czasy Zimnej Wojny. Udział w produkcji bierze studio BL-Logic, współpracujące z Paradox Interactive Studio. Należy jednak zwrócić szczególną uwagę na to, że East vs. West (nie wiem czy nie powinno być przypadkiem "East vs West", ale z

Holy.Death

Holy.Death

 

Chivalry - Medieval Warfare

Ostatnio coraz częściej piszę recenzje na blogu, ale skoro zdarza mi się kupić coś nowego i wartościowego to uważam, że należy podzielić się opinią o tym. Tym razem padło na "Chivalry - Medieval Warfare". Czym jest "Chivalry..."? Wyobraźcie sobie "Dark Messiah Might and Magic" w klimatach stricte średniowiecznych (bez magii i demonów). Ktoś, kto grał w Dark Messiaha w Chivalry powinien poczuć się jak w domu, jeśli chodzi o wygląd walk, sposób wykonywania zadań czy klasy. Ale po kolei. Tłem walk

Holy.Death

Holy.Death

 

Ignorancja historyczna

DoxtraduS w swoim wpisie " Zastygła krew na transparentach" sprawił, że zdecydowałem się napisać wpis na temat wąskiego, wybiórczego, stronniczego postrzegania historii i paradoksów jakie to ze sobą niesie. Nas sam początek pójdzie to, co już podkreśliłem u DoxtraduSa. Otóż nasi dzisiejsi działacze opozycyjni dużo mówią o cenzurze prasy, o zagrożonej demokracji, o rządzie totalitarnym. Nie byłoby to może nic dziwnego, gdyby nie to, że Lech Kaczyński miał bardzo wysokie zdanie o Józefie Piłsudski

Holy.Death

Holy.Death

 

XCOM Enemy Unknown

Ostatnio zabrałem się za XCOM Enemy Unknown i pomimo faktu, że nie grałem we wcześniejsze części to remake najnowszego XCOma bardzo przypadł mi do gustu. Na tyle, że zdecydowałem się poświęcić mu wpis. [media=] So it begins... Ludzkość została zaatakowana przez Obcych. Bez ostrzeżenia. Bez wyjaśnienia. W celu powstrzymania najeźdzców państwa zdecydowały się sformować i sfinansować Projekt XCOM - supertajną organizację militarną, której jedynym celem jest walka z Obcymi. Ty zostajesz jej d

Holy.Death

Holy.Death

 

Trójpodział (nie)Sprawiedliwości

Nie tak dawno urządzono prowokację, w której prezes Sądu Okręgowego w Gdańsku swoim usłużnym zachowaniem w gruncie rzeczy zaprzeczył niezawisłości sądów. Można mówić, że problemem są ludzie - jest to jak najbardziej prawda - ale nie można zaprzeczyć, że to system jest skonstruowany w taki sposób, że generuje patologie w polskim systemie prawno-karnym. Prokurator ma za zadanie wygrać sprawę, w tym momencie nie liczy się dla niego dojście do prawdy obiektywnej, tylko zamknięcie sprawy z "sukcesem"

Holy.Death

Holy.Death

 

Homo et machina

Homo et machina Niedawno Janusz K-M. swoim wpisem na blogu pt. "Para-olimpiada czyli paranoja" poruszył niebo i ziemię. Nie poczułem się specjalnie obrażony jego przemyśleniami, ponieważ już od dawna obserwuję, że znakomita ich większość jest zwyczajnie bezzasadna. Muszę zauważyć, że nie jest rolą telewizji przyczynanie się do rozwoju cywilizacji. Rolą telewizji jest rozrywka i informacja, a tak naprawdę dostarczanie takiej zawartości, którą ludzie będą chcieli oglądać, czyli takiej, która się

Holy.Death

Holy.Death

 

O zawłaszczaniu cRPG słów kilka

Wpis ten jest kontrą na wpis Iselora. [Wygląda na to, że autor obraził się i skasował swojego bloga, stąd niedziałający link.] Zacznę od początku. Krąży gdzieś po forum widmo człowieka, który z uporem powtarzał - a może i powtarza w dalszym ciągu - że "prawdziwe cRPG" to dungeon crawlery, gdzie "odgrywanie ról" sprowadzało się do hack'n'slasha. Teraz na forum pojawił się Iselor, który chwali się swoją kolekcją gier oraz licencjatem z cRPG. Licencjat napisać dziś każdy może, więc na mnie naukowy

Holy.Death

Holy.Death

 

Wojna polsko-polska, 1918-20...

Nie jestem fanem sportu (ani Euro 2012), ale z uwagi na ostatnie wydarzenia poświęcę trochę czasu na wyjaśnienie przyczyn ostatnich zamieszek pod Stadionem Narodowym. Sprawa zwykła, tylko nieco bardziej nagłośniona ze względu na trwającą właśnie międzynarodową imprezę sportową, jaką bez wątpienia jest Euro 2012 - cytując za Maciejem Maciejowskim, radnym miasta Warszawy, PiS: "Żałuję, że policja nie zabroniła marszu Rosjan i honoru Polski musieli bronić "kibole". Brawo dla nich! Nie dajmy sobie

Holy.Death

Holy.Death

 

Space Rangers 2: Rebelia

Na ogół nie interesuję się grami osadzonymi w kosmosie. Są jednak wyjątki, i właśnie jeden z takich wyjątków mam zamiar dziś opisać. Wszechświat zmienny jest Krótka lekcja kosmologii: wszechświat składa się z planet (od jednej do trzech zamieszkałych, nie licząc niecywilizowanych), które tworzą układy, a te z kolei łączą się w systemy. Systemy zaś tworzą mapę kosmosu. Każda planeta ma własną rasę (jedną z pięciu), własny system rządów (demokracja, dyktatura, itp.), związane z nimi preferencje

Holy.Death

Holy.Death

 

Breiviken

Breivik. Norweg, który zabił około osiemdziesięciu osób w imię chrześcijaństwa i narodu. Sam Breivik nie jest niczym istotnym, bardziej ciekawi światopogląd, który reprezentuje i problemy, do których się odnosi. Breivik nie wymyślił niczego nowego. Wyznający islam tureccy imigranci w Niemczech to przykład problemu nękającego Europę Zachodnią. Są to ludzie, którzy tworzą własną, odrębną społeczność, w której kierują się własnymi, odrębnymi prawami i zwyczajami. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby

Holy.Death

Holy.Death

 

Crusader Kings 2 - AAR

Pisałem jakiś czas temu o demie Crusader Kings 2. Gra waży nieco poniżej 1 GB (zakup przez gry-online, więc w tańszej cenie), więc nawet z moim łączem było to praktycznie bezproblemowe. Z mego sentymentu do Królestwa Bułgarii w Crusader Kings 1 zdecydowałem się rozpocząć grę w momencie powstania Drugiego Imperium Bułgarskiego. Gra jest na tyle elastyczna, że możemy wybrać dowolny dzień, miesiąc i rok (pomiędzy 1066-1337). Jeśli ktoś jest zainteresowany, jak wygląda właściwa rozgrywka to pole

Holy.Death

Holy.Death

 

Kiepski dowcip prezydenta

Myślałem, że mamy to już za sobą. Niestety, myliłem się. Prezydent Bronisław Komorowski ogłosił żałobę narodową od 5 do 6 marca. Jestem pewien, że będzie to historyczna data, która znajdzie się w Wielkiej Księdze Dowcipów Polskich. Wikia też dorzuci kolejny punkt do listy żałób narodowych w naszym kraju. Nie będzie można powiedzieć, że prezydent nic nie robi. On się martwi, on ogłasza żałoby narodowe! Prawie jak jego wielki-niski poprzednik, którego pogrzebali pod Wawelem. Może liczy na miejs

Holy.Death

Holy.Death

 

Crusader Kings II - demo

Być może niektórzy z was już wiedzą, że jakiś czas temu światło dzienne ujrzało demo Crusader Kings II, nowej-starej, ulepszonej wersji strategii w klimatach średniowiecza. Jako władca (mniej lub bardziej samodzielny) będziemy mieli mieć okazję ponownie snuć polityczne intrygi, prowadzić rycerstwo do boju, zarządzać lennami i decydować o losach całego kraju (lub krajów). Nie będę wymieniał wszystkich zmian w mechanice - na to przyjdzie czas w recenzji pełnej wersji gry, a u nas Cenega zobowiązał

Holy.Death

Holy.Death

×
×
  • Create New...