Skocz do zawartości

Piąty bieg

  • wpisy
    77
  • komentarzy
    466
  • wyświetleń
    63054

O blogu

Wpisy w tym blogu

Try Before You Buy

Szybkie ogłoszenie. Jeśli chcielibyście spróbować Raceroom Racing Experience, ale zniechęca was mała ilość dostępnych aut w garażu to ucieszy was wiadomość, że Simbin udostępnia za darmo poszczególne modele przez 24 godziny. Lista dostępnych aut przedstawia się następująco. 15 lutego / 18:00 - 16 lutego / 18:00 - Alpina B6 GT3 - poziom trudności Amateur na Raceroom Raceway Bridge - BMW Z4 GT3 - poziom trudności Get Real na Raceroom Raceway National - Chevrolette Corvette C6R GT3 - poziom trudnoś

lubro

lubro

Trochę o NFS: Most Wanted U

Zastanawiałem się od jakiegoś czasu jak będą wyglądać samochodówki na WiiU. Na forum Project CARS istnieje skromny temat, gdzie wymieniamy się pomysłami jak wykorzystać charakterystyczny gamepad konsoli. Zarządzanie przyszłym pit-stopem, wyświetlanie danych telemetrycznych bez zaśmiecania ekranu, , elementy HUD ( ), mini-mapa toru, itp. Możliwości jest mnóstwo. W dodatku można sobie wyobrazić kontroler postawiony gdzieś w zasięgu ręki przy kierownicy (jeśli WiiU jakąś kierownicę dostanie lol)

lubro

lubro

Raceroom Racing Experience Open Beta. Jest dobrze, ale...

Nowe wcielenie Raceroom od Simbin zadebiutowało 6 września w formie grywalnego tech dema zawierającego jeden samochód, jedną konfigurację toru Raceroom Raceway i model jazdy bez wyłączanych asyst. Moje pierwsze wrażenia z tej wersji opisałem tutaj. Po kilku miesiącach zamkniętych testów, gra wreszcie weszła w fazę otwartej bety dostępnej z poziomu Steam dla każdego zainteresowanego. We wszystkich wersjach gry spędziłem już kilkadziesiąt godzin i o ile był to czas spędzony bardzo przyjemnie, to p

lubro

lubro

Dlaczego Kickstarter jest do bani, a WMD bije go w każdej kategorii?

W październiku 2011 roku Slightly Mad Studios zaryzykowało i zdecydowało się stworzyć swoją nową grę korzystając ze wsparcia społeczności. Powstał serwis World of Mass Development, który miał stać się platformą dla twórców z podobnymi aspiracjami. Slightly Mad wyłożyli półtorej miliona euro i poprosili graczy o dodatkowe 2,25 miliona. Do lutego 2012 roku udało się zebrać 500 tysięcy euro. W tym samym czasie, dokładnie 8 lutego 2012, Tim Schafer ze swoim Double Fine odkrył potężne narzędzie jakim

lubro

lubro

Jak powinien wyglądać Need for Speed 2013?

Wpis zupełnie nieplanowany. Pomysł wpadł mi do głowy podczas oglądania... Super Bowl XLVII. Handegg (zwłaszcza w wydaniu amerykańskim) nie jest moim ulubionym sportem, ale pomimo tego siadłem z dziewczyną w środku nocy do oglądania tego widowiska. Zamówiliśmy pizzę i zaczęliśmy oglądać sportowe wydarzenie, którego nie do końca rozumieliśmy. Z całego spektaklu w pamięć zapadną mi całkiem niezły show w przerwie, problemy z oświetleniem i reklamy. Właśnie to ostatnie jest moim zdaniem najlepszym el

lubro

lubro

Wyścigowa tygodniówka #12

Po kilku tygodniach względnej ciszy przyszła pora na najbardziej ruchliwy tydzień od czasu, kiedy rozpocząłem na tym blogu zbieranie newsów dotyczących gier samochodowych. Ruch był tak duży, że sam miałem problem z ogarnięciem wszystkich informacji i nowej zawartości w kończącym się tygodniu. Miłej lektury! Zaczynam już prawie tradycyjnie od Project CARS. W tym tygodniu gra doczekała się kolejnych pięciu aktualizacji, które wprowadziły m.in. nowy model opon w kilku autach, kolejne poprawki dźwię

lubro

lubro

Co dalej z Test Drive?

Trochę ponad tydzień temu Atari Inc. złożyło w jednym z nowojorskich sądów wniosek o ogłoszenie upadłości. Na pierwszy rzut oka jest to news dosyć nieistotny i nie ma co się interesować bankructwem kolejnego wcielenia Atari. Ktoś pewnie znowu nabędzie prawa do loga i będzie kontynuował egzystencję marki na rynku. Atari nie wyklucza również możliwości przeniesienia praw do niektórych znanych marek na potencjalnych nabywców. Jest tego sporo. Asteroids, Pong, Alone in the Dark, Rollercoaster Tycoon

lubro

lubro

Wyścigowa tygodniówka #11

W tym tygodniu startuje wreszcie otwarta beta Raceroom Racing Experience. Po wielu tygodniach zamkniętych testów Simbin zdecydował się na udostępnienie bety wszystkim graczom. Otwartą betę promuje . Po rozpoczęciu otwartych testów do dyspozycji dostaniemy 5 samochodów, jeden tor oraz jedną trasę do Hillclimb. Dodatkowe auta będą kosztować od 2 do 3,5 euro, a tory od 3,5 do 5,5 euro. Dodatkowo płatne będą również dodatkowe tryby rozgrywki, czyli Get Real stanowiący w zasadzie symulacyjny model

lubro

lubro

GRID 2 TO SUPER GRA 9+/10!

Krótko, bo sesja. Dotknął mnie jednak wystarczająco duży ból pupy, że muszę się trochę wyżalić. Odświeżam sobie twittera z nudów i widzę aktualizację z profilu GRID 2, którego z jakiegoś powodu śledzę. Pojawiło się tam coś takiego. Interesujące. Czy gra jest w stanie pomóc komuś stać się lepszym kierowcą? GT Nissan Academy czy wykorzystywanie iRacing przez profesjonalnych kierowców wyścigowych potwierdzają tą tezę. Sam po wizytach na kilku torach wyścigowych również mogę stwierdzić, że dzięki

lubro

lubro

Wyścigowa tygodniówka #10

Po kilkunastu godzinach ciągłego przerabiania procedury administracyjnej postanowiłem zrobić sobie przerwę i standardowo zebrać najważniejsze informacje dotyczące gier samochodowych (i nie tylko). Miłej lektury. Slightly Mad Studios dostarczyło masy nowych informacji dotyczących Project Cars. Po pierwsze, w grze pojawiły się dwa nowe auta. Chodzi tutaj o BMW M3 GT2 z 2012 oraz BMW M3 E30 z 1991 Group A. Dodatkowo SMS zamieścili na swoim forum pierwszą wersję listy dyscyplin, które pojawią się w

lubro

lubro

Wyścigowa (dwu)tygodniówka #9

Zgodnie z planem nikt się nie zorientował, że w zeszłym tygodniu podsumowanie się nie pojawiło. W związku z kompletną ciszą w branży zdecydowałem na zrobienie krótkiej przerwy i przeczekanie tej smutnej suszy. Znowu kocham Simbin. Kilka pierwszych dni nowego roku wystarczyło, żeby Raceroom Racing Experience mnie zauroczyło. Po pierwsze, chodzi o zamkniętą betę gry, która dostała sporo nowej zawartości. Drugą rzeczą, którą Simbin zrobił dobrze jest wielkie odkrycie kart jeśli chodzi o garaż. Stud

lubro

lubro

Test Drive: Ferrari Racing Legends - recenzja

Test Drive: Ferrari Racing Legends zadebiutowało na konsolach w lipcu zeszłego roku. Gra nie została przyjęta zbyt ciepło przez dziennikarzy notując z reguły "szóstki" w dziesięciostopniowej skali. Głównymi zarzutami był poziom trudności, niedzisiejsza oprawa graficzna i niezrozumiały dla wielu model jazdy. Na PC gra pojawiła się dopiero 10 grudnia 2012 i fakt, że do tej pory na profesjonalnych portalach nie pojawiła się nawet jedna recenzja tej wersji potwierdza moje obawy, że gry samochodowe w

lubro

lubro

Wirtualne ściganie v2012. Było jak było. Po co drążyć temat?

Rok 2012 w grach nie był tak dobry jak poprzednie lata i był momentem, w którym wydawcy złapali lekką zadyszkę i zaczęli zbierać siły na 2013, który już teraz ma więcej ciekawych premier niż wszystkich gier w 2012. Oceniam ten rok jednak pozytywnie. Nie ma co ukrywać, że kilka serii mocno ucierpiało (Diablo, Mass Effect, Resident Evil, Halo), ale na półkach sklepowych pojawiło się też kilka gier, które przywróciły chwałę trochę zapomnianym markom. Warto tutaj wymienić Far Cry 3, Max Payne 3, Sle

lubro

lubro

Wyścigowa tygodniówka #8

Święta spędzone z rodziną narzeczonej tak mnie wykończyły, że będę musiał wrócić do normalnego cyklu praca-uczelnia-granie, żeby się zregenerować i wrócić do pisania na poważnie. Tymczasem miłego czytania podsumowania tygodnia, w którym nic się nie działo. Enjoy! Codemasters przypomnieli sobie, że gdzieś tam parę osób pracuje u nich nad Gridem 2 i wypuścili 4 (!) nowe screeny. Przedstawiają McLarena MP4-12C, KTM X-Bow oraz kilka "beemek". Screeny możecie zobaczyć na facebooku gry. Pozwolę sobie

lubro

lubro

Wyścigowa tygodniówka #7

Nie wyrobiłem się z tekstem o Ferrari Racing Legends. Niestety pojawi się on dopiero po świętach, bo ten czas spędzam czas u przyszłych teściów i na moim laptopie, który służy mi do monitorowania promocji, nie mogę jeszcze kilku rzeczy w grze sprawdzić. Nie spodziewałem się też, że w tym tygodniu pojawi się wystarczająco dużo informacji, żeby stworzyć podsumowanie. Co prawda wielcy wydawcy dali sobie sposób i wyjechali na wakacje, ale mniejsi twórcy i modderzy nie próżnowali. Nie spodziewałem si

lubro

lubro

Ile powinien kosztować wirtualny samochód?

Nie planowałem tego wpisu, ale reakcja na wczorajszą premierę trzech DLC do trzech różnych gier wyścigowych mocno mnie zaciekawiła. Okazuje się, że mój dotychczasowy pogląd na temat ogólnego odbioru DLC przez graczy jest całkiem trafny. DLC do gier, które nie cieszą się zbyt dobrą opinią wśród graczy będą zawsze zajadle krytykowane. Z drugiej strony, produkcje odbierane pozytywnie, mogą wydawać mierne DLC bez obawy o krytykę, bo głosy niezadowolenia zostaną stłumione przez zachwyty. Sama kryt

lubro

lubro

Wyścigowa tygodniówka #6

Zastanawiałem się czy tak blisko zakończenia roku będzie się coś działo w świecie wirtualnego ścigania. Zgodnie z oczekiwaniami, było dosyć cicho. Test Drive: Ferrari Racing Legends w końcu trafił na PC. 10 grudnia gra pojawiła się na platformach dystrybucji cyfrowej. Najtaniej można ją dostać na cdp.pl (92 złote) oraz na gamersgate.com (22 euro). Gra korzysta z GFWL, nawet w wersji Steam. Sam zdecydowałem się grę kupić i gram już jakiś czas. Pomimo tego, że oceniam ją ogólnie pozytywnie, to kil

lubro

lubro

Jak prawdziwe samochody trafiają do gier?

W 1986 na ZX Spectrum pojawił się Turbo Esprit. Produkcja ta była jednym z kamieni milowych gatunku gier samochodowych. Oprócz takich nowości jak przechodnie na chodnikach czy sygnalizacja świetlna, w grze pojawił się pierwszy samochód na licencji i był nim tytułowy Lotus Esprit. Biorąc pod uwagę, że gra wyprzedzała swoją epokę, to trzeba było poczekać kilka lat aż ten pomysł w pełni rozwinie skrzydła. W latach 90. rozpoczęła się prawdziwa lawina produkcji, w których garaże były pełne "prawdziwy

lubro

lubro

Need for Speed: Most Wanted - recenzja

Czuję ogromny sentyment do marki Need for Speed. Pomimo tego, że od kilku lat seria jest bez formy, to dalej wmawiam sobie, że za rok będzie lepiej. Co roku kupuję kolejnego Need for Speeda i jestem świadkiem smutnego upadku serii. Od Most Wanted z 2005 roku można zaobserwować regularny spadek znaczenia serii Need for Speed, która osiągnęła dno wraz z Hot Pursuit z 2010 roku oraz zeszłorocznym The Run. Zapowiedziany na początku tego roku Most Wanted od samego początku budził moje obawy. Bałem si

lubro

lubro

Wyścigowa tygodniówka #5

Po zapowiedzi Metal Gear Solid 5 bardzo bezproduktywnie spędziłem sobotę. Kreowanie niewiarygodnych teorii spiskowych i uczestnictwo w najbardziej niesamowitym hype-train wszech czasów tak mnie zmęczyło, że nie zdążyłem wczoraj sklecić podsumowania tygodnia. Od czego jest jednak niedziela, huh? Do rzeczy! Gran Turismo 5 doczeka się kolejnej edycji. Jest nią Gran Turismo 5: 2013 Edition i jest przygotowana na rynek azjatycki. Na pierwszy rzut oka jest to podobne wydanie do europejskiej i amerykań

lubro

lubro

Wyścigowa tygodniówka #4

Krótki weekend, bo rozpoczęty wczoraj po 18:00, uniemożliwił mi napisanie podsumowania tygodnia wcześniej niż w ten niedzielny wieczór. Nie żeby ktoś to czytał... ;p Corvette siódmej generacji już w Gran Turismo 5. W tym tygodniu po cichu w Playstation Store pojawił Chevrolet Corvette C7, który został pierwotnie wprowadzony patchem 2.09. Tym razem jednak możemy auto nie tylko pooglądać, ale również wyprowadzić na tor. Jest to również pierwszy przypadek, żeby auto w zakamuflowanej wersji pojawiło

lubro

lubro

WRC3 - recenzja

Opinię na temat Forzy Horizon wyrobiłem sobie po 3 dniach. W przypadku WRC3 potrzebowałem miesiąca. Wzięło się to stąd, że dużo czasu spędziłem na... ogrywaniu innych gier rajdowych. Przypomniałem sobie Richard Burns Rally (przy okazji wygrywając jakąś podrzędną francuską ligę), prawie wszystkie Colin McRae Rally, DiRTy, rodzime Xpand Rally, Sega Rally i nawet WRC z czasów, kiedy licencję miało Sony. Skończyłem na poprzednich dwóch odsłonach serii WRC od Milestone. Grając w tegoroczną oficjalną

lubro

lubro

Wyścigowa tygodniówka #3

Dzisiaj stosunkowo skromnie ze względu na senną atmosferę w branży. Jedyne co dopisało to wyprzedaże. SimRaceWay otrzymało kolejnego Mclarena. W grze pojawił się legendarny Mclaren F1 LM. Auto zostało stworzone z okazji sukcesu brytyjskiego producenta w wyścigu Le Mans w 1995, kiedy ekipa prowadząca Mclarena F1 GTR napędzanego silnikiem V12 od BMW wygrała wyścig. Edycja F1 LM była w zasadzie dostosowaniem modelu GTR do legalnej jazdy po drogach. Napędzanych 6-litrową V12 aut powstało zaledwie 5.

lubro

lubro

Automation - pierwszy krok w multigatunkowej rewolucji?

Siedzę w mieszkaniu z ostrym zapaleniem ucha środkowego i jestem blisko przedawkowania leków przeciwbólowych. Od samego rana dosłownie nic nie zrobiłem. Sprawdzam pocztę czekając na kod do bety nowego RaceRoom (za każdym razem gdy wchodzę na skrzynkę, to czuję się jakbym otwierał czekoladę Willy'ego Wonki) i buduję... silnik. Od paru dni bardzo mocno wkręciłem się w demo Automation, pierwszej produkcji niezależnego studia Camshaft Software. Zanim przejdę do sedna tego wpisu, powinienem odpowiedz

lubro

lubro

Wyścigowa tygodniówka #2

Kolejna porcja newsów, których na cdaction.pl nie znajdziecie. Enjoy! Slightly Mad Studios po ponad roku osiągnęli założony pułap 3 milionów 750 tysięcy euro. Biorąc pod uwagę, że część pieniędzy stanowi ich wkład własny to gracze zebrali dwa i pół miliona euro. To trochę mało biorąc pod uwagę kwoty zbierane na Kickstarterze, ale Project CARS nie miał wsparcia mediów, nie jest tworzony przez legendy branży, nie miał wsparcia ważnych osób z branży typu Bleszinski, Notch czy Fargo i nie jedzie na

lubro

lubro

×
×
  • Utwórz nowe...