Wziąwszy sobie do serca ( ) komentarz o "banalności" Areny, postanowiłem trochu grę urozmaicić. Tak oto powiększa się pula rzeczy do wykonania:
1. Ładny obrazek nad newsami happy.gif
2. Sklep z przedmiotami
3. Wybieranie areny na którą chcemy iść walczyć
4. Nabijanie exp, pkt-ów i rang happy.gif czyli to co trygryskołaki lubią najbardziej!
+
5. System zadań (questów) [ ZROBIONE ]
6. Świat poza areną (miasta, lochy itp. )
7. Osiągnięcia ( Achivementy )
Oto nadszedł czas TheLair Arena jest na tyle gotowy, abym mógł go pokazać jako filmik.
Możecie na nim zobaczyć (w kolejności) :
- Logowanie i rejestrację (potwierdzenie mailem nie jest pokazane )
- Newsy (skromne, ale za to są )
- Lobby / Poczekalnię
- Mapę ( jeszcze nie zrobiona, co widać na filmiku )
- Ekwipunek ( patrz -> poprzedni post <- )
- Walkę ( Tutaj uwaga. Zombie miały włączoną nieśmiertelność [ ze względu na testowanie obrażeń ] i niestety na filmiku to widać Ani
Tak oto, po kolejnej dłuższej przerwie, muszę się przyznać - leniłem się Przez pewien czas odechciało mi się w ogóle tworzyć tę grę dalej, ale dzięki kilku słowom ( "wygląda nieźle" - tak mało, a tak wiele zarazem ) odzyskałem chęć pisania. Dzisiaj siadłem i przez cały dzień pisałem wszystko związane z ekwipunkiem. Nie wszystko udało mi się skończyć, ale sporo już jest. Tak więc dodałem:
- Ogół ekwipunku: okienko, możemy przejrzeć cóż my tam chowamy w plecaczku; możemy również to założyć;
-
Nie mogąc doczekać się premiery Halo 3 ODST, postanowiłem wykorzystać moje umiejętności oraz URL'e Bungie.net, aby stworzyć Halo 3 Avatar Generator. Jest to już trzecia wersja generatora mojego autorstwa. Pozwala on w łatwy i szybki sposób stworzyć sobie avatara na forum, blog czy jakąś stronę. Avatarka w Twoją zbroją, hełmem itp. z Halo, bądź ekwipunkiem który chciałbyś mieć, ale nie jest Ci to jeszcze dane ( et. Recon )
Avatar Generator możecie znaleźć na tej stronie (mój DevArt) :
http:/
A oto wracam, aby przynieść Wam dobrą nowinę Otóż w końcu napisałem silnik ochrzczony "TheLair Engine", a na jego podstawie utworzyłem nową grę MMO.
Logo skromne, bo nie ono jest dla mnie, póki co, najważniejsze. Jak skończę w 100% grę - zrobię nowe, ładniejsze i bardziej klimatyczne logo. Ale zacznijmy temat - o grze.
TheLair Arena to Massive Multiplayer Online Hack 'n' Slash. Nasza postać to skromny człek - niewolnik Wcześniej skazany "za niewinność", wykupiony przez właściciela tytuło
Jakby to powiedziała pewna staruszka co jej Stachu las sprzedał: "Pioruny siarczyste ogniste, kur... Wasza za... mać". Czyli prościej "Jest źle"! Otóż, jak pewnie każdy wie, życie ludziom nie sprzyja. Tak również jest w przypadku pewnego małego programisty ze Śląska A historia była taka:
"Pewnego wieczoru, około godziny 21:34, młody programista rozwiązywał trudną zagadkę. Musiał wymyślić coś, żeby mapa wczytywała poziomy warstw i ich obiekty. Było to bardzo trudne zadanie, ale młody programist
Teraz wiem, że błędem było omijanie rozdziału "rzutowanie" Myślałem, że to takie jasne i proste, a tu...! Czemu?
Otóż wczoraj postanowiłem, że dodam do nowego silnika (ochrzczonego TheLair) warstwy. Pomogą one i mnie i innym użytkownikom silnika w budowie gier.
Myślałem, że jak każda rzecz - zajmie mi to 10 min. maksymalnie godzinę... Wyszło półtorej doby... Nie będę pisał dlaczego i jak, bo nie jestem pewien czy wszyscy się w tym połapią, ale mam dla Was jedną podpowiedź... jeżeli zacznieci
Po niemal że tygodniowej przerwie postanowiłem odpocząć od pisania nowego engine i skrobnąć coś na blogu.
Po pierwsze chciałbym zgłosić mój protest przeciwko Microsoftowi Bo "zajajczyli" sobie z nas - stałych użytkowników Xbox LIVE Otóż "11 August" miał być wielkim świętem - bo nowy, fajny update to Xbox'a! No i co miało być?
- Nowe, pełne gry do ściągnięcia (Bioshock, Mass Effect, Oblivion, Assassins Creed!)
- Pełno nowych ubranek dla naszej "Xboxowej postaci" - Avatara
I jak to panom
Niestety, komputer to diabelski pomiot I jasna by go cholera trafiła! Muszę napisać nowy engine pod DoL Coś się nie zgadzało, a to coś jest na samym początku engine'a!!!
Ale spoglądając na to z tej LEPSZEJ strony - będę w stanie poprawić wszystkie bugi które zauważyłem (nie - nie dam Wam gry z bugami), może troszkę ulepszę grafikę i cienie, AI potworków - się zobaczy
Póki co NIE poddaję się - piszę od nowa - bogatszy o doświadczenia i już czekam na kolejny błąd
Jak tylko będzie to ja
Żeby nie było - nie przestałem pracować nad grą Wciąż piszę i robię, ale mam dość mało czasu na wymyślanie treści kolejnych postów, więc będę pisał tylko wtedy gdy osiągnę jakiegoś "goala" - czyli kluczowy moment w pisaniu, kiedy to mogę sobie pozwolić na chwilę odpoczynku i napisania posta
Póki co nadałem trochę detali AI zombie, teraz gdy na ich drodze stanie jakaś przeszkoda - tu np. przewrócona ławka - zaczną one wyć i niszczyć zaporę. Da to bohaterowi możliwość "wybadania" gdzie są pot
Dzięki komentarzom stworzyłem nowy wygląd latarki:
Właściwie to są trzy. I teraz prosił bym o komentowanie który jest najrealistyczniejszy / najfajniejszy. Osobiście stawiam na pierwszą możliwość ( Wzorowałem się na latarce z Crysis'a )
Dzięki jednemu z komentarzy ( Shleizer'a ) przypomniałem sobie, że powinienem ładnie opowiedzieć jak działa oświetlenie w grze Dawn Of Life. Tak więc:
W grze są dwa typy "pomieszczeń" - są jasne i są zaciemnione. W jasnych mamy odsłonięty cały obszar i nie musimy używać latarki, aby cokolwiek zobaczyć. Zaś w ciemnych jesteśmy zdani TYLKO na to co widzi JEDEN, główny bohater. Czyli to co jest w stanie oświetlić (wyczerpująca się) latarka. Oto screen z takiego przykładowego, zaciemnionego pokoju:
Dziś wziąłem się trochę za otoczenie w Dawn Of Life i postanowiłem nabazgrać troszkę obiektów które mogą znajdować się w zniszczonym i opustoszałym szpitalu. Ot tak - typowy psychodeliczny budynek Mój szczwany umysł wymyślił kilka takich pierdółek jak:
- Łóżka szpitalne
- Szafki na dokumenty / Szafki nocne obok łóżek
- Cabinet na leki i inne specyfiki
- Plamy krwi
- Poplamione bądź czyste papiery i dokumenty
- Leki w różnych opakowaniach
- Biurka lekarzy a na nich lampki
- Krzesła
Tak na początku blogu wypadało by abym się przedstawił
So... show must go on!
Nazywam się Pomar... Pomar... i jeszcze raz Pomar! Wiem, że nick może i głupi, ale zawsze taki miałem, mam i mieć będę. "Pomara" dostałem już dawno, kiedy to jeszcze grałem w MMO - RuneScape ( http://www.runescape.com ). Grałem w to przez dobre 4-5 lat, zżyłem się z tym nickiem i teraz to jest moje drugie imię
W życiu codziennym mam zaprawdę 15 lat... a może już 16... gdzieś koło tego! Ale nie będę już dalej p
Dawn Of Life - w skrócie po prostu DOL - to prosty (?) survival horror stworzony we Flashu. Ale co do tego "prosty" nie jestem pewien. Każdy tę grę może przyjąć inaczej...
Ogólnie w grze chodzi o przetrwanie - cóż za odkrywczość jeżeli chodzi o gatunek surv-horror To co ma ją wyróżniać to:
- gra wyłącznie w przeglądarce
- tryb MSO (Massive Singleplayer Online)
- "Only one chance..."
- możliwość SPOREGO wykorzystania otoczenia do walki przeciw zombie (również one mogą je wykorzystać)
Czyl