Stworzenie gry. Przemyślenia newbie-programisty. Żale i bóle. Od dłuższego czasu przymierzam się do napisania gry w C++ ale zawsze w jakieś fazie tworzenia brakuje mi zachęty ;P zapewne stawiam sobie za wysoki mur w postaci gry RPG z wymarzonym systemem dupereli i nic z tego nie wychodzi... pewnie powinieniem zacząć od klasycznego snejka albo kółka i krzyżyk... niestety motywacja kończy się tuż po uruchomieniu IDE i wtedy zaczynają się przemyślenia: "ale przecież snejka już dawno zrobili. Po co
"przecież ta gra wygląda jak Diablo!" Jest to klasyczny tekst, który słyszę kiedy odsyłam znajomych do screenshoota albo gameplaya gry, która w pasku reprezentującym punkty życia i many ma dwie szklane kule wypełnione czerwonym winem i niebieskim atramentem. Potem oburzenie, bo jak tak można zerżnąć pomysł z Diabełka? To już jest tak normalne, jak klasyczny celownik w first person shooterach. Gdyby mój znajomy dał mi link z gameplayem któregoś battlefielda albo coda, zrobiłbym mu na złość i ob