Koniec ubiegłego wieku. W małej, mrocznej budzie tłoczy się grupka wyrostków. Z wnętrza dobiegają śmiechy, przekleństwa i plątanina syntetycznych dźwięków. Przy wejściu czuwa podejrzany typ. Unosi się nad nim papierosowy dym, który przy pomyślnych przeciągach w krótkim czasie wypełnia nieomal cały Salon Gier. Nieogolone oblicze właściciela tego przybytku przelicza zgromadzone na ladzie pieniądze, gdy podchodzi do niego dzieciak. Ten chwilę kontempluje nad zgromadzoną w niewielkiej dłoni małą for
Miło jest, kiedy ktoś na dość liczącej się zachodniej stronie internetowej poinformuje świat o twojej twórczości. Jak się okazuje, ktoś dostrzegł mojego fanarta sprzed paru lat i postanowił zamieścić go w newsie, linkując jednocześnie do mojego konta deviantart. Jest jednak jedno ale: http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2013/07/13/noir-assassin-39-s-creed-art.aspx Już wiecie jaki jest problem? Dla tych, którzy nie zauważyli, nie nazywam się Simon i nie jestem autorem przytoczonego bloga.
W ten weekend wybieram się do Bytomia, na konwent Balcon. W tym roku poświęcony jest on nie tylko Mandze i Anime, ale także animacji i komiksowi z całego świata. Mam nadzieję, że miło spędzę czas. Impreza rozpoczyna się o godzinie 10 w sobotę i trwa gdzieś do 15 w niedzielę. Do zobaczenia na miejscu (choć mam przeczucie, że nikt z tu zgromadzonych się tam nie wybiera).
Swego czasu rysowałem komiks. Były to moje pierwsze próby ze sekwencyjną próbą opowiadania historii. Ostatnio zacząłem się zastawiać nad wskrzeszeniem mojego pierwszego twora, więc postanowiłem na próbę przerysować pierwszą stronę, jaką lata temu stworzyłem. Oto taka próbka, a jednocześnie porównanie z wersją z 2008, czy może z 2007 roku. Jakby się udało, to rysowałbym ciąg dalszy, jednocześnie odświerzając, strona po stronie, starą wersję. Miałem częściej robić wpisy, ale odkąd kupiłem Mario Ka
I się udało. Dotarła do mnie w końcu paczka z UK, w której znajdował się mój 3DS. Już zdążyłem się nim trochę pobawić, założyć ekrany ochronne i poustawiać wszystkie opcje i naprawdę lubię tą maszynkę. Ciężko opisać obcowanie z tym urządzeniem, bo jest to tak naprawdę całe doświadczenie, a nie tylko gry i trójwymiarowy ekran. Nintendo e-shop trochę przydrogawy, ale jakoś sobie z tym radzę i prawdopodobnie zakupię parę gier, jednak w wersji na fizycznym nośniku. Zamierzam go też zarejestrować w C
Ostatnio ktoś mnie pytał dlaczego zmieniłem mój rozpoznawalny Awatar. Wtedy zacząłem się zastanawiać, o który chodzi. W sieci używałem już wielu i wszystkie wykonałem samodzielnie. Jeśli spotkacie w sieci kogoś, kto się nimi posługuje, to wielce prawdopodobne, że to ja. Oto historia moich awatarów. Z tym krasnalem jestem chyba najbardziej kojarzony. Jest to chyba najdłużej używany przeze mnie awatar, który zrobiłem jako ćwiczenie z rysunku w GIMPie: To coś nowszego. Portret zrobiony ze szmat, n
Następna generacja konsol nadchodzi. Niektórzy mogą powiedzieć, że już się pojawiła, wraz z premierą Wii U, jednak Nintendo jest jak zwykle modnie spóźnione. Ciężko jest zaliczyć tę ostatnią maszynę do następnego pokolenia, kiedy jego specyfikacja bardziej przypomina produkty konkurencji, obecnie znajdujące się na rynku. Na potrzeby tego wpisu, przyjmijmy jednak, że Wii U jest tak zwanym "next genem". Do premiery Playstation 4 i Xbox One, pozostało już tyko parę miesięcy. Już niedługo będziemy s
Zamówiłem Nintedo 3DS XL i powinienem mieć go w ciągu tygodnia. Wybór padł na tę wersję, głównie ze względu na większy ekran. Jako, że obecnie brak polskiego wsparcia dla Wielkiego N, zamówienie zostało złożone, w brytyjskim Amazonie. Wybrałem taki moment, na złożenie zamówienia, kiedy akurat ceny były najniższe, więc wraz z ładowarką i markowymi foliami ochronnymi całość kosztowała mnie ok 690 zł. Przy realizacji zamówienia, napotkałem na parę problemów. Zacznijmy od tego, że przesyłka do Polsk
W tym semestrze animacje wyszły trochę słabiej. Trochę mi sił zabrakło i poczułem, że delikatnie zaczynam się wypalać. Niemniej udało mi się 2 krótkie filmiki zmontować.
Miało być krótko i zwięźle, a wyszło jak zawsze. O sytuacji Nintendo w Polsce inni już sporo napisali i nie chciałem niepotrzebnie strzępić klawiatury (polecam artykuły na Deadly Serious: http://d-serious.pl/?p=19165 i http://d-serious.pl/?p=27395), ale inaczej się nie po prostu nie dało. W skrócie sytuacja wygląda tak, że 28 lutego, wygasła umowa zawarta między Nintendo, a firmą Stadlbauer Marketing & Vertrieb, która zajmowała się dystrybucją produktów japońskiego giganta na terenie Austrii
O Tak mogę podsumować konferencję Microsoftu. Nic dodać, nic ująć. Poczułem się, jakby nowa konsola giganta z Redmond była naznaczona tym stygmatem jeszcze przed ukazaniem się jej na rynku. W skrócie, wielka porażka, Sony wygrało w przed biegach, a Microsoft dostał zadyszki w drodze na start. Ale może zacznijmy od początku. Zacznijmy od nazwy. XBOX ONE. Naprawdę? Czy to jakiś żart? Bo brzmi to jak jakiś stuletni suchar, jak coś co Sony mogło by wymyślić, żeby nagrywać się z konkurencji. Microso
W sieci pojawił się pierwszy trailer gry "Shadow Warrior". Remaku klasycznego FPSa z roku 1997 od 3D Realms, twórców "Duke Nukem 3D". Autorami nowej wersji, zapowiedzianej na jesień, są nasi rodacy z Flying Wild Hog. A oto i wspomniany trailer:
Moje pierwsze pytanie brzmi. WHY SO SERIOUS! Trailer jest zdecydowanie zbyt poważny i zastanawiam się czy Flying Wild Hog zdaje sobie sprawę z tego, jak powinien wyglądać "Shadow Warrior". Nie może to być kolejny, nudny, poważny shooter. Ta gra zdecydo
Jak się okazuje, wcale nie musiałem daleko szukać zastępstwa dla "All Your History...", bo jeden z fanów programu postanowił pokazać Machinimie, gdzie popełniła błąd i stworzył serię, bliźniaczo podobną do tej niedawno skasowanej. Może poziom techniczny jeszcze nie ten, jednak merytorycznie nie jest źle. Oto pierwszy odcinek "All Your Complaints" poświęcony japońskiemu gigantowi - Square:
Uwielbiam historię. Lubię, oglądać programy poświęcone temu zagadnieniu, lubię czytać artykuły na ten temat, czy słuchać opowieści ludzi, którzy uczestniczyli w jakimś ważnym wydarzeniu historycznym. Lubię też gry. Uważam je za świeżą formę sztuki, która rozwija się w szybkim tempie i ma przed sobą świetlaną przyszłość. Mogą być odprężające, przejmujące, przerażające. Mogą być wszystkim tym, czym chcą ich twórcy, od kina akcji po przejmującą alegorię ludzkiego życia. Dlatego też, gdy odkryłem "A
A dzisiaj trochę z innej beczki. Zamiast pisać artykuł, chciałem spróbować czegoś innego. Tym razem vlog. W dodatku trochę spóźniony, bo jego stworzenie zajęło mi trochę więcej czasu niż początkowo szacowałem. Pierwsze koty za płoty.
Poszukując jakiegoś podcastu, który grałby mi gdy pracuję natrafiłem na interesujący wywiad z twórcą Total Annihilation. Warto posłuchać: http://www.idlethumbs.net/3ma/episodes/classic-career-analysis-with-chris-taylor
Dawno temu rysowałem komiks. Był to swego rodzaju eksperyment, jedna strona tygodniowo w miarę prosty scenariusz i chęć podszlifowania umiejętności rysunkowych. Urodził się z tego "Łotr", a ostatni raz zasiadałem do jego rysowania gdzieś w roku 2008, albo 2009. Miałem dość długą przerwę i ostatnio zastanawiałem się, czy do niego nie wrócić. Myślałem nawet by od nowa narysować część stron, z tych które zupełnie ze sobą nie współgrają (szczególnie te z pierwszego rozdziału, tworzonego metodą prób
Oglądając ostatni film prezentujący to, co ma się pojawić się w niedługim czasie, na Wii U, zapragnąłem kupić najnowszą konsolę Nintendo. Po chwili zacząłem się zastanawiać, właściwie dlaczego? Sam się sobie dziwiłem. Nie ma jeszcze żadnej gry, którą koniecznie chciałbym kupić na tą konsolę, a do najbliższej interesującej mnie premiery pozostały jeszcze miesiące. Konsoli nie sprzedała mi też sama prezentacja. Japończyk, opowiada spokojnie o nadchodzących tytułach, łamaną angielszczyzną. Choć prz
Właśnie pojawił się jeden powód dla którego mógłbym kupić Wii U. Jest nim nic innego jak fakt zapowiedzenia przez Nintendo 2 produkcji z "Legend of Zelda" w tytule. Pierwszą jest remake Wind Wakera - gry, której grafika praktycznie się nie zestarzała mimo iż minęło już 10 lat od premiery tej gry na GameCube. Drugi jest całkiem świeży projekt, o którym niestety na razie prawie nic nie wiemy. Wygląda na to, że Nintendo zaczyna reagować na nienajlepszy start Wii U wyciągając ciężką artylerię. http:
Zastanawiałem się jakim cudem THQ poszło na dno, a takie Atari (obecnie w rękach dawnego Infogrames) wciąż jakimś cudem utrzymuje się na powierzchni. Jak się okazuje ten statek także zaczął już tonąć i Atari złożyło wniosek o upadłość (w USA tak zwany Chapter 11). Oznacza to, że firma zamierza sprzedać logo, a także parę legendarnych marek, które posiada w swoim katalogu. W jego skład wchodzą choćby takie hity jak Asteroids, czy Pong. Działanie to zostało podjęte między innymi by uwolnić się sp
Update 5: Sermaciej ma kolejnych 12. Update 4:Rankin posiada kolejne 13, jeśli by ktoś jeszcze potrzebował. Na Steamie: K_Rankin. Update 3: Freth pisze, że ma jeszcze 10 kodów, jakby ktoś myślał nad zagraniem w DOTA2. Nick na steamie: Krancu. Update 2: Wszystkie klucze rozdane. Życzę dobrej zabawy! Update 1: 2 Już wysłałem. Kto pierwszy ten lepszy, proszę o mail na privie. Jak będę miał ich więcej, to znowu dodam tutaj info (ostatnio dostałem 5 kluczy niedługo po tym jak rozdałem poprzednią porc