Lubię staroszkolne gry cRPG, w produkcjach tego typu zawsze czuję, że mam większą kontrolę nad całą akcją, do tego mogę na spokojnie zagłębić się w dialogi, rozmyślać nad statystykami. Może to wydać się śmieszne, ale często też bardziej zżywam się z bohaterem gry, kiedy... nie ma głosu i nakreślonego przez twórców "tła", czy nawet (w lekkim stopniu) charakteru. Ale nieistotne - do rzeczy. Odkryłem niedawno interesującą produkcję indie, której chciałem poświęcić krótki wpis. Nie będzie to recenzj
Wielkimi krokami zbliża się premiera The Old Republic - gry MMO wyczekiwanej przez wielu, wielu, naprawdę wielu graczy (najchętniej zamawiana przed premierą gra od EA). Na horyzoncie widnieje też inny tytuł reprezentujący ten sam gatunek - Guild Wars 2. Jest pomiędzy nimi jedna zasadnicza różnica - jedna gra będzie wymagała opłacania comiesięcznego abonamentu (TOR), a druga pozwoli nam cieszyć się grą za darmo po zakupie pudełka. Interesują mnie oba te tytuły, z pewnością wypróbuję zarówno grę o
Studio Maxis, kojarzycie? No pewnie, że tak, któż nie zna (choćby z nazwy) twórców najpopularniejszych symulacji życia wirtualnych ludzików? Autorzy The Sims, Sim City i dziwnego potworka Spore przygotowują nam obecnie dla odmiany... (prawie) rasowego hack'n'slasha.
Darkspore - bo tak ów twór został nazwany - nawiązuje do ostatniego dzieła firmy Maxis tylko częścią tytułu oraz stylizacją istotek, z którymi będziemy mieć do czynienia. Tytułowe Darkspore bowiem to zbuntowane stwory stworzone prze
Krótko, wyjątkowo bez "GC".
Nadchodzącym dziełem twórców Spore i Simsów zainteresowałem się stosunkowo niedawno, po obejrzeniu gamaplayu z komentarzem gracza. Okazuje się, że przeniesienie żyjątek z gry Spore do hack'n'slashowej otoczki wygląda całkiem interesująco, a przede wszystkim dosyć oryginalnie. Zarejestrowałem się więc z nadzieją bycia zaproszonym do testów beta. Dziś otrzymałem klucz dla siebie oraz trzy dodatkowe klucze do rozdania.
4CZK-KTMR-QCPV-57KM
5EDC-KNPG-RSQZ-SN5F
FVZ6-9MR
BioWare zaskoczyło dziś fanów czekających na zbliżające się MMO - Star Wars: The Old Republic. Ujawniono system tworzenia, wyszukiwania i dołączania do gildii połączony z oficjalną stroną www.swtor.com.
Link: http://www.swtor.com/guilds
Cóż w związku z tym? Czemu taka niespodzianka, czemu poruszenie? Ano z paru powodów. Po pierwsze - mamy dziś środę, więc BioWare złamało tradycję "Friday's Update", do tej pory nowe istotne wiadomości były publikowane w piątki. Czyżby oznaka częstszych uaktua
Tak, gra twórców Enemy Territory (studia Splash Damage), której nadano imię Brink żyje i ma się dobrze. Kto by pomyślał, prawda? Nie słyszałem na jej temat nic na tyle długo, że byłem przekonany o cichym wykreśleniu tej produkcji z kalendarza wydawniczego. Widać producenci uświadomili sobie, że pora o Brinku przypomnieć - tym bardziej, że premiera podobno jeszcze tej wiosny. Skutkiem tego ukazał się filmik prezentujący przeróżne bronie i możliwe sposoby ich modyfikacji.
Oto i on:
Youtube Vi
Postanowiłem ostatnio dowiedzieć się o PvP w zbliżającym się - mam nadzieję, że wielkimi krokami - Diablo 3. Jak postanowiłem, tak uczyniłem, a teraz krótko i przystępnie przedstawię jak wyglądać będą zmagania między graczami, enjoy.
1. Brak open world PvP. Inaczej mówiąc - nie będzie PvP w stylu tego z Diablo 2. Powód? Dosyć prosty (dla mnie zrozumiały), a mianowicie - ganking, czyli: Kowalski chce w spokoju wykonać jakieś zadanie, już kończy, a tu nagle wyskakuje inny gracz i zabija naszego
Tytuł wielu z Was może niewiele mówić, choć tak naprawdę trudno mi ocenić ilu polskich graczy słucha najlepszego podcastu o grach wideo ever. W każdym razie - trójka prowadzących zebrała się już po raz setny, by komentować wydarzenia i zjawiska związane z szeroko pojętym gamingiem. Podcastu EpicBattleCry słucham od odcinka pięćdziesiątego któregoś.
Nie jestem szczególnym fanem podcastów, to właściwie jedyny, którego słucham regularnie. Chłopaki z EBA przyciągnęli moją uwagę nie tylko bardzo fa
Olaboga! Wszystkie znaki na Ziemi i niebie wskazują, że oczekiwany przez wielu dodatek do Half Life'a 2 - Episode 3... Nie ukaże się. Nigdy. Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Te same znaki bowiem sugerują pojawienie się pełnoprawnej kontynuacji przygód Gordona Freemana.
Skąd te rewelacje? Otóż, parę dni temu Game Informer opublikował na stronie internetowej artykuł "What's Ahead? Game Informer's 2011 Predictions", czyli standardowe "wróżenie z fusów" na rok 2011 - oprócz przew
A więc, dlaczego Assassin's Creed: Brotherhood jest grą tylko bardzo dobrą?
Bractwo to tak naprawdę AC 2,5. Mechanika, setting, główny bohater, bohaterowie poboczni (znajomi Ezio) - wszystko jest takie same. Przez 80% gry można poczuć się, jakby grało się w poprzednią część - wyjątki to końcówki misji Leonarda (w których używamy jego maszyn). Zdecydowanie chciałbym więcej zmian, szczególnie nowy okres historyczny i nowego bohatera, ale cóż - wybaczam twórcom, bo w końcu celowo nie nazwali tej
Jakiś czas temu z czeluści Internetu wydostał się plan wydawniczy firmy Blizzard. Od razu zaczęto się zastanawiać, czy wyciek jest rzeczywiście wyciekiem, czy to tylko tzw. fake. Tego chyba nigdy się nie dowiemy, lecz wywiad udzielony przez jednego z pracowników Zamieci sugeruje, że zawarte w tajemniczej tabelce informacje mogą być prawdziwe.
Jak widać na powyższym obrazku, pod koniec roku 2013 miałby ukazać się produkt o tytule "Titan". Media doszły do wniosku, że jest to nazwa zapowiedziane
W końcu nadeszła ta chwila - każdy posiadacz X360 lub PS3 może sprawdzić, czego spodziewać się po drugiej części świetnego action horroru Dead Space. Moje wrażenia po ukończeniu wersji demonstracyjnej? Jak najbardziej pozytywne.
Zaprezentowany w demie kawałek rozgrywki został zapewne wycięty gdzieś ze środka linii fabularnej. Na szczęście jest to zrobione bardzo sprytnie - autorzy przygotowali nam fragmenty, które nie zaserwują nam niepotrzebnych spoilerów. Dobre rozwiązanie - osobiście nie l
Niedawno ujawniono informację na temat Uncharted 3 i Move. Otóż, twórcy przygód Nathana Drake'a stwierdzili, że nie planują implementować obsługi kontrolera ruchu, oraz że z pewnością odmówią, jeżeli Sony ich o to poprosi. Nie wiem od czego to zależy, że jedni mogą tak po prostu odmówić wielkiemu wydawcy, a inni nie - widać studio ND jest oczkiem w głowie Sony i nie chcą ich prowokować. Bardzo dobrze zresztą. Ponieważ obserwując chwalenie się niektórych producentów tym, że ich gra obsługuje Move
Najświeższy filmik od BioWare opowiadający o nadchodzącym sequelu Dragon Age trochę zmienił moje nastawienie do gry na bardziej pozytywne. W końcu ktoś nie tylko jasno powiedział, ale i pokazał, że walka nie musi wyglądać jak w slasherze, ale może być podobna do tej z pierwszej części Wieku Smoka.
Dwa style walki - bardziej "ekszyn" i bardziej taktyczny, z aktywną pauzą, a'la Dragon Age 1:
Youtube Video ->
Oryginalne wideo
Pomijając grafikę - która średnio do mnie przemawia, chyba t
Od dawna nie widzę na stronach growych portali nowych informacji na temat oczekiwanego przez wielu - i bardzo słusznie - Guild Wars 2, postanowiłem więc sprawdzić u źródła, czy rzeczywiście twórcy skąpią newsów na temat gry. Faktycznie - nie ujawniono kolejnej klasy, nie zapowiedziano testów, ani daty premiery. Za to na blogu ArenaNet natknąłem się na bardzo ciekawy artykuł, który chcę krótko tu streścić.
Na początek link: http://www.pcgamer.com/2010/10/18/guild-wa...ands-on-preview
Czemu arty
Całkiem niedawno, gdy ponownie zaczęły pojawiać się informacje o L.A. Noire, odzyskałem nadzieję, że gra jednak ujrzy światło dzienne. Momenty zwątpienia były, bo grę zapowiedziano dobrych parę lat temu. Na szczęście coraz więcej ciekawszych donosów na temat produkcji Team Bondi utwierdza w przekonaniu, że grę dostaniemy na początku przyszłego roku.
Jak to bywa w dzisiejszych czasach, żadne studio deweloperskie nie zapomina o wypuszczeniu paru odcinków tzw. dzienników deweloperskich. Twórcy L.A
W zeszłym miesiącu w San Francisco miała miejsce tajna impreza (osobiście dowiedziałem się o niej dziś), podczas której przedstawiciele paru serwisów o grach komputerowych, a także fanowskich stron i podcastów o The Old Republic mieli okazję testować nadchodzące MMO od BioWare przez parę godzin, a nie - jak to bywa na różnych targach - przez 15 minut. Efektem tego - masa artykułów, wrażeń, opisów. Choć nowości mogłoby być ciut więcej. Czas na krótkie podsumowanie z mojej strony.
Wydarzenie w
Announcements, bo przecież komu tak naprawdę zależy na obejrzeniu gali rozdania nagród? Porażająca większość graczy czeka na zapowiedzi nowych tytułów, których nadejście było wcześniej tajemnicą - realną, lub poliszynela co prawda, ale zawsze tajemnicą.
Poniżej zestawienie zwiastunów, które na które najbardziej czekałem i które najbardziej mnie zaskoczyły.
Uncharted 3
Ten zwiastun zrobił na mnie największe wrażenie. Mimo, iż Naughty Dog postawiło raczej na pustynny klimat i spokojne akcje (
Kolejna część przygód Nathana Drake'a to niewątpliwie gra, która wzbudza ogromne emocje i nadzieje. W końcu to jej zapowiedź i pierwsze konkretne informacje zmotywowały mnie do wskrzeszenia tego bloga...
Tak jest, panie i panowie - Uncharted 3: Drake's Deception został we czwartek oficjalnie zapowiedziany. Zaszczyt ujawnienia tego tytułu kopnął raczej mało poczytny i związany nie tylko z grami portal Entertainment Weekly. Służę uprzejmie linkiem:
http://popwatch.ew.com/2010/12/09/uncharted-3
Spoilery - kto je lubi? Chyba tylko maniacy, fanatyczni wielbiciele jakiejś serii, którzy chcą wiedzieć wszystko o nowej części gry na sto lat przed jej premierą. Ale mniemam, że większość graczy lubi niespodzianki i lubi - jak ja - gdy gra... zaskakuje. A jest tak coraz rzadziej. Już od dawna zaobserwować można zjawisko ujawniania sporej części contentu jakiejś gry - szczególnie gdy jest to bardzo oczekiwana superprodukcja - jeszcze przed jej premierą. Ba, gdyby to było tylko jakieś tam ujawnie
Czyli: Czy inne znaczy ? gorsze?
Zdecydowanie nie! Nowe przygody cycastej pani archeolog zapowiadają się genialnie. Racja, wiem, że nie jest to kolejna odsłona trzecioosobowej gry akcji z cyklu Tomb Raider? Ale czy nie lepiej dostać w końcu naprawdę udany produkt, niż coraz bardziej sztampowe i powtarzalne gry? Moje zdanie w tej kwestii: taki spin-off to świetna rzecz, gracze dostaną po prostu fajną grę (uczono mnie, by wystrzegać się tego słowa, ale nic nie poradzę ? ?fajny? przy rozmawianiu o
Wstęp-dygresja: Zmieniam formułę bloga. Chciałem pisać o The Old Republic, ale jak tu pisać, kiedy informacji jak na lekarstwo? Po prostu gdy BioWare ujawni sporo istotnych elementów, napiszę o tym tu - na Gaming Corner, miejscu, w którym będę komentował wszystko co związane z gamingiem. 100% obiektywizmu.
I wybaczcie angielską nazwę, ale co poradzę, że to słowo nie ma polskiego odpowiednika?
Let us begin!
Kontrolery ruchu - Kinect i Move. Wrażenia po E3.
W końcu! W końcu mogę przestać oba